יש התקדמות: שר התרבות והספורט, חילי טרופר, חתם בסוף בשבוע על מכתב המלצה לשר הפנים, אריה דרעי, להעניק אזרחות ישראלית כבר השנה לבלסינג אפריפה בן ה-16.5, הנחשב בקרב אנשי המקצוע כפוטנציאל גדול להגיע לרמה בינלאומית גבוהה.
אפריפה נולד וחי את כל חייו בישראל להורים שמוצאם בגאנה, ומעמדו הנוכחי הוא של תושב קבע. סיפורו המיוחד נחשף בתחילת השנה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
3 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
רק נותר האישור של דרעי. בלסינג אפריפה
(צילום: טיבור יגר)
3 צפייה בגלריה
ח"כ חילי טרופר
ח"כ חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
למרות גילו הצעיר, אפריפה, המשתייך למכבי ת"א, מחזיק בתוצאה הטובה ביותר שנקבעה לבני 20(!) בריצת 300 מטר (34.22 שניות) ועדיפה על שיא הקדטים עד גיל 18. כמובן שהתוצאה לא נחשבת בטבלת השיאים מאחר שטרם קיבל את האזרחות הישראלית.
יתר על כן, בתחרות המסלול הראשונה בארץ מאז הקורונה, באליפות הפועל לפני שבועיים בהדר-יוסף, אפריפה הדהים לפני שבועיים כשרץ 200 מטר ב-21.45 שניות. במקרה הזה התוצאה לא יכולה להיחשב כשיא ישראלי גם מכיוון שנשבה רוח של 2.2 מטר לשנייה, קצת מעל המותר לאישור שיאים (מותר עד 2.0 מ' לשנייה). גם תוצאה זו, לו הושגה ברוח חוקית, לא הייתה מוכרת כשיא בגלל היעדר אזרחות.
כמו בריצת 300 מטר, גם ב-200 מטר, שהיא ריצה הנהוגה באולימפיאדות, תוצאתו טובה יותר משיא הקדטים עד גיל 18 ושיא הנוער עד גיל 20. "אני לא מודאג מכך שהתוצאה לא אושרה, כי להערכתנו הוא ישיג תוצאות טובות בהרבה", אמר מאמנו במכבי ת"א, יגאל בלון.
עו"ד תומר ורשה, המייצג את מועדון מכבי ת"א והאתלט עצמו, אמר: "אנחנו מעריכים מאוד את אהבתו לספורט וגישתו התכליתית של שר התרבות והספורט החדש חילי טרופר, ורגישותו לספורטאים. אנו מקווים מאוד כי גם שר הפנים, שסייע לספורט לא מעט, יחתום על האזרוח. בסופו של דבר מדובר הקדמת ההליך, מכיוון שבעוד שנה וחצי, בגיל 18, הוא יהיה זכאי לאזרחות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד תומר ורשה
עו"ד תומר ורשה
עו"ד תומר ורשה
(צילום: אנטון מיסלאבסקי)
"הקדמת האזרוח דרושה כדי שיוכל להשתתף כבר בספטמבר באליפות הבלקן לנוער, בסרביה, שם יהיה מועמד, אם יותר לו להשתתף, למדליית זהב עבור ישראל", אמר עו"ד ורשה. "בתחילת חודש אוגוסט מסתיימת ההרשמה וחשוב שהסידורים לרישומו כישראלי יסתיימו כבר אז".
יצוין כי האצן המוכשר, תלמיד בית הספר "אוהל שם" ברמת גן, דורג שני באליפות ישראל לבוגרים(!) ב-200 מ', למרות שהיה אז בן 15.5 בלבד. הוא עדיין, כמובן, לא קיבל את המדליה מכיוון שהיה חסר אזרחות.