לאחר פתיחת עונה לא טובה של מכבי תל אביב, עם נקודה אחת משש אפשריות, החלו ספקות לגבי מאמנה החדש גיורגוס דוניס, ועלתה השאלה האם הוא האיש המתאים לתפקיד. ביקורות רבות נשמעו על המערכים של היווני והמעבר לשלושה בלמים בקרב האוהדים שהתרגלו ל־4־3־3, ועל כך שההגנה ספגה חמישה שערים בשני מחזורי הפתיחה, מה שלקח יותר מחצי עונה תחת ולדימיר איביץ'.
דוניס הוא שועל קרבות ותיק. יודע להכין את הקבוצות שלו למשחקים חשובים ולעשות את ההתאמות במערך בהתאם לשחקנים שיש ברשותו וליריבה. מערך של שלושה בלמים הכרחי מאחר שג'ראלדש ואמדור עזבו ולא הגיע רכש ברמתם. שני משחקי הליגה הראו כי ייני וטיבי אינם יכולים להחזיק את ההגנה לבדם, ובשל כך דוניס ציוות את סבוריט כבלם שלישי שסוגר את החור שהשאיר אמאדור, כבלם עם רגל שמאל.
1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
יש אירופה. שחקני מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
דוניס משתמש במערך הזה משתי סיבות. הראשונה כי הוא מאפשר לדן ביטון להיות שחקן חופשי ולנהל את המשחק איפה שנוח לו, והשנייה כי היא מאפשרת לסבוריט להצטרף להתקפה מקו שלישי. עוד שינוי מעניין הוא שדור פרץ משחק מאחורי דן גלזר ומשמש כבלם שלישי מתי שסבוריט מצטרף להתקפה ומאפשר לגלזר לעשות לחץ גבוה יחד עם גולסה שהיה נהדר נגד ברסט, ולהרוויח הרבה כדורים בשטח המגרש של היריבה.
נקודת החולשה במערך היא שני האגפים. נראה שהתיאום בין דן ביטון למאור קנדיל לא מסונכרן, ומצד שני כשדודזדה מצטרף להתקפה אין לו את האיכות הנדרשת להגבהות ולבעיטה לשער. נקודה נוספת שזקוקה לשדרוג היא עמדת החלוץ. שכטר הראה שהוא לא מסוגל להתמודד עם כדורי הגובה והפיזיות של ההגנות באירופה, וקשה לו לשחק כחלוץ, כאשר הרוויח מעט מאוד כדורים.
יהיה מעניין לראות אם דוניס ימשיך במערך שלושת הבלמים גם לאחר שיגיע רכש וכיצד אילון אלמוג ויונתן כהן ישתלבו בשיטה הזו. לאחר הבטחת שלב הבתים באירופה והכנסה של מעל 5 מיליון יורו, מכבי תל אביב כבר הבינה שיש לה על מי לסמוך על הקווים, והמאמן הוכיח שהוא ראוי לקצת יותר קרדיט מהאוהדים. אין ספק שבגזרת הליגה תהיה למכבי תל אביב עונה מאתגרת לאחר הפתיחה הצולעת בשילוב המשחקים באירופה, אך כל עוד זה תלוי בדוניס נראה שמכבי תל אביב יכולה להיות רגועה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.