פתחו יומנים - זה מעבר לפינה: לאחר ההצלחה הגדולה של גראנד פרי תל אביב בשנתיים האחרונות, איגוד הג'ודו העולמי (IJF) העניק לישראל את הזכות לארח תחרות גראנד סלאם כבר מהשנה הבאה, תוכנית שעליה פורסם לראשונה ב-ynet כבר בינואר האחרון.
תחרויות הגראנד סלאם הן מהחשובות ביותר בסבב, לאחר אליפות העולם והמאסטרס המסכם, ומעניקות ניקוד גבוה יותר למשחקים האולימפיים מאשר באליפות אירופה שבה זכו בשבוע שעבר פיטר פלצ'יק במדליית הזהב וטל פליקר בכסף. עובדה זו מושכת אליהן את טובי הג'ודאים.
4 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
על פי לוח התחרויות החדש לשנת 2021 שמתפרסם היום ומובא כאן לראשונה, הגראנד סלאם ייפתח ב-18 בפברואר ויתקיים במשך שלושה ימים בהשתתפות כ-700 ספורטאים ממעל 90 מדינות.
למעשה, התחרות בישראל תהיה אחד משתי תחרויות גראנד סלאם יחידות בשנה הבאה לצד זה המסורתי בפריז, שנדד לתחילת מאי, לאחר ביטול גראנד סלאם בטוקיו בשנה הבאה בגלל דחיית המשחקים האולימפיים.
4 צפייה בגלריה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
סמדג'ה, פליקר והמדליה
מאמן נבחרת ישראל אורן סמדג'ה עם טל פליקר ומדליית הכסף
(צילום: איגוד הג'ודו)
בלוח הזמנים יוצא הדופן של השנה הבאה ניתן למצוא עוד שני אירועי ג'ודו גדולים: אליפות אירופה, שתתקיים הפעם בליסבון החל מ-31 באפריל, ואליפות העולם בבודפשט שתיערך רגע לפני האולימפיאדה ותיפתח ב-6 ביוני. מן הראוי לציין שבשנה "הרגילה" האחרונה, 2019 (אם מוציאים מהכלל את 2020 מרובת הביטולים), נערכו שבע תחרויות גראנד סלאם.
הזכייה של ישראל באירוח הגראנד סלאם החשוב, הגיעה בזכות שיחות שקיים לאחרונה יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי עם הנשיא העולמי מריוס ויזר, שהשתכנע ביכולתה של ישראל לארח את האירוע ואף ראה מקרוב את האירועים המוצלחים שנערכו בענף בשנים האחרונות, שכללו את אליפות אירופה עד גיל 23, אליפות אירופה לבוגרים ובשנתיים האחרונות הגראנד פרי.
4 צפייה בגלריה
מריוס וייזר. השתכנע ביכולת ישראל לארח תחרות בסדר הגודל הזה
מריוס וייזר. השתכנע ביכולת ישראל לארח תחרות בסדר הגודל הזה
מריוס וייזר. השתכנע ביכולת ישראל לארח תחרות בסדר הגודל הזה
(צילום: AP)
חשוב להדגיש כי החוזה שייחתם בקרוב, עם הצגת הערבויות וההתחייבויות הכספיות מהמדינה, הוא לאירוח לארבע השנים הקרובות, כשגם הפעם הוא צפוי להתקיים בהיכל שלמה - אם כי נשקלות אופציות נוספות, בעיקר אם לא יתאפשר עד אז להכניס קהל.
"היו לנו חלומות גדולים בענף ואנחנו ממשיכים לממש אותם", סיפר פונטי. "אנחנו שמחים שנשיא הג'ודו העולמי מריוס ויזר, ממשיך להאמין בנו ואפשר לנו לארח כאן את אחת התחרויות הכי חשובות של הסבב.
4 צפייה בגלריה
גראנד פרי
גראנד פרי
משה פונטי. "מבטיחים תחרות ברמה הכי גבוהה"
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו מבטיחים שגם הפעם תהיה תחרות ברמה הכי גבוהה שאפשר, גם בתקופה הלא פשוטה של הקורונה, שמצריכה מאיתנו התאמות רבות. מנכ"ל האיגוד, נועם גרינברג, אף טס לאליפות אירופה האחרונה בפראג, כדי להפיק לקחים ולראות איך התמודדו שם עם המצב".