איזו עונה מסויטת עוברת על פרארי, כשהיום (שבת) במקצה הדירוג במונזה היא ספגה השפלה של ממש. בפעם הראשונה מאז 1984 לקבוצת הפאר לא תהיה נציגות באחד מ-10 המקומות הראשונים על הגריד בהזנקה מחר במסלול האגדי והביתי.
שארל לקלר הגיע למקום ה-13 בלבד וזה עוד בסדר לעומת הקריסה של סבסטיאן פטל. אלוף העולם לשעבר הגיע רק למקום ה-17 והוא הנהג הראשון של פרארי מאז 1966 שלא סיים את מקצה הדירוג בגראנד פרי האיטלקי, לפחות בין ה-15 הראשונים. אמש הוא סיים במקום ה-19 בסשן האימונים הראשון ומי שהקדים אותו היה רוי ניסני, שנהג במקומו של ג'ורג' ראסל במכונית הוויליאמס.
1 צפייה בגלריה
סבסטיאן פטל
סבסטיאן פטל
סבסטיאן פטל צופה בוואלטרי בוטאס
(צילום: EPA)
מהפול פוזישן יזנק לואיס המילטון, שהקדים ב-0.069 שניות בלבד את חברו למרצדס ואלטרי בוטאס. השניים גם שברו את שיא המסלול במונזה. זוהי הפעם השביעית שהמילטון מזנק מהמקום הראשון ב"מקדש המהירות" והוא בעמדה מצוינת לרשום ניצחון מספר 90 בקריירה ולהתקרב עוד קצת לקראת שבירת שיא הנצחנות של מיכאל שומאכר.
"זה היה קרוב", אמר הבריטי. "ואלטרי דחף חזק. עשיתי מספר שינויים במקצה הדירוג הזה וזה טיפה הלחיץ אותי, אבל בסוף הכל הסתדר כמו שצריך".
המקום השלישי שייך הפעם לקרלוס סאינס, שהשווה את הדירוג הטוב בקריירה שלו. הספרדי של מקלארן ניצל היטב את החולשה של רד-בול ובעיקר של מקס ורסטאפן, שסיים הפעם חמישי.