יוסי אבוקסיס אוהב לבוא לטדי עם הגב לקיר. הוא כבר עשה את זה – בדיוק לפני עשור – וחזר הביתה עם אליפות. בשבת הוא יגיע לשם יחד עם הפועל באר שבע.
באר שבע, לא פחות מבית״ר, רוצה את המקום השלישי. היא משתוקקת אליו כל כך, נזכרת בערגה במסעות באירופה בשנים האחרונות, ורוצה לשחזר את הרגע, זמן קצר לפני שהנר (עידן אלונה ברקת) כבה. הגעה לאירופה חשובה למשה חוגג, נחוצה כאוויר לנשימה למאזן הכלכלי של בית"ר, אבל היא קריטית לא רק לו - גם היריבה הגדולה מהדרום דרוכה ולוטשת עיניים.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
ברקת, שנמצאת עם רגל אחת בחוץ, מנוסה מספיק בביצה המקומית ויודעת היטב שעשרה משחקים זה די והותר כדי לסגור פער זעום שעומד על חמש נקודות.
הפועל באר שבע רעבה, והיא תילחם עם כל מה שיש לה על שלוש הנקודות שיונחו על הקופה. מי שחושב שלבית"ר מצפה משחק קל, טועה בגדול. המקום השלישי זה המקום הריאלי של בית״ר לאור היכולת שהציגה לאורך העונה, כך שנפילה למקום הרביעי תהיה כואבת וטראומתית. במשחק הליגה האחרון של באר שבע נגד מכבי חיפה ב־1 במרץ, היא הובסה 4:0. כל מי שהספיד אותה (והיו רבים כאלה) ראה אותה מדיחה את אותה מכבי חיפה מהגביע, בדיוק שבוע לאחר מכן, ושיפשף את העיניים.
בית״ר חייבת להיכנס למשחק חזק כבר מהרגע הראשון, ללחוץ את באר שבע גבוה, ולא לאפשר לה לפתח התקפות מתפרצות. אם הקבוצה של רוני לוי תדע להפעיל את המכבש בטמפרטורה הנכונה, הבאר שבעים, על אף שהם רגילים לחום הכבד, יתקשו לעמוד בזה.
האורחת מהדרום ממוקמת מתחת לבית״ר בטבלה, מה שמשחרר ממנה לחץ ויוצר תחושה שאין מה להפסיד.
אמנם המשחק הזה לא יביא תואר לבירת הנגב בשום סנאריו, אבל הוא יכול להיות נקודת המפנה שתזניק קדימה את הקבוצה הפצועה של האקס הבית"רי, ומי שבעיני לפחות, ראוי להיות מאמן הנבחרת הבא.

2 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)

אין הרבה ווינרים בכדורגל הישראלי, אבל יוסי אבוקסיס הוא בהחלט אחד כזה. גם שונאיו הגדולים ביותר, ויש לא מעט כאלה בין יושבי היציעים בטדי, יסכימו פה אחד - מדובר ביריב שאף פעם לא נעים לפגוש. הסיבה שאני רואה בו מועמד ראוי לרשת את אנדי הרצוג (והלוואי שאתבדה ונעפיל ליורו 2021 אבל היי - זה לא יקרה) היא הסגנון שלו, שמתאים לנבחרת קטנה כמו שלנו. ניסינו לשחק פתוח, קיבלנו בראש. אולי מאמן כמו אבוקסיס, עם משחק שמבוסס על עמידה טקטית, ניצול מצבים וסבלנות, עם שימוש מבוקר באמצעים העומדים לרשותך, אולי זה המתכון המנצח שלנו, לא רק לשבועות, לתמיד.
כמאמן נבחרת ישראל, אתה תמיד דל באמצעים יחסית למי שעומד מולך, וזו בדיוק ההתמחות של אבוקסיס - להוציא מים מהסלע. להרים לאנדרדוג את הראש, לנצח.
אין מתאים וטוב ממנו לפקס קבוצה לעבר מטרה ספציפית, גמר גביע, או משחק הישרדות, להטריף את השחקנים, ולהשיג את התוצאה הרצויה. ועכשיו קחו את הנבחרת, ותהפכו אותה לבאר שבע.
בית״ר צריכה להיזהר, כי באר שבע מגיעה כחיה פצועה, אחרי הודעת העזיבה הכואבת של אלונה ברקת, ואפילו קונה לא נמצא עד כה, כל שמכל הבלבול הזה יכול לצאת גם הרבה זעם שיתפוצץ על המגרש.
בינתיים אלונה עוד תומכת, אבל זה נראה כמו שירת הברבור. בדומה לארקדי גאידמק, ולהבדיל ממנו, גם אלונה - שעשתה רבות וטובות עבור העיר באר שבע, ניסתה קצת לשחק בפוליטיקה, לא נכנסה למסיבה, נכוותה, ואיבדה את החדווה.
ההבדל הוא שאצל ארקדי זו הייתה מלכתחילה תאוות כוח בלבד, ובית״ר הייתה בסך הכל טרמפ משוגע שלא הגיע אל היעד. אלונה לעומת זאת יצרה בבאר שבע פלטפורמה מדהימה לקידום נוער, פעילות חברתית וקהילתית, וטוב, הרבה טוב.
היא תרמה במשך השנים מזמנה ומכספה, בפילנטרופיה מהולה בשליחות, הצליחה לשנות סדרי עולם ולהצעיד את הפועל באר שבע שלה, מהליגה השנייה לשלוש אליפויות רצופות. מוסרמיל, לסן סירו. אין ספק שזה היה שווה כל רגע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.