ביום חמישי קצת אחרי חצות פרסם אתר הכדורסל האירופי "Sportando" כי מכבי תל אביב מתקרבת להחתים לקדנציה שנייה את ג'יילן ריינולדס (28, 2.08 מ'). על פניו דיווח מפתיע שכן הצהובים יכלו להשאירו בקיץ הקודם, אבל ויתרו על שירותיו. אולם הקפיצה המרשימה שביצע הגבוה האמריקני במדי באיירן מינכן לא נעלמה מעיניהם של ניקולה וויצ'יץ' ואנשי הצוות המקצועי בהיכל.
כבר ביום רביעי בצהריים צייץ וויצ'יץ' אימוג'י של חכה ודג, רמז להחתמה הראשונה של מכבי ת"א. הציפייה הייתה שהקבוצה תודיע על צירופו של קינן אוואנס מהפועל חיפה או על חזרתו של ג'ייק כהן לקדנציה שלישית (שניהם כבר סגורים). אבל מעטים אם בכלל חשבו שפחות מ-24 שעות לאחר מכן תצא ההודעה על ריינולדס.
4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ריינולדס. החתמה מפתיעה
(צילום: ראובן שוורץ)
הציוץ של וויצ'יץ'

בית ספר אצל טרינקיירי

אז קודם כל מדוע מכבי ת"א ויתרה על ריינולדס בקיץ הקודם? מסיבה מאוד פשוטה: אותלו האנטר החזיק בחוזה והיה טוב מאוד ב-2019/20, ולקבוצה הייתה הזדמנות פז להביא את אנטה ז'יז'יץ' מה-NBA, שעל הנייר איכותי יותר מריינולדס.
מבחינה אישית ריינולדס עבר עונה מחשלת מאוד בבאיירן. ספק אם מישהו חשב שהוא יצליח כל כך במועדון הבווארי, אבל אנדראה טרינקיירי יודע להוציא את המקסימום משחקניו, וכך גם היה עם הגבוה בן ה-28, לו זאת בעצם הייתה עונת יורוליג ראשונה מלאה (שיחק חצי עונה אצל הצהובים).
ריינולדס לא היה שחקן חמישייה בבאיירן, אבל זה דווקא עשה לו רק טוב. במשחק הראשון של העונה הוא היה מצוין עם 14 נקודות ו-11 כדורים חוזרים בהפסד 81:79 לארמאני מילאנו. מתוך 34 מחזורים ביורוליג רק בחמישה הוא ירד מספרות כפולות. בצוות המקצועי של מכבי ת"א אוהבים להסתכל על מדד ה-40 דקות (מה שחקן היה עושה אילו היה משחק 40 דקות) - ואצל הפורוורד/סנטר המספרים מרשימים - 26 נקודות ו-11 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
טרינקיירי. הוציא מריינולדס את המקסימום
טרינקיירי. הוציא מריינולדס את המקסימום
טרינקיירי. הוציא מריינולדס את המקסימום
(צילום: EPA)
דרך אגב, משחקו הטוב ביותר בעונה היה בניצחון המרשים במחזור האחרון 72:82 על פיינליסטית היורוליג, ברצלונה, כשקלע 26 נקודות (13 מ-17 מהשדה), קלט 5 ריבאונדים וחטף 3 כדורים ב-25 דקות.

הטראומה בפלייאוף הגרמני

אז נכון שבפלייאוף מול מילאנו הוא שיחק קצת פחות טוב, ובשני הניצחונות של באיירן הוא מיעט לקבל דקות מטרינקיירי (8 דקות במשחק מספר 3 ו-15 במשחק מספר 4), אבל במפגש המכריע הוא היה פשוט מצוין אחרי שהמאמן האיטלקי החזיר אותו לחמישייה וקיבל ממנו 19 נקודות (7 מ-11 מהשדה) ו-10 ריבאונים ב-24 דקות, כולל כמה מהלכים גדולים במאני טיים. אבל בסוף זה לא הספיק, הגרמנים הפסידו 92:89 והודחו.
דווקא בפלייאוף בגרמניה, לפחות מהמשחק השלישי בחצי הגמר מול לודוויסבורג (שיחק 9 דקות בלבד), ובגמר נגד אלבה (6 נקודות ו-3.6 ריבאונדים ב-20.6 דקות בסדרה), אך במכבי ת"א לא מתרגשים ואומרים שהם מאמינים כי הסיבה לכך היא הטראומה שחטפה באיירן, וכן סוג של שחיקה אחרי העונה הארוכה וההשקעה שלו במשחקי היורוליג.
4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס בין כריס סינגלטון וטיבור פלייס
ג'יילן ריינולדס בין כריס סינגלטון וטיבור פלייס
ריינולדס מול אנאדולו אפס
(צילום: EPA)
לקראת סיום המשחק השלישי מול לודוויסבורג התלונן פול ציפסר על סחרחורת, נלקח לבית החולים שם גילו כי הוא סובל משטף דם במוח. ההחלטה הייתה לנתח אותו מיידית. האירוע הזה השפיע בצורה משמעותית על האנרגיות של השחקנים ושבוע לאחר מכן באיירן כבר התייצבה לגמר מול אלבה והודחה 3:1

טוב התקפית, סימן שאלה בהגנה

יש לציין כי מכבי ת"א, שעוקבת אחרי ריינולדס עוד מימיו ברקנאטי הקטנה מהליגה השנייה באיטליה, נשארה איתו בקשר גם כששיחק בבאיירן. הקדנציה הראשונה שלו בהיכל לא הסתיימה בטעם רע. הוא בכל מקרה נרשם רק ליורוליג, והציפיות ממנו לא היו גבוהות, בטח לא כפי שהן עכשיו. לכן ברגע שקיבל את ההצעה הרשמית לחתום על חוזה לשנתיים הוא לא היסס. בדרך הוא דחה שתי הצעות אחרות שהיו לו מקבוצות יורוליג.
אז מה מכבי ת"א מקבלת בפועל, והאם ריינולדס יכול להיות מחליף ראוי לאותלו האנטר? מבחינה התקפית אין ספק שכן. הוא יותר אגרסיבי, אתלטי, פיזי, אקטיבי וגם פחות פציע מהאנטר. כמו כן, הקליעה שלו מחצי מרחק יציבה, אפילו טובה, וזה בדיוק מה שיאניס ספרופולוס מחפש. על הצד ההגנתי יש כרגע ספקות, אבל הצהובים לא מתרגשים ודווקא מציינים את העובדה שבעקבות הנתונים שלו הוא מכסה שטח רב בהגנה, גם אם הוא לא חוסם מדהים (0.5 חסימות ביורוליג), והשמירה שלו בפיק-אנד-רול טובה מאוד.
4 צפייה בגלריה
גאסול מול ריינולדס
גאסול מול ריינולדס
ריינולדס שומר על גאסול. יצטרך להוכיח את עצמו בהגנה
(צילום: EPA)
צריך להגיד גם את האמת, ריינולדס לא שחקן מושלם כי אם היה כזה הוא כנראה היה משחק היום ב-NBA. הסגנון ההתקפי שלו לגבוה הוא לא קלאסי, אין לו יותר מדי תנועות עם הגב לסל, הוא בעיקר ניזון מריבאונדים בהתקפה וכדורים שנמסרים אליו מעל הטבעת. בנוסף, הוא לא גו-טו-גאי ברגעי ההכרעה.
אבל סך הכל, בטח ביחס לשוק הגבוהים הטובים הדי מצומצם שיש באירופה, של כאלה עם ניסיון ויכולת מוכחת, העובדה שמכבי ת"א הצליחה להחזיר אותו להיכל ולגרום לו לוותר על הצעות אחרות שהיו לו, היא נקודת פתיחה טובה עבורה.