דרמה כזו עוד לא ראינו. טאו גוגן הארט מקבוצת אינאוס זכה היום (ראשון) בג'ירו ד'איטליה, לאחר שעקף בקטע האחרון את ג'יי הינדלי האוסטרלי והבטיח את המקום הראשון בדירוג הכללי. בכך הפך לזוכה הבריטי השני בהיסטוריה של 103 המהדורות של מרוץ האופניים היוקרתי.
זה היה קטע סיום דרמטי במיוחד. לראשונה בהיסטוריה של הגרנד טור, שני רוכבים הגיעו לקטע המכריע עם זמן זהה - גוגן הארט והינדלי האוסטרלי מקבוצת סאנווב, שזינק עם החולצה הוורודה בזכות זמני הבונוס שלו.
6 צפייה בגלריה
גוגן הארט חוגג
גוגן הארט חוגג
גוגן הארט חוגג
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
גוגן הארט
גוגן הארט
ומתרגש מתחת למסיכה
(צילום: AP)
כך, הכל התרכז לקטע ה-21 והאחרון שהיה הקטע האישי נגד השעון השלישי במרוץ, לאורך 15.7 קילומטרים, מצ'רנוסקו די נאביליו למילאנו, כולו שטוח, כשגוגן הארט הוזנק ראשון מבין השניים, וסיים בזמן של 18:14 דקות. אלא שהינדלי, שזינק אחרון, היה בזמני הביניים איטי יותר ואל קו הסיום הגיע 39 שניות לאט יותר מגוגן הארט שיכול היה להתחיל בחגיגות. בקטע עצמו ניצח פיליפו גאנה עם 17:16 דקות.
"זה ביזארי עכשיו", סיפר המנצח בסיום. "לא ידענו שזה אפשרי שהתחלנו וכל הקריירה שלי רציתי להיות בעשירייה הראשונה, ועכשיו זה משהו אחר ויקח עוד הרבה זמן עד שאבין מה עשיתי כאן".
6 צפייה בגלריה
גוגן הארט
גוגן הארט
גוגן הארט בזמן הקטע האחרון
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
גוגן הארט חוגג
גוגן הארט חוגג
ותחת גשם הקונפטי שאחריו
(צילום: AP)
מי שעוד יכול לחגוג בתום שלושה שבועות אינטנסיבייםו-3,361 קילומטרים, הוא אלוף ישראל גיא שגיב שסיים במקום ה-132 את הג׳ירו השני שלו - הרוכב הישראלי היחיד שהשלים פעמיים את המרוץ לאחר שעשה שעשה זאת גם ב-2018, אז הוזנק המרוץ מירושלים והסתיים ברומא. בפעם הקודמת הוא סיים במקום ה-141.
שגיב מקבוצת ישראל סטארט אפ ניישן בן ה-25, שנשא כל הג'ירו צלקות פציעת התרסקות מהשלב השני, אמר לאחר הסיום: "היה הפעם קצת שונה ממה שחשבתי, כל זה עם ההתרסקות והמזל הרע בקטע השני, אבל הייתי מספיק קשוח, עשיתי את הכי טוב שיכולתי. אני קצת מאוכזב אבל עכשיו כבר מסתכלים על העונה הבאה".
6 צפייה בגלריה
גיא שגיב סייקלינג אקאדמי
גיא שגיב סייקלינג אקאדמי
גיא שגיב בפעולה. הישג מרשים
(צילום: נועה ארנון)
שגיב המשיך וסיפר מה היה ההבדל מבחינץ הגישה שלו הפעם: "באתי יותר מוכן מנטאלית הפעם וזה שינה את המרוץ שלי, למרות שב-2018 היה יותר קשה. תמיד נחמד להגיע לקו הסיום ובאווירה של סיום גראנד טור, כשיש צביטה שאולי הייתי יכול להשיג יותר".

וואלטה: מרטין ירד למקום השלישי

במקביל ליום הסיום של הג'ירו, נמשך הוואלטה הספרדי עם הקטע השישי שלו. האקוואדורי ריצ'רד קאראפאס מאינאוס הוא המוביל החדש וזה שילבש מחר את החולצה האדומה, לאחר התקפה בעלייה האחרונה, כשהוא מקדים ב-18 שניות את יו קרתי הבריטי מ-EF. דן מרטין, הרוכב האירי של ישראל סטארט אפ ניישן, ירד למקום השלישי, רחוק 20 שניות מפסגת הדירוג ומקדים בעשר שניות את הסלובני פרימוז' רוגליץ' מקבוצת ג'מבו-ויסמה, שהוביל עד היום.
6 צפייה בגלריה
דן מרטין חוצה את קו הסיום
דן מרטין חוצה את קו הסיום
דן מרטין
(צילום: EPA)
אגב, בעקבות סגירת הגבולות של צרפת לאירועים המוניים, המארגנים נאלצו לבצע שינוי דרמטי ומשמעותי בשלב זה, כשבמקום אחת העליות האימתניות באירופה - הטורמאלט שבפירינאים - המרוץ נשאר בגבולות ספרד.