מי שראה השבוע את שון דוסון קולע 16 נקודות בניצחון המרשים של חובנטוד בדאלונה 89:102 על ולנסיה בליגה הספרדית לא יכול היה שלא להתרגש. שנה וחצי קשה מאוד עבר הגארד/פורוורד הישראלי, במהלכה השתקם פעמיים מפציעות שיכולות לסיים קריירה לשחקנים (קרע ברצועה בברך וקרע בגיד אכילס).
"בפציעה הראשונה קיבלתי סטירה רצינית, אבל היה לי ברור שאני מתאושש במהירות כי מחכה לי שיקום ארוך, ואם אהיה בבאסה זה ישפיע גם על הצד הפיזי. הייתי יום-יומיים בדיכאון, אבל יצאתי מזה מהר עם חיוך על הפנים", מספר דוסון בראיון ל"ידיעות אחרונות" מדירתו בבדאלונה.
2 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
דוסון. "יצאתי מהפציעות עם חיוך על הפנים"
(צילום: David Grau, חובנטוד בדאלונה)
"הפציעה השנייה כבר הייתה קשה מאוד, וסיפור אחר. אני זוכר שיום שלם אחרי שזה קרה לא הוצאתי מילה מהפה, לא הצלחתי לדבר. אחרי שהרופאים אמרו לי שהניתוח בגיד אכילס עבר בהצלחה שאבתי אנרגיות וחזרתי להיות חיובי".
מה היה הכי קשה בכל התהליך?
"קשה להיות סביב הכדורסל ולראות את חברים שלך משחקים. אתה רוצה להיות חלק, אבל לא יכול. אתה לומד דברים על עצמך בכל התהליך, אתה רואה את הכדורסל מהצד".
למרות הפציעות, דוסון דווקא מרגיש שהוא שחקן הרבה יותר טוב עכשיו: "התחזקתי פיזית בצורה משמעותית. אולי אני קצת פחות אתלטי, אבל לא בצורה משמעותית. הקליעה שלי השתפרה מאוד, השליטה בכדור, ניהול המשחק וגם ההגנה שבזכותה אני יכול לשמור על שחקנים בכל העמדות על המגרש. אני מרגיש שאני שחקן טוב יותר".
גם בבדאלונה האמינו מאוד בדוסון, ומיד אחרי שתי הפציעות שעבר האריכו לו את החוזה בעונה נוספת: "היה מרגש שאחרי הפציעה הראשונה הם הציעו לי לחתום, ועוד יותר מרגש אחרי הפציעה השנייה כי אתה אומר לעצמך 'בסדר, הם רצו להביע בי תמיכה'. בפעם השנייה זה קרה לדעתי בעקבות החיבור הטוב שיש לי כאן עם האנשים".
2 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
דוסון. בבדאלונה מאמינים בו
(צילום: David Grau, חובנטוד בדאלונה)
מתחילת העונה דוסון מרגיש מצוין: "כבר כמה חודשים שהכל אצלי בשגרה. לא שיחקתי הרבה כי המאמן לא נתן לי דקות. אבל אני מתאמן חזק בעיקר בשביל עצמי, בטח אחרי הפציעות. אמרתי שאהיה מוכן כשיקראו לי, ולאחרונה הייתה פציעה של שחקן על העמדה שלי, אז ידעתי שהדקות יעלו. ברגע שהמאמן נתן לי את ההזדמנות לקחתי אותה בשתי ידיים".
דוסון עושה חיים בבדאלונה למרות הקורונה. הוא מתגורר בדירה בשכונה חדשה ושקטה, קו ראשון לים, קיבל ג'יפ חדש של BMW, ולמרות הקורונה מצליח ליהנות: "מזג האוויר פה כמו בארץ, הכל מרגיש לי פה מוכר וטבעי. לגבי הקורונה, המצב פה משתפר, לאט לאט פותחים יותר דברים. יש סגר לילי מ-23:00. לדעתי עשיתי כבר למעלה מ-100 בדיקות קורונה בכל התקופה".
למרות ההרגשה שבדאלונה היא כמו ישראל, לארץ דוסון לא הגיע יותר מדי. בסוף נובמבר טס לתקופה קצרה לטפל בענייני ויזה, ובקיץ היה בחופשה של שלושה שבועות לפני שחובנטוד לחצה שיחזור להשלים את השיקום מהפציעה בגיד אכילס. "ברור שאני מתגעגע. גם הפעם האחרונה שמישהו בא לבקר אותי כאן מישראל הייתה לפני יותר משנה כשעוד לא הייתה קורונה. לאנשים מחוץ לספרד בלי דרכון אירופי אסור להיכנס למדינה".
לאורך הקריירה דוסון רודף אחרי חלום ה-NBA. פעמיים היה קרוב לכך: ב-2016 כבר חתם על חוזה בניו אורלינס, אבל נחתך רגע לפני פתיחת העונה, ובקיץ 2018 הציג מספרים נהדרים בליגת הקיץ במדי ברוקלין נטס, אבל לא קיבל חוזה. למרות הפציעות וכל מה שעבר, הישראלי בן ה-27 לא ויתר על הליגה הטובה בעולם: "מבחינתי זה תמיד חלום שארצה להגשים. ריאלית? אצטרך לראות איך אסיים את העונה. אם אקבל הזדמנות לנסות, זה בטוח משהו שאשקול".
פורסם לראשונה: 10:55, 09.04.21