מעניין אם הצווחנים שמבקרים בלי סוף את וילי רוטנשטיינר ראו את משחקי הפלייאוף העליון אמש (שבת). אותם כוכבים ש"לא שיחקו בגלל שהאוסטרי מקובע", לא ממש הבריקו. רוב הזמן כולם היו על הרצפה ומתחו שרירים כאלה ואחרים. כדורגל ישראלי, אתם יודעים איך זה. נכון, הליגה חזרה אבל אי אפשר להתנתק ממה שראינו ושמענו בשבוע הנבחרת. הרי לפי כמה פרשנים, בליגה שלנו מסתתרים אוצרות חבויים שהאוסטרי המקובע לכאורה מתעלם מהם. ליגת העל היא בעצם הלה-ליגה ויש פה דריבליסטים מוכשרים, שוערים אדירים והגנות ברזל.
וטוב שהליגה חזרה ואנחנו יכולים לראות את זה במו עינינו. יש שתיים-שלוש קבוצות כאן בקושי שאוהבות להחזיק בכדור, ואנחנו מצפים מהנבחרת שתלהיב אותנו? הליגה היא שיקוף של הנבחרת. שתיהן יכולות אולי להוציא מעצמן יותר, אבל זה לא קורה. בשתיהן מתרפקים על עבר שלא באמת קיים, גם הנבחרת לא הייתה טובה באמת וגם הליגה דישדשה רוב הזמן בבינוניות מלבד כמה הבלחות. מכבי פתח תקווה בוודאי תזכה היום למחמאות על משחק הלחימה שלה, ונתעלם מכך שהשער שכבשה היה די מקרי ואריק ינקו תפס יום של פעם בחיים ומכבי חיפה פשוט לא הייתה מספיק חדה, דבר שיכול לקרות כי בכל זאת, היא לא באיירן מינכן. אבל אצלנו אוהבים להמציא סיפורים.
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה
דולב חזיזה
דולב חזיזה. אין לרוטנשטיינר עם מה לעבוד
(צילום: גיל נחושתן)
תמוה במיוחד הפרגון התקשורתי לפטריק ואן לוון לעומת ה"קיבעון" של וילי רוטנשטיינר. מאז שההולנדי במכבי תל אביב, גם היא משחקת בערך באותו מערך בכל משחק. גם לה יש שחקנים שהרוטציה פוסחת עליהם, והנה הקבוצה רצה היטב ובקושי מפסידה. אבל כשרוטנשטיינר מנסה להטמיע את שיטת שלושת הבלמים, זה לא מספיק טוב. זה "קיבעון". אני לא חושב שרוטנשטיינר הוא המאמן המושלם, ממש לא. יש לו חסרונות, אבל קצת שכחנו את מי הוא צריך לאמן ולאיזה ביצה הוא נכנס.
רוטנשטיינר כמו ואן לוון וברק בכר, שומרים בערך על אותו מערך וסומכים על אותם שחקנים. אני מכיר מאמן נוסף שהיה מאוד מקובע בדרישותיו לשחקנים ולקח שתי אליפויות בלי בעיה. קראו לו ולדימיר איביץ'. מזלו של הסרבי שהוא לא אימן את נבחרת ישראל, היו שולחים אותו הביתה אחרי הכישלון הראשון באירופה.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. שכחנו לאיזו ביצה הוא נכנס
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'. גם אותו היו שולחים הביתה מהנבחרת
(צילום: gettimages)

התיקו לא שינה הרבה

"כל משבר הוא הזדמנות", נהוג לומר, זה לא נכון בדרך כלל אבל בנוגע למכבי חיפה זה נכון. התיקו מול מכבי פתח תקווה והירידה למקום השני ערב משחק העונה הם מתנה. היא מגיעה במצב שתיקו לא טוב לה והיא חייבת לנצח בכל מחיר. בכל פעם שמכבי חיפה מרגישה נינוחה במקום שלה, היא חוטפת איזושהי מכה שמחזירה אותה למציאות. היא למדה להתאושש מאיבודי נקודות לא מעט פעמים העונה, אולי התיקו הקטן הזה דווקא יעשה לה טוב במשחק העונה.
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג עם החברים
צ'ארון שרי חוגג עם החברים
שחקני מכבי חיפה כשעוד היו בפסגה. המקום השני הוא מתנה
(צילום: גיל נחושתן)
אגב, מישהו יודע אם התקיים אתמול משחק נוסף בין קריית שמונה למ.ס אשדוד? משחק חם לכאורה על המקום השלישי והכרטיס לאירופה? מתי יבינו שהפלייאוף הוא בדיחה גרועה?