מעבר לצוות המקצועי החדש, משה חוגג יהיה חייב לשחרר את רוב הסגל של בית"ר. שחקנים רבים קרסו תחת הציפיות העצומות שהיו בתחילת עונה והוכיחו שהם לא יכולים להיות שחקנים מובילים במועדון גדול. מינויו של אלי אוחנה למנהל מקצועי לא יספיק אם לא יגיע רכש מספק.
בית"ר סיימה את אחת מהעונות הגרועות בתולדותיה במקום העשירי ועם מאזן מביך של עשרה ניצחונות בלבד. מי היה מאמין שבתחילת העונה דיברו בבית וגן על מאבק אליפות? אין בכלל ספק, בית"ר זקוקה למהפכה בכל הגזרות – מחשבתית, ניהולית ומקצועית.
1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
לדעתי מינויו של אוחנה למנהל מקצועי היא טעות. מדובר בשותף מלא לכל ההחלטות שהתקבלו בשלוש השנים האחרונות, שותף מלא לכישלונות, כך שלא מדובר בבשורה חדשה. כל מאמן שנחת בתקופת חוגג את אוחנה לא הצליח בלשון המעטה, ולאחר שהיה נראה כי בית"ר תנחית צוות זר, נראה כי הבעלים הבין את העלויות הכרוכות בכך, וחזר לאופציה המקומית. המחשבה שמאמן ישראלי כמו קובי רפואה או חיים סילבס ישנו את הפרדיגמה בבית וגן היא מגוחכת – אלה לא מאמנים שיובילו את בית"ר ירושלים קדימה.
רוב רובו של הסגל לא הצליח לסחוב על גבו את בית"ר ירושלים, והעיקריים שבהם הם עידן ורד, אלירן עטר, עלי מוחמד ומיכאל אוחנה. כל אלה היו צריכים להיות אלה שיסחבו את הקבוצה קדימה, בייחוד מוחמד ואוחנה, שהושקעו עליהם סכומי עתק. אף זר לא שידרג את הסגל של בית"ר, וכולם היו חלשים מאוד, אולי למעט מרקו יאנקוביץ', שהראו ניצוצות.
יחידי הסגולה שיכולים להתגאות באיך שנראו על הדשא הם השוער איתמר ניצן, שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, ואביאל זרגרי – היהלום הצעיר שמחזיק את הקישור.
אפשר לומר בצורה כמעט מוחלטת ש90% מהסגל לא ראוי ללבוש את מדי בית"ר ירושלים, או שהם היו חלשים בצורה בלתי רגילה, או שהמעמד גדול עליהם. בכל אופן, את השיחרורים יצטרך לעשות המאמן הבא שיתמנה וכמובן להיות זה שאחראי באופן בלעדי על הרכש ובחירת הסגל.
המסקנות בקשר לסגל הנוכחי הם ששמות לא מספיקים ובטח שלא כישרון. צריך סגל של שחקנים שעובדים קשה ומחויבים לקבוצה. כמובן שהדבר החשוב ביותר לקבוצת כדורגל הוא שקט תעשייתי, וחוגג חייב לייצר פחות רעשי רקע, לתת לקבוצה שקט ושהשחקנים יתעסקו אך ורק בכדורגל. הבעלים סוגר את שנתו השלישית בבית"ר ואין כמעט שבוע אחד שנשמר שקט בגזרת בית וגן. זה לא נורמלי שבקבוצת כדורגל יתעסקו בהכל חוץ מבכדורגל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.