בעוד חובבי הכדורסל האמריקאי נהנים להגדיר את דני כ"לוקה דונצ'יץ' הבא" - ולא בצדק - ישנם אנשי מקצוע בוושינגטון וויזארדס שחושבים אחרת. בוויזארדס מונה בשנה שעברה סגן נשיא חדש לענייני הסגל, שחקן עבר בשם ג'וני רוגרס. ג'וני, בעל ניסיון של 16 שנים כשחקן באירופה, גויס בדיוק למטרת שיפור הידע של המועדון בתחום האירופי, ובמקרה שיחק יחד עם שחקן ממוצא סרבי, פוינט-פורוורד בגובה 2.05 מטר עם מבנה גוף צנוע שאוהב להוליך את הכדור, למסור, בעל IQ כדורסל גבוה, שאוהב ללכת לפוסט. שמו של השחקן הוא דיאן בודירוגה.
אימת אירופה בדיוק בשנים בהן ג'וני שיחק שם (2004-1988) והיה שם כדי לראות את זה מקרוב בפנאתינייקוס בין 1999 ל-2002, אז הם זכו יחד בשתי אליפויות אירופה. בנוסף, ג'וני ודיאן שיחקו בליגה האיטלקית בקבוצות נפרדות בין 1992 ל-1995, וכנ"ל בין 1995 ל-1998 בספרד. בשנים הללו רוג'רס חווה ממקור ראשון את הדומיננטיות של הסרבי, שנחשב לשחקן הכי טוב שלא שיחק ב-NBA ביחד עם אוסקר שמידט.

1 צפייה בגלריה
האפמן ובודירוגה
האפמן ובודירוגה
האפמן ובודירוגה
(צילום: יוסי רוט)

אז כן , כרגע אין ממש השוואה (בטח כשדני בגיל 19). דיאן ודני לא זהים באיכויות שלהם, ודיאן היה אולי השחקן הכי חכם בהיסטוריה האירופית ובעל קליעה יציבה יותר. לעומת זאת, לדני יש יתרון אתלטי ומחויבות הגנתית גבוהה יותר.
לעומת זאת, אי אפשר לבטל את הדמיון: אינטיליגנציית משחק גבוהה ביחד עם יכולת הובלת כדור ומסירה משחקן בגובה 2.05? ככל הנראה, הפוטנציאל של דני להיות בודירוגה החדש ע"פ סגנון המשחק גבוה יותר מהסיכוי להיות דונצ'יץ' החדש. זה מה שרוג'רס ראה, ומניסיונו באירופה מבין כיצד האיכויות הללו יכולות להביא שחקן לגדולה ולתרום לקבוצה, גם אם הוא לא יגיע בדיוק לרמה של דיאן. סביר להניח שרוג'רס ראה את דני והתאהב בנתונים וברעיון של לגייס את הבודירוגה הבא לקבוצה שלו.
מנגד, הבעיה של דני נעוצה בהשוואה אחרת שאולי תבוא מהוויזארדס - אירופי אחר בשם יאן וסלי, אותו וושינגטון בחרה במקום השישי ב-2011 ואיכזב. וסלי, ששווק אז כסמול פורוורד (העמדה ששיחק בה בבלגרד), לא מחזיק ביכולת הובלת כדור, קליעה או אינטיליגנציית משחק, ובעקבות זאת נכשל ב-NBA, ליגה עליה השתלט הסמול-בול והדרישה לגבוהים עם כישורי קליעה נמצאת בעלייה מתמדת. מאז הצ'כי עשה הסבה לסנטר באירופה.
כמובן שדני, המחזיק בסט רחב יותר של כישורים לעמדות הפורוורד, צפוי להצליח יותר מווסלי - לא רק בגלל היכולות, אלא בגלל ההתאמה שלו לסגנון המשחק המתעצב ב-NBA של גבוהים שעושים הכל, שבו דני יכול לפרוח.
בהצלחה!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד: *כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. *אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. *נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים. *אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.