טדי רינר, הג'ודוקא המפורסם ביותר בעולם, חולם רק על דבר אחד - מדליית זהב אולימפית שלישית ברציפות. הצרפתי, שכבר העביר הילוך והיה מוכן לטוקיו 2020 קיבל מכה קשה עם ההודעה על הדחייה של המשחקים בשנה.
בראיון שנתן לעיתונות הצרפתית הוא מודה שהדחייה גרמה לו לחשוב על פרישה: "ברגע הראשון ששמעתי על הדחייה חשבתי לרדת מהמזרן. אני בן 31, שנה נראתה לי הרבה זמן, וחשבתי שאולי זה הזמן לסיים. אחרי מחשבה, ואחרי שאשתי עודדה אותי, הבנתי שאולי זה דווקא יתרון. החלום שלי היה לפרוש בפריז 2024 והמרחק בין טוקיו 2021 לפריז יהיה רק שלוש שנים וזה נראה לי ריאלי. אני עדיין צעיר, עדיין רעב ויש לי את הרצון להמשיך ולחפש את המדליה הבאה. כל עוד אני מרגיש כך, לא אעצור".
1 צפייה בגלריה
טדי רינר
טדי רינר
מתכנן נקמה. רינר
(צילום: AFP)
לגבי ההפסד הסנסציוני שלו בפברואר בגרנד סלאם פריז אחרי 155 קרבות, אמר רינר שהוא "מתכנן נקמה" ביפני שניצח אותו (במשקל של מעל 100 ק"ג), אבל שהמטרה היחידה שלו היא מדליית זהב בטוקיו וכל מה שיהיה עד אז הוא רק הכנה לדבר האמיתי ובעל חשיבות פחותה יותר.
רינר התייחס גם לתקרית גזענית שעוררה רעש בצרפת במהלכה רוססה על פוסטר רחוב שלו המילה "קוף". לדבריו, "במאה ה-21 זה לא נורמלי שרואים גזענות כזאת, ואסור להשלים איתה. זאת הפעם הראשונה שאני נתקל בדבר כזה. מנגד, זה לא יעצור אותי".