מתי יתקיים דראפט ה-NBA? מי יודע. אמור היה להיערך בסוף יוני, עכשיו מדברים על ספטמבר. אבל זה לא אומר שאי אפשר להתחיל להיערך עם השמות הגדולים - ובמקרה שלנו, חמשת הסנטרים המובילים שאמורים להיבחר.
כיום הסנטרים המובילים בעולם הם בכלל לא מארה"ב: ג'ואל אמביד מקמרון, קארל-אנתוני טאונס מהרפובליקה הדומינקנית, ניקולה יוקיץ' מסרביה, רודי גובר מצרפת, דיאנדרה אייטון מאיי הבהאמה ועוד ועוד. אך לדעתי המצב עומד קצת להשתנות, כי בדראפט הקרוב הסנטרים הכי טובים - אלו שנולדו לעידן החדש של המשחק - הם אמריקאים מגוונים וחזקים, גם פיזית וגם בצורת המשחק שלהם - והם הולכים להחזיר קצת עטרה ליושנה.

1 צפייה בגלריה
ג'יימס ווייזמן
ג'יימס ווייזמן
ג'יימס ווייזמן
(צילום: AP)

1. ג'יימס ווייזמן - לדעת רבים, בדראפט הקרוב הוא ייבחר בשלישייה הראשונה, אם לא במקום הראשון. הוא 2.16 מ', שוקל 110 ק"ג ומוטת הידיים שלו היא 2.20 מ'. הוא בן 19 מאוניברסיטת ממפיס, אבל כמעט ולא שיחק שם בגלל השעיה שנבעה מכך שקיבל מענק כספי כדי להצטרף אליה. במעט שהספיק לשחק, הוא העמיד ממוצעים של 19.7 נקודות ב-76.3 אחוזים ו-10.7 ריבאונדים. הוא אתלט פסיכי שרץ את המגרש ומסיים מצוין במתפרצות. הוא קופץ גבוה ומטביע אלי-אופים, קולע טוב מחצי מרחק, אך עדיין לא מה-3. צריך לעבוד על כידרור, ויש לו חוש הגנתי טוב אך הוא צריך להיות יותר אגרסיבי. הוא צריך להתפתח ולגדול, ואני מקווה עבורו שייפול בקבוצה שתפתח אותו מהרגע הראשון. דומה לו בצורת המשחק: דיאנדרה אייטון. צפי לבחירה: 1-3. הייתי רוצה לראות אותו בגולדן סטייט ליד דריימונד גרין, כי יש לו הרבה ללמוד ממנו, או בסקרמנטו קינגס ליד מרווין בגלי - רק לחשוב איזה קו קדמי מפלצתי שניהם יכולים ליצור.
2. דניאל אוטורו - 2.08 מ' ששוקל 109 ק"ג, בן 20 שמשחק במכללת מינסוטה, ומעמיד ממוצעים של 20.1 נק', 11.3 ריב' ו-2.5 חס' למשחק. חוסם טוב עם יד רכה מחצי מרחק ומ-3. בעיקר חוסם טוב בפיק אנד פופ ויוצא לקליעה מבחוץ. יש לו פוטנציאל להיות סנטר שמוריד כדור לרצפה ויוצר לעצמו מצבים. בעל חוש הגנתי טוב שחוסם כל שחודר עליו. אני מאמין שהוא יכול להיות הגניבה של הדראפט. דומה לו בצורת המשחק: דמיינו לכם חסן ווייטסייד עם קליעה. צפי לבחירה: סוף סיבוב 1, תחילת סיבוב 2, הייתי רוצה לראות אותו ביוסטון, כי כמה אפשר לשחק עם הרכב הגמדים הזה של טאקר כ-5. הם לא יזכו ככה באליפות.
3. לוקה גארזה - הסנטר של אייווה, בן 21, 2.11 מ' ששקול 120 ק"ג. קלע השנה 23.9 למשחק, לצד 9.8 ריב'. שחקן פוסט-אפ טוב שיודע להתמקם מתחת לסל. הוא לקלוע טוב מחצי מרחק ומ-3. גם כשהוא צריך להוריד כדור לרצפה הוא עושה את זה לא רע, למרות שהוא לא מוביל מתפרצות. יש לו חוש טוב לריבאונד, והוא לא רע בפיק אנד פופ. הוא גם מוסר די טוב. דומה לו בצורת המשחק: ויש לו זריקה שמזכירה מאד את הזריקה של יוקיץ, אך אני לא מאמין שיש לו ראיית משחק דומה. אני גם מקווה שהוא לא יהיה שומר גרוע כמוהו... צפי בחירה: סוף סיבוב 1, תחילת סיבוב 2. אני מקווה שמארק גאסול יישאר בטורונטו, וגארזה יגיע לשם. הספרדי יכול להיות מנטור עבור הצעיר, וללמד אותו איך לעשות הגנה.
4. אייזיאה סטיוארט - 2.06 מ' ששוקל 113 ק"ג של שרירים. בן 19 מוושינגטון. אתלט מצוין, חזק פיזית בצורה מפחידה. כשהוא קופץ לתפוס ריבאונד, הוא קופץ גבוה והכדור נכנס לו ליד כמו מגנט. תרם למכללה 17 נק' ו-8.8 ריב'. קולע טוב מחצי מרחק ואפילו משלוש. קשה עד בלתי אפשרי לעצור אותו כשהוא בפוסט אפ, כי הוא כל הזמן זז. בנוסף הוא יודע לנעול את השומר. לפני שהוא תופס עמדה וקולע. דומה לו בצורת המשחק: נאז ריד עם הגנה. צפי לבחירה: 15-17. שארלוט זקוקים לסנטר כמוהו.
5. ורנון קארי ג'וניור - ג'אליל אוקפור 2.0, הגרסה המשודרגת שלו במכללת דיוק. הוא חי, נושם ואוכל פוסט-אפ, אך בניגוד לג'אליל הוא גם קולע מחצי מרחק וקצת מה-3. הוא חוסם שחקנים קטנים ממנו שחודרים עליו,, דבר שיתקשה יותר לדעתי לעשות ב-NBA. הוא יודע לנעול את השחקנים ולקלוע מעליהם. רץ לא רע במתפרצות, אבל ייתקל בשחקנים מהירים וזריזים יותר בעתיד. בגלל הפוסט אפ הוא לא מנוצל מספיק בפיק-אנד-רול וחבל, כי יש לו מה שצריך כדי להיות שחקן פיק-אנד-רול מדהים. דומה לו בצורת המשחק: זאק רנדולף. צפי לבחירה: +30. כדאי שיגיע לסן אנטוניו, כי המערכת של הספרס תעשה ממנו שחקן, וזו גם העמדה היחידה שחסרה להם. אחרי שנת טירונות אצל פופ הוא יפרח, עם הרבה הדרכה מלמרקוס אולדריג'.