אחרי היום השני, כל המדורגים עדיין שורדים באליפות העולם בסנוקר – אבל מי שעבד היום (שבת) הכי קשה מביניהם כדי להעפיל לשמינית הגמר היה דינג ג'ונווי שניצח בעור שיניו 9:10 את מארק קינג.
דינג הגיע לאליפות בכושר תחרותי לקוי. הוא דחה את חזרתו ממולדתו סין לבריטניה בגלל מגפת הקורונה – ולכן לא שיחק בשני הטורנירים שנערכו מאז החזרה מהפגרה הארוכה. גם ההכנות שלו לאליפות השתבשו בגלל שנאלץ לשהות בבידוד במשך 14 יום עם הגעתו לבריטניה.
3 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי
דינג ג'ונווי
שרד מותחן. דינג ג'ונווי
(צילום: getty images)
אל הסשן השני של המשחק היום דינג הגיע ביתרון מזערי 4:5. פתיחת הסשן הייתה צמודה כשקינג לא נתן ליריבו הסיני לברוח. במצב של 7:7, דינג העלה הילוך ועם ברייקים של 85 ו-67 עלה ל-7:9, מרחק משחקון משמינית הגמר. קינג, שידוע בסבב כלוחם, לא ויתר. הוא ניצח במשחקון הבא וגנב את המשחקון ה-18 בכדור השחור כדי לשלוח את המשחק למשחקון מכריע.
המשחקון ה-19 והאחרון היה מורט עצבים כשרובו היה קרב הגנתי טקטי של השניים. בסופו של דבר הטבעה מרהיבה של דינג אל החור בפינה העליונה אפשרה לו להכריע את ההתמודדות.
"לפעמים אני צריך ללמוד דברים חדשים, כמו שליטה במשחק והפסיכולוגיה שלו", אמר דינג בסיום, "אני לא רוצה לקרוא את הספר בעצמי, אני רוצה שמישהו עם ניסיון יגיד לי מה לעשות. היו לי רק שמונה ימים להתכונן לאליפות הזו ואני לא בטוח שזה מספיק כדי לשחק טוב. אני אנסה לעשות את המיטב".
דינג ימתין בסיבוב הבא למנצח במשחק בין שני השחקנים המהירים בסבב רוני אוסאליבן וטפצ'יה און נו שייפתח מחר ב-16:30.
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
יפתח את דרכו בטורניר. רוני אוסאליבן
(צילום: getty images)
סטיוארט בינגהאם שזכה השנה במאסטרס ורוצה לזכות באליפות עולם שנייה, חמש שנים אחרי הקודמת ניצח 7:10 את אשלי קארטי שערך את הופעת הבכורה שלו באליפות. בינגהאם פתח את היום ביתרון 4:5 ובתוך פחות משעה ברח ל-4:9. קארטי למרות המעמד והפיגור הגדול, לא התרגש וניצח בשלושה משחקונים ברציפות כדי לצמק ל-9:7. יותר מזה הוא לא הצליח להתקרב. בינגהאם עם ברייק של 82 נקודות במשחקון ה-17 סגר סיפור.
"ביתרון של 4:9 הרגשתי מצוין – ופשוט הורדתי רגל מהגז. אני שמח שהצלחתי לסיים עם ברייק נאה", אמר בינגהאם.
יריבו הבא של בינגהאם יהיה מארק וויליאמס, אלוף העולם שלוש פעמים. אלן מקמנוס בן ה-49, השחקן המבוגר באליפות, אמנם הגיע לסשן המכריע מול וויליאמס ביתרון 4:5, אבל היום השני של ההתמודדות היה במעמד צד אחד. וויליאמס ניצח בשישה משחקונים ברציפות ובמשחק כולו 5:10.
3 צפייה בגלריה
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
מחפש אליפות עולם שנייה. סטיוארט בינגהאם
(צילום: getty images)
ג'ון היגינס שהעפיל לגמר של שלוש אליפויות העולם האחרונות מוביל 3:6 על מת'יו סטיבנס בתום הסשן הראשון. המשחק ביניהם יושלם מחר ב-12:00.
קורט מאפלין, אנגלי המייצג את נורבגיה, הציג יכולת מצוינת בפתיחת המשחק מול דייויד גילברט שהעפיל בשנה שעברה לחצי הגמר. מאפלין השיג חמישה ברייקים יפים של 124, 61, 56, 56 ו-101 נקודות אבל למרות זאת הוא מוביל רק 4:5 כשהמשחק יושלם מחר ב-21:00.