"קשה לי ופוגע שאסרו על כניסתי למגרש האימונים של מכבי חיפה. זה מגרש שגדלתי בו והגעתי לאן שהגעתי", אמר ניקי פאלי, שיאן הנוער (2.30 מטר) ולשעבר סגן אלוף העולם לנוער בקפיצה לגובה (2006). היה זה לאחר עימות בין הקופץ למועדון על רקע אי הופעה לאימונים.
"כתוצאה מכך חדלתי להתאמן ואני מופיע לתחרויות בלי אימונים, כי בגלל עבודתי בשיפוצים אין לי מספיק זמן לצאת החוצה מהעיר. כואב, גם מכיוון שאתלטים מאגודות אחרות כן מתאמנים באצטדיון בנווה שאנן", הוסיף הקופץ, שהפתיע לפני שבוע וניצח בתחרות עם 2.10 מטר. "כרגע אני אתלט חובב".
1 צפייה בגלריה
"חדלתי להתאמן". פאלי
"חדלתי להתאמן". פאלי
"חדלתי להתאמן". פאלי
(צילום: GettyImages)
מתברר כי פאלי הוזמן פעמיים לשימוע מכיוון נעדר בקביעות מאימונים. "לא יכולתי להופיע משום שהעבודה שממנה אני מתפרנס לא איפשרה לי להגיע". פאלי עבר לאחרונה למכבי ת"א, אם כי מאמנו, אלברט פונגין, עובד במכבי חיפה (באתלטיקה, בניגוד לענפי הכדור, ישנם מקרים רבים שבהם אתלטים מתאמנים אצל מאמנים ממועדונים אחרים).
יו"ר מועדון האתלטיקה מכבי חיפה/כרמל אליעזר בן-הרוש הגיב: "הוצאנו הרבה מאוד כסף על פאלי בתקופות השקיעה שלו, כמו בתקופות טובות יותר. על מה שקרה בדיוק אני מעדיף שהספורטאי ידבר ישירות איתנו ולא באמצעים אחרים". יצוין שהקופץ דימה קרויטר כתב פוסט זועם בפייסבוק נגד העוול שנעשה לדעתו לפאלי.
קרויטר עצמו, ממכבי ת"א, המתאמן גם הוא אצל פונגין במכבי חיפה, קבע 2.11 מטר באליפות מכבי בהדר-יוסף, התחרות הראשונה שלו אחרי הקורונה. בתוצאת העונה מחזיק יונתן קפיטולניק (מכבי ת"א) בן ה-17 וחצי, שנעדר מהתחרות בגלל פציעה קלה, 2.17 מטר. דניאל פרנקל (מכבי ת"א) ניתרה ל-1.78 מטר.
עוד בתחרות, גילרון צבקביץ' (הפועל אורן השרון) קבע את התוצאה השישית בכל הזמנים בקפיצה למרחק (במשותף עם רמי לב-רן), 7.62 מטר. עילאי פורמן (מכבי ת"א) סיים במקום השני בשיא אישי של 7.26 מטר.