5 צפייה בגלריה
זהבי, ג'רבי, פרדימן
זהבי, ג'רבי, פרדימן
זהבי, ג'רבי ופרדימן
(צילום: ראובן שוורץ, אורן אהרוני)
הקריירה המפוארת של עומרי כספי בליגת הכדורסל הטובה בעולם, או הכישרון החד–פעמי של יוסי בניון שהביא אותו עד לדשא של ליברפול? החבטה של שחר פאר או רוח הלחימה של לי קורזיץ? ואולי בכלל דני אבדיה, הילד שרק הרגע עשה היסטוריה והגיע למקום הגבוה ביותר בדראפט ה-NBA.
נכון, אנחנו הרבה יותר חזקים בהיי־טק, הדשא במגרש של השכן תמיד ירוק יותר, ובארכיון הספורטיבי הישראלי אפשר למצוא יותר פספוסים מהישגים. אבל בשני העשורים שחלפו הספורטאים הישראלים דווקא נתנו לנו כמה סיבות טובות להתרגש.
5 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
כספי. הישראלי הראשון ב-NBA
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
יוסי בניון במדי ליברפול
יוסי בניון במדי ליברפול
בניון. עשה לנו כבוד בליברפול
(צילום: רויטרס)
אז איך בוחרים את 20 הגדולים של שנות האלפיים? זו בהחלט משימה קשה: השוואה בין כדורסלן לגולש רוח זה קצת כמו להשוות בין שף לרקדן. ובכל זאת, ניסינו להכניס למועדון אחד ויוקרתי את הספורטאים הישראלים שהותירו את החותם העמוק ביותר מאז שהתחיל המילניום.
כדי לצלוח את האתגר המסובך, גייסנו למשימה את מיטב ספורטאי העבר של ישראל, מאמנים ועיתונאי ספורט, ואפילו את הנשיא רובי ריבלין, אוהד ספורט ידוע, וקיבצנו את הדירוגים הנפרדים שלהם לרשימה אחת מסכמת.
5 צפייה בגלריה
פאר. קריירה מדהימה
פאר. קריירה מדהימה
פאר. קריירה מדהימה
(צילום: Getty images imagbank)
5 צפייה בגלריה
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם. עשתה דברים גדולים, והשיא עוד לפניה
(צילום: EPA)
המקום הראשון והדירוג המלא ייחשפו מחר, בגיליון החגיגי של "7 ימים". אבל הנה פרסום ראשון של השמות שהעפילו לצמרת הרשימה, וכבשו את העשירייה הראשונה של ספורטאי ישראל בעשורים האחרונים, בינתיים רק לפי סדר הא'-ב': אלכס אברבוך, לינוי אשרם, יוסי בניון, אייל ברקוביץ', ירדן ג'רבי, אריק זאבי, ערן זהבי, עומרי כספי, שחר פאר וגל פרידמן.