25 ביוני 2015, כריסטיאן ווד מתיישב בביתו עם החליפה שקנה לפני מספר שבועות, השמפניות כבר במקרר, והקונפטי מחכה בציפייה גדולה להשתחרר מהקופסה. על מה המהומה?
נחזור טיפה אחורה - 8 שנים בדיוק לפני כן, ווד מגיע מהתיכון לקולג' בלאס וגאס. השנה הראשונה שלו הייתה קשה: הוא שותף ב-30 משחקים, פתח רק ב-2 מתוכם, קלע 4.5 נקודות והוריד 3.2 ריבאונדים. לא טוב, בלשון המעטה. השנה השנייה שלו הייתה כבר סיפור שונה לגמרי, הוא שותף ב-33 משחקים, רשםממוצע דאבל-דאבל של 15.7 נקודות ו-10.0 ריבאונדים, והוסיף גם כמעט 3 בלוקים למשחק. קפיצה לא רעה בכמה חודשים. בזכות זאת, הוא החליט לקחת הימור ולהירשם לדראפט 2015. התחזיות עבורו היו אופטימיות. הוא הופיע בכל המוק-דראפטים, ורוב התחזיות דיברו על כך שווד ייבחר בסיבוב הראשון.

1 צפייה בגלריה
ווד בפעולה
ווד בפעולה
ווד בפעולה
(צילום: רויטרס)

וכאן אנחנו חוזרים לסיפור מהפתיח. ווד, מוקף במשפחתו, חבריו ובת זוגו, שמע את אדם סילבר קורא בבחירה הראשונה בשמו של קארל-אנתוני טאונס. ואז עוד 29 שמות. הסיבוב הראשון הסתיים, ווד עדיין לא נבחר. היידה סיבוב שני. עוד שם, ועוד שם, ועוד שם, ושמו של ווד לא נשמע, בחירה אחרונה – ווד מלא תקווה, אולי, אבל השם שנבחר במקום ה-60 הוא לוקה מיטרוביץ', אקס הפועל ירושלים.
הבאסה של ווד באותו ערב רק התחילה – מיד עם סיום הדראפט, חברתו יצאה מהבית בשקט בשקט יצאה, לקחה מונית לנמל התעופה והשאירה אותו מאחור. כריסטיאן, שהיה שבור באותם ימים, היה צריך לעשות חשבון נפש: לוותר על החלום לשחק בליגה הטובה בעולם ולצאת לאירופה/אסיה, או להילחם על מקומו ב-NBA. הוא הלך על האופציה השנייה.
מיד עם סיום הדראפט, ווד יצר קשר עם יוסטון רוקטס ושיחק במדיה בליגת הקיץ. ההופעות שלו היו מספיק טובות בשביל שיקבל חוזה "דו כיווני" בפילדלפיה (חוזה אשר מאפשר לשחקן להופיע בליגת הפיתוח, וגם לקבל אפשרות להשתלב ב-NBA). את הופעתו הראשונה בליגה הטובה בעולם הוא סיים עם 2 ריבאונדים ב-5 דקות בלבד, ואת אותה עונה סיים עם 17 משחקים בפילי, עם 8.5 דקות למשחק, 3.6 נקודות ו-2.2 ריבאונדים. הסיפור הזה חזר על עצמו מספר פעמים – ווד משחק בליגת הקיץ, מקבל חוזה דו כיווני, לא מרשים ונחתך מהקבוצה. זה קרה גם בשארלוט ובמילווקי.
הסיפור של ווד התחיל להשתנות באמצע עונת 2018/19. אנתוני דייויס עבר בטרייד ללייקרס, ניקולה מירוטיץ' בחר בברצלונה וניו אורלינס נשארה בלי גבוהים, אז ווד הוחתם. במשחקו הראשון בקבוצה הוא קלע 7 נקודות, ובמשחקו השני, פחות משבוע אחרי שחתם, הוא כבר עשה שיא קריירה של 23 נקודות, 9 ריבאונדים, 6 בלוקים ו-3 חטיפות. כולם בהלם. את הקריירה הקצרה שלו בניו אורלינס הוא סיים אחרי 8 משחקים (בעקבות אי-העפלתה לפלייאוף), בהם קיבל 23 דקות בממוצע, והחזיר עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים.
דטרויט הופתעה לטובה מההופעות הסולידיות של ווד והחתימה אותו לעונה הבאה, בה שיחק 62 משחקים. במארס 2020, במשחק האחרון של הפיסטונס באותה עונה (בגלל שלא הגיעו לבועה כי איבדו סיכוי לפלייאוף), הם פגשו את יוטה. ומי היה חולה הקורונה הראשון בליגה? נכון, רודי גובר. ומי שמר עליו באותו משחק? נכון, ווד. באותו משחק, בו סיים עם 30 נקודות ו-11 ריבאונדים, ווד הפך לאחד הנדבקים הראשונים ב-NBA.
בסיום העונה שעברה הוא עבר בטרייד ליוסטון, שנתנה עבורו את טרבור אריזה, אייזיאה סטיוארט ובחירת סיבוב שני. אמנם מדובר בקבוצה מתמוטטת, שנכון ליום שני שברה את שיא המועדון עם 20 הפסדים רצופים, אבל לפחות יש להם נקודת אור אחת קטנה ששמה כריסטיאן ווד – 22.0 נקודות, 10.1 ריבאונדים, 1.6 חסימות, 40% לשלוש. לא רע לשחקן שלא נבחר בכלל בדראפט. אה, ולאקסית של ווד - איך את מרגישה עכשיו?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.