אני רוצה לשתף אתכם ברעיון יצירתי שיש לי בנוגע לכדורגל האירופי, שמימושו יוציא את כל הצדדים מרוצים - גם הקבוצות העשירות שרוצות ליצור ליגה משלהן כדי להגדיל באופן דרסטי את הכנסותיהן בעקבות משבר הקורונה, וגם שאר הקבוצות באירופה שרוצות נתח מהעוגה, שלא לדבר על אופ"א שרוצה לשמר את המונופול שלה וכן האוהדים שרוצים להשאיר את הכדורגל בטעם של פעם ולשמור על חלקיק הספורטיביות והערך שעוד נותר לליגות המקומיות. win-win situation.
מה שאני מציע הוא כן להקים את הסופר-ליג, על כל המשמעויות הנלוות לכך, אך שהליגה הזו לא תהיה סגורה לחלוטין (לפחות לא דה-יורה אלא רק דה פקטו ורק ל-3/4 מהמקומות שלה) ושהמפעל הזה יהיה תחת הניהול של אופ"א. הצ'מפיונס, הליגה האירופית והליגה האזורית החדשה יישארו במתכונתן הנוכחית.

1 צפייה בגלריה
מחאה נגד הסופר-ליג
מחאה נגד הסופר-ליג
מחאה נגד הסופר-ליג
(צילום: getty images)

אל שלב הבתים של ליגת האלופות יעפילו 48 קבוצות, אבל ה-16 בעלות הניקוד האירופי הגבוה ביותר ב-5 העונות הקודמות ישובצו בסופר-ליג, ואילו 32 האחרות בצ'מפיונס. החריגה היחידה תהיה אלופת הצ'מפיונס, שתעלה ישר לסופר-ליג. שיטת הניקוד הזו דומה לליגה הארגנטינאית, שם היורדות לא נקבעות לפי ההישגים באותה עונה אלא לפי שיקלול של כמה עונות.
לפי השיטה הזו, הקבוצות הגדולות, שגם כך מגיעות בקביעות בכל שנה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות ומעלה, ישחקו בינן לבין עצמן ויקבלו תגמולים בהתאם בשביל ההצגות שיספקו. הן גם עוברות לעתים שנים קשות (במיוחד בליגות תחרותיות כמו הפרמייר ליג), ולכן יהיו להערכתי כ-4 קבוצות קטנות/בינוניות בסופר-ליג מדי שנה.
שדרוג נוסף לסופר-ליג: כל 16 הקבוצות ישחקו בשמינית הגמר, בהצלבה לפני המיקום שלהן. שלב זה ישוחק בדצמבר, לפני פגרת החורף, ואז שמונה המודחות יירדו לליגת האלופות, יצטרפו לשלוש הראשונות בכל בית וישחקו בשלב 32 הגדולות. 8 האחרונות בבתים בצ'מפיונס יירדו לליגה האירופית. שלב 32 האחרונות של ליגת האלופות ישוחק כך: ראשי הבתים בליגת האלופות ישובצו מול הסגניות בבתים המקבילים לפי השיטה הנהוגה כיום. בליגה האירופית ימשיכו כרגיל, רק שהאחרונות באלופות ולא אלו שסיימו במקום השלישי יצטרפו בנוקאאוט. הקבוצות מהמקום השלישי בליגה האירופית ירדו לליגה האזורית.
סה"כ קבוצות שמתחילות את שלב הבתים במפעלים השונים: 1. סופר-ליג - 16 קבוצות. 2. צ'מפיונס ליג - 32 קבוצות. 3. הליגה האירופית - 48 קבוצות. 4. הליגה האזורית - 48 קבוצות. סה"כ - 144 קבוצות.
זו עלייה של 80% במספר הקבוצות שמשחקות כיום בשלב הבתים של המפעלים האירופיים, וכמו כן, יש ליותר קבוצות הזדמנות להאריך את העונה האירופית שלהן. הכי חשוב זה שהפורמט שאני מציע נותן מענה כלכלי לקבוצות הגדולות (וכמובן לאופ"א שבוודאי תיקח את הנתח שלה), אך בו זמנית מעניק גם לקבוצות קטנות יותר את האפשרות להיכנס למגרש של הגדולים, כי זה לא מועדון סגור.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.