למעלה משלושה שבועות עברו מהרגע בו הפועל באר שבע הודיעה רשמית על החתמתו של החלוץ הקולומביאני, ג'ונתן אגודלו ועד הרגע בו הוא ערך את הופעת הבכורה בקבוצה מבירת הנגב.
במשך הזמן הזה הוא הספיק לשהות בבידוד בגלל הקורונה, לעשות אימוני כושר אישיים ורק אחר כך הוא הצטרף לשאר חבריו באימוני הקבוצה. ההמתנה הסתיימה בדקה ה-60 של המשחק ביום חמישי שעבר נגד לאצ'י האלבנית, והאוהדים האדומים סוף סוף יכלו לראות בפעולה את מי שנכנס לנעליים הגדולות של בן שהר. העובדה ששהר הוא מלך השערים של הפועל באר שבע בחמשת העונות האחרונות ואחד הגדולים בכלל בתולדות המועדון, הפכה את הציפיות מאגודלו לכמעט בלתי אפשריות.
3 צפייה בגלריה
ג'ונתן אגודלו
ג'ונתן אגודלו
ג'ונתן אגודלו. המחליף של שהר
(צילום: הפועל באר שבע)

ככל שהופעת הבכורה שלו נדחתה כך גדל גם הלחץ סביבו. עוד בטרם ראו אותו משחק דקה אחת בלבד, אגודלו כבר נחשב בקרב חלקים מהקהל לעוד רכש מאכזב של המועדון. כבר התחילו להשוות אותו לחוסה אנחל קארייו, החלוץ הספרדי שהצטרף לקבוצה בקיץ שעבר ושוחרר לאחר מחזור ליגה אחד בלבד. אגודלו, שכלל לא היה מודע למה שמתחולל סביבו, הצליח להרגיע את החששות לגביו בתוך חצי שעה. בהזדמנות הראשונה שלו, בתוספת הזמן של המשחק, הקולומביאני הראה למה החתימו אותו וכבש את השוויון שמנע מבאר שבע הדחה מביכה מול קבוצה חלשה ממנה. אנתוני וארן השלים מהפך כעבור שלוש דקות.
העונה שעברה הייתה הטובה ביותר של החלוץ בקריירה. הוא שיחק עם דפורטיבו קוקוטה בליגה הראשונה בקולומביה ומצא את הרשת 14 פעמים, כאשר בעונה שלפניה כבר במדי קוקוטה 18 שערים והעלה אותה לליגה הבכירה. היכולת הטובה שגילה הביאה לו חוזה אצל חימנסיה מארגנטינה, אותה מאמן לא אחר מאשר דייגו מראדונה. הוא הספיק לשחק שם שלוש פעמים ולכבוש שער אחד, לפני שהקורונה עצרה את הליגה.
3 צפייה בגלריה
חוסה אנחל קארייו
חוסה אנחל קארייו
חוסה אנחל קארייו. זוכרים?
(צילום: עוז מועלם)

אגודלו החליט לנסות את מזלו מחוץ לדרום אמריקה ובחר בהפועל באר שבע. ישראל היא התחנה הראשונה מחוץ לדרום אמריקה, כך שלא מפליא לשמוע כי הוא חווה מעט קשיי התקאלמות בבאר שבע. אבל בקבוצה נתנו לו את הזמן הדרוש, כשבינתיים מי שפתח אצל יוסי אבוקסיס הוא איתמר שבירו, החלוץ הצעיר שחזר מהשאלה בליגה הלאומית.
בבאר מספרים שההחלטה להמתין עם הבכורה של אגודלו, נבעה מכך שבימים הראשונים שלו במועדון היה לו קשה להתאקלם. הוא היה דובר הספרדית היחיד בסגל, כשהזרים הפורטוגלים, מיגל ויטור וז'וזואה, היו היחידים שהצליחו לתקשר איתו בזכות הדימיון בין השפות. גם עוזר המאמן אליניב ברדה יודע ספרדית בסיסית והצליח לתקשר מעט עם החלוץ. רק כאשר הגיעו צמד הזרים הארגנטינאים מרסלו מלי ומריאנו בריירו, מצא אגודלו שותפים לחדר ההלבשה איתם הוא יכול לתקשר בקלות. "הוא לא יודע אנגלית, ועד שהגיעו מלי ובריירו היה לו קשה מאוד. מאז שהם הגיעו, הוא נפתח וגם שמים לב שיש לו חוש הומור. זה שובר את הקרח", סיפר שחקן בקבוצה. שחקן אחר הוסיף: "ממה שראינו ממנו באימונים, הוא חלוץ זריז וערמומי".
3 צפייה בגלריה
ג'ונתן אגודלו
ג'ונתן אגודלו
התקשה להשתלב
(צילום: הפועל באר שבע)
בבאר שבע כשלו בשנים האחרונות עם חלוצים זרים. מלבד קארייו הספרדי, לוסיו הברזילאי שרד חצי עונה בלבד ותומאש פקהארט הצ'כי נחתך אחרי עונה. גם נייג'ל האסלביינק ההולנדי איכזב מאוד בשתי העונות האחרונות, לאחר שנקנה מעירוני קריית שמונה במיליון וחצי אירו, אבל לא הצליח לספק את הסחורה ושוחרר בחינם. אגודלו הגיע בהעברה חופשית, אחרי שתי עונות בהן הצליח לפרוץ לתודעה בקולומביה, ובבאר שבע רוצים שהוא ימשיך במגמה.
בצוות המקצועי מקווים מאוד שאגודלו יצליח יותר מהם ויממש את חוזהו גם לעונה הבאה כשלבאר שבע גם אופציה להמשיך את ההתקשרות לעונה שלישית. גורם בצוות המקצועי תיאר: "הוא בחור שקט וממושמע שרוצה לעבוד קשה. הוא יכול לשחק כחלוץ מרכזי וגם כחלוץ שני. אם הוא יצליח באמת להשתלב זאת תהיה תוספת כח משמעותית, אבל רק ימים יגידו אם זה יקרה ובאמת הצלחנו איתו".
הערב (המושבה, 20:30), נגד מאת'רוול, הוא כבר צפוי לפתוח לראשונה בהרכב של יוסי אבוקסיס. בבאר שבע מקווים שהקולומביאני יכבוש שוב תוך שהוא ינצל את היכולות שלו אל מול הסקוטים החסונים שיגיעו ללא שחקן ההגנה הכי טוב שלהם, באוויס מוגרבי, שחקן נבחרת אוגנדה, שירצה עונש הרחקה מהמשחק בסיבוב הקודם.
פורסם לראשונה: 07:08, 24.09.20