הסגר הלילי שהוטל על סכנין הזיז את המשחק משבת ליום שני, אבל זה רק מגביר את התיאבון לקראת המפגש בין בני סכנין לבית"ר ירושלים. בטח תשאלו: מה מיוחד במשחק הקרוב? הרי זה לא המשחק הראשון וגם לא האחרון בין הקבוצות. העניין הוא התזמון המדהים: הקבוצה שמייצגת את החברה הערבית בישראל, מול זו שמזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית - אבל בדיוק חצי ממנה עבר לידיים של השייח' בן ח'ליפה. אפילו יש פה את הקרב בין קטאר, שתרמה לבניית אצטדיון דוחא, לאיחוד האמירויות שכבר לא בקשר איתה.
מצד אחד סכנין השתדרגה עם בירם כיאל ונייג'ל האסלביינק, אבל מגיעה אחרי תבוסה מול הירוקים מהכרמל. מצד שני, אולי בית"ר ירושלים סיכמה על השקעה ענקית מהאמירויות, אבל ייקח זמן עד שתשנה את פניה ובינתיים היא עדיין לא יציבה, בלשון המעטה. במשחק הזה ניתן יהיה ללמוד עד כמה סכנין באמת השתפרה והתחזקה באמצעות הרכש, ולהראות שהעלייה העקבית מהתחתית היא לא מקרה - ורק התבוסה האחרונה הייתה יוצאת הדופן. ממול, שחקני בית"ר, וגם צוות האימון, מתחילים רשמית במבחן שלה - הם צריכים להוכיח את עצמם לשייח' כדי שלא יאבדו את מקומם לחיזוק הצפוי בדרך.
1 צפייה בגלריה
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
מה שבטוח הוא שהטבלה לא משקרת. חוסר היציבות של סכנין ובית"ר מתבטא במיקום שלהן, ומעבר לקרב הרגיל על היוקרה במשחק החם הזה, גם יהיה אפשר ללמוד לאן פני כל קבוצה מועדות.
ובחזרה לעניין השייח' בן ח'ליפה. שמעתי קולות כועסים מצד שחקני עבר ערבים, כדוגמת ג'ימי טורק ועבאס סואן, שהיו רוצים לראות את העסקה מתממשת דווקא בסכנין. אני מסכים ולא מסכים: מסכים שהקבוצה צריכה משקיע טוב כדי לבנות סגל ראוי לצמרת שייתן ייצוג יפה לחברה הערבית - ולא רק לה (לא נשכח שהרבה שחקנים יהודים מככבים וכיכבו בקבוצה) - אלא גם לכל אוהד שאוהב את הקבוצה. מצד שני, ההשקעה בבית"ר באה להרים את הקבוצה ולהחזיר את ההשקעה, אבל חשוב יותר לחולל שינוי. מקבוצה "טהורה לעד" לקבוצה שחלק מבעליה הם ערבים מוסלמים בכבודם ובעצמם, שהגיעו לעשות מהפך מהשורש, לחבר בין האזרחים והביא כבוד הדדי. כאן כל ההבדל.
שיהיה בהצלחה לשתי הקבוצות.
*הכותב הוא אוהד הפועל עכו מימי גבעת נפוליאון.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.