8 צפייה בגלריה
חנה מיננקו, אלכסנדר אובארוב וגוסטבו בוקולי
חנה מיננקו, אלכסנדר אובארוב וגוסטבו בוקולי
חנה מיננקו, אלכסנדר אובארוב וגוסטבו בוקולי
(צילום: עוז מועלם, ראובן שוורץ, אלעד גרשגורן)

אני ישראלי גאה / אולסי פרי (70)

נולד בניוארק, ארה”ב. כדורסלן, הגיע ב־1976 למכבי ת”א ושיחק בה עד לפרישה ב־1985. התגייר וקיבל אזרחות ישראלית. זכה בשני גביעי אירופה, 7 אליפויות, 6 גביעים וגביע בין־יבשתי אחד
אחרי הזכייה בגביע אירופה ב־1977 ישראל הפכה להיות המדינה שלי, ומאז אני אוהב אותה ומרגיש בה בבית. החלטתי להשתקע פה כי אמריקה היא על הפנים, בטח עבור מי שהוא שחום עור, ובארץ זה לא ככה. אני לא רואה מדינה אחרת שיכלה להתאים לי כמו ישראל. בקיצור - אני ישראלי גאה, ומאושר על ההחלטה להישאר ולחיות פה.
8 צפייה בגלריה
אולסי פרי
אולסי פרי
"אני ישראלי גאה". אלוסי פרי לצד שמעון מזרחי
(צילום: עוז מועלם)

טוב לי פה / זופר אבדיה (61)

נולד בפרישטינה, בירת קוסובו (אז חלק מיוגוסלביה). כדורסלן ומאמן, הגיע ב־1990 לרמה”ש, שיחק גם בראשל”צ ובהפועל ת”א. נישא לישראלית והתאזרח. אביו של שחקן ה-NBA דני אבדיה
באתי לשחק פה ואהבתי את המדינה. הגעתי בתקופה הסמוכה למלחמת המפרץ, והייתי אחד הזרים הבודדים שנשארו פה גם במהלכה - אם הייתי סובל בטח שלא הייתי נשאר. בגדול, המשכתי בארץ בגלל הכדורסל, אבל אז גם הקמתי משפחה והכל טוב לי פה. תרמתי למדינה כשאימנתי במשך 20 שנה ילדים במועדון בהרצליה וגידלתי כמה דורות של ילדים, אז העובדה שהמשכתי לחיות כאן טובה גם לישראל.
8 צפייה בגלריה
"טוב לי פה". זופר עם בנו דני אבדיה
"טוב לי פה". זופר עם בנו דני אבדיה
"טוב לי פה". זופר עם בנו דני אבדיה
(צילום: פיב"א)

נשארתי בגלל אשתי / סלובודן דראפיץ' (56)

נולד בנובי סאד, סרביה (אז חלק מיוגוסלביה). כדורגלן ומאמן, הגיע ב-1988 למכבי נתניה. קיבל אזרחות בזכות אימו היהודייה. ערך הופעה אחת בנבחרת ישראל, אימן בליגת העל מספר קבוצות, בהן נתניה, בני סכנין ובית”ר ירושלים
החלטתי להישאר בישראל כי התאהבתי באשתי - וזה מה שהכריע. בישראל יש הכל: יש את ת"א, העיר המפורסמת בעולם - ירושלים, אילת, שלג, שמש ועוד מגוון גדול של אפשרויות. האנשים פה דומים במנטליות לסרבים, מה שאומר שהם לא רגועים - ואני אוהב את זה! כשאני טס לחו"ל אני רוצה לחזור מהר, וזה אומר הכל. חסרה לי קצת מנטליות אירופית בכדורגל, אבל כל השאר מצוין פה.
8 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' בספסל
סלובודן דראפיץ' בספסל
"בישראל יש הכל". דראפיץ'
(צילום: ראובן שוורץ)

אוהבת את האנשים החמים / חנה מיננקו (31)

נולדה בפריאסלב-חמליניצקי, אוקראינה (אז חלק מברית-המועצות). קופצת משולשת, עלתה לארץ ב־2012 כדי לחיות עם בן זוגה, האתלט אנטולי מיננקו. קיבלה אזרחות לאחר שהשניים התחתנו. ייצגה את ישראל באולימפיאדת ריו 2016, זכתה במדליית כסף באליפות העולם, ובכסף וארד באליפויות אירופה
באתי לישראל לחופש אחרי אולימפיאדת לונדון 2012, ראיתי את הים והשמש ופשוט נשארתי בלי לחשוב יותר מדי. סיפרו לי שהספורט פחות מפותח בישראל, אבל ידעתי שהכל תלוי בי. אני שמחה ולא מצטערת לרגע. ישראל היא הבית שלי. כשאני נוסעת לתחרויות בחו"ל, תמיד בא לי לחזור לפה. אני אוהבת את האנשים החמים, את האוכל והמגוון במסעדות, וכמובן פיתה וחומוס. מזג האוויר נהדר ולא אפור שמכניס לדיכאון. אני רוצה שהילדים שלי ייוולדו פה וגאה להיות ישראלית.
8 צפייה בגלריה
"אוהבת את האנשים". מיננקו
"אוהבת את האנשים". מיננקו
"אוהבת את האנשים". מיננקו
(צילום: EPA)

מרגיש ישראלי מאתיים אחוז / אלכסנדר אובארוב (61)

נולד באורחובו-זויבו, רוסיה (אז חלק מברית־המועצות). כדורגלן, הגיע ב-1991 למכבי ת”א. קיבל אזרחות ב-2003. זכה ב־3 אליפויות, 2 גביעים וגביע הטוטו, ובתארים נוספים כמאמן השוערים של מכבי ת”א
נשארתי בישראל כי נדבקתי למדינה הזו, ולא רק אני: גם הילדים שלי גדלו פה ולא רצו לעזוב. מההתחלה היה לי פה טוב מכל הבחינות. הגעתי למועדון גדול שאני אוהב וחי אותו. אמנם אני סובל מהחום, אבל את שאר הדברים בישראל אני אוהב מאוד. ההחלטה להישאר הייתה מצוינת, ואני שלם איתה, שמח ומאושר להיות כאן. אני מרגיש ישראלי במאתיים אחוז.
8 צפייה בגלריה
אלכסנדר אובארוב
אלכסנדר אובארוב
"ישראלי ב-200 אחוז". אובארוב
(צילום: עוז מועלם)

מאוד אוהב את החגים / גוסטבו בוקולי (43)

נולד בסאו-פאולו, ברזיל. כדורגלן, הגיע ב־2001 להפועל ר”ג. לאחר ניסיון התאזרחות של שנים, שבהן שודרג לתושב ארעי ותושב קבע, קיבל אזרחות ב-2013. כיכב במכבי חיפה, זכה ב-4 אליפויות, 2 גביעי טוטו ותואר שחקן העונה.
הבן שלי נולד פה והרגשנו בישראל בבית מהרגע הראשון. ההחלטה להישאר פה לא הגיעה ביום, אבל אחרי כמעט עשור הרגשנו כאן יותר בבית מאשר בברזיל. החלטנו שאנחנו רוצים לגדל את הילד שלנו ולהמשיך לחיות פה. אני אוהב בישראל הרבה דברים - העניין הכי בולט זה איך שקיבלו אותי מההתחלה באהבה ענקית. הישראלים חמים מאוד, אוהבים זרים, מקבלים אותם יפה והופכים אותם לחלק מהאוכלוסייה. אני אוהב מאוד את החגים פה שמחברים את כולם.
8 צפייה בגלריה
אוהב את החגים. בוקולי
אוהב את החגים. בוקולי
אוהב את החגים. בוקולי
(צילום: אלעד גרשגורן)

אין מדינה יפה כמו ישראל / מוראד מגמאדוב (47)

נולד במחצ’קלה, רוסיה (אז חלק מברית־המועצות). כדורגלן, הגיע ב-1995 למכבי פ”ת, קיבל אזרחות ב-2003. זכה פעמיים בגביע הטוטו
ההחלטה להשתקע בישראל הייתה אחת ההחלטות הטובות שקיבלתי בחיים. אני והמשפחה שלי אוהבים את המדינה, הכל מתאים לי פה ואני לא מחפש משהו אחר. לעולם לא אצטער על הבחירה הזו, ואני מתכוון להישאר פה עד הסוף. אין מדינה יפה וטובה כמו המדינה שלנו - מדינת ישראל.
8 צפייה בגלריה
מוראד מגמאדוב
מוראד מגמאדוב
"לעולם לא אצטער שהגעתי לפה". מגאמדוב
(צילום: אורן אהרוני)