מעטים הם הספורטאים שיוצאים מהארון באופן פומבי. גיום סיזרון, מדליסט הכסף מאולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג 2018, החליט דווקא כן לעשות זאת - בראיון למגזין "טטו", המזוהה עם הקהילה הלהט"בית.
כבר לפני שבוע חשף למעשה המחליק האמנותי הצרפתי המצליח את נטיותיו המיניות, כשהעלה פוסט לאינסטגרם לצד מי שהתברר כחברו עם הכיתוב: "תחגגו את האהבה". התמונה כמובן עשתה רעש ובעקבותיה החליט סיזרון לערוך ראיון מקיף.
1 צפייה בגלריה
גיום סיזרון
גיום סיזרון
"התלבטתי לפני הפרסום". סיזרון עם המדליה האולימפית
(צילום: AP)
"היה די מצחיק לראות איך אנשים הגיבו לתמונה הזו", אמר סיזרון בן ה-25 בראיון למגזין הצרפתי. "לא החשבתי את עצמי 'בתוך הארון' לפני שפרסמתי את התמונה הזו, כך שאני לא חשבתי אם לצאת ממנו".
"מעולם לא דיברתי בפומבי על הנטייה המינית שלי, אני מאלה שחושבים שזה לא משהו שעל אנשים לעשות", הוסיף סיזרון, ארבע פעמים אלוף העולם (2015, 2016, 2018 ו-2019). "עדיין התלבטתי קצת לפני הפרסום. כי אני לא נוהג לחשוף דברים אינטימיים באמת. אני לא יודע מה נכנס בי, אמרתי לעצמי 'הרי אין לי מה להפסיד'. זה מי שאני".
סיזרון זכור בעיקר מהזכייה באולימפיאדת החורף האחרונה במדליית הכסף יחד עם שותפתו גבריאלה פאפאדאקיס. האחרונה חשפה את פטמתה בטעות במהלך תרגיל המוקדמות. למחרת, בגמר התרגיל החופשי, הצמד עלה על הפודיום.