מדוע ברק בכר יצליח

1. כבר 40 שנה ששנים שמסתיימות ב-1 עושות טוב למכבי חיפה: ב-1981 הם עלו לליגה הלאומית (ולא ירדו מאז), ב-1991 הם זכו בדאבל, ב-2001 הם זכו באליפות אחרי 7 שנים וב-2011 הם זכו באליפות האחרונה שלהם. ומה יהיה ב-2021?
2. ההיסטוריה חוזרת? ב-1991 הגיע אברם גרנט למכבי ת"א ולקח איתה אליפות אחרי 13 שנים שחונות. בשנת 2000 הגיע גרנט למכבי חיפה ולקח איתה אליפות. ברק בכר הגיע להפועל באר-שבע ב-2015 ולקח איתה אליפות אחרי 40 שנה. האם הוא יביא אליפות למכבי חיפה אחרי 10 שנים? עוד פרט פיקנטי קטן – המאמן הקודם שהביא אליפויות להפועל באר שבע, אמציה לבקוביץ', לקח עוד אליפות אחת, בעונת 1988/1989 במכבי חיפה.

2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: הרצל יוסף)

3. ברק בכר הוא כבר כמה שנים טובות המאמן הישראלי הכי טוב (ויסלח לי יוסי אבוקסיס). מלבד העובדה שבשמונה השנים האחרונות הוא המאמן הישראלי היחיד שלקח אליפויות, הוא הצליח גם בקריית שמונה (מקום שני, זכייה בגביע) וקידם שם שחקנים רבים (גיא חיימוב, רועי קהת, אחמד עאבד וכו'). נראה שהוא המאמן הישראלי הכי מתאים למכבי חיפה.
4. אחרי השנה החולפת נראה שיש למכבי חיפה שלד מצוין לצמרת שמתאים כמו כפפה לברק בכר, ובתוספת 3-2 שחקני חיזוק היא אמורה להפוך לקבוצה עוד יותר מאיימת. ובכלל, למכבי חיפה אין את הגבלת הפייר-פליי הפיננסי של מכבי ת"א, ולכן היא יכולה להחתים שחקנים ביתר קלות.
5. היציבות של מכבי חיפה בולטת עוד יותר לעומת המצב הבעייתי של יריבותיה הפוטנציאליות – למכבי ת"א, נכון לכתיבת שורות אלו, אין עדיין מאמן, והשחרור של עומר אצילי ודור מיכה מוסיף לחוסר הוודאות שלא היה קיים במועדון הצהוב כבר שנים. בהפועל באר שבע לא ברורה התמיכה של אלונה ברקת, ואמנם יוסי אבוקסיס נשאר, אבל בן שהר ובן ביטון עזבו, ולא נראה שהם יתפרעו בשחקני רכש. בית"ר ירושלים גם מקצצת בשחקנים ושכר, ועל הפועל ת"א אין בכלל מה לדבר מבחינת איום. לכן, למכבי חיפה, יחסית לשאר הקבוצות, יש את התנאים האידיאליים להתכונן לעונה הבאה.

מדוע ברק בכר ייכשל

1. תנו לי להקדים את הטוקבקיסטים שיטענו שהטיעון לגבי שנים שמסתיימות ב-1 הוא לא רציני: פעם גם שנים שמסתיימות ב-4 היו שנים טובות למכבי חיפה – ב-1984 הם זכו באליפות הראשונה שלהם, ב-1994 הם לקחו את האליפות המדהימה אחרי שסיימו עונה שלמה ללא הפסד וב-2004 הם לקחו אליפות שהחלה רצף של 3 כאלה. 2014, לעומת זאת, לא הייתה שנה משהו למכבי חיפה.

2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

2. אני טוען שלמאמן, כמו לשחקן, יש תקופות שהוא בכושר שיא ויש תקופות שהוא לא בכושר בכלל, ויש סיכוי שברק בכר הגיע לשיא שלו ועכשיו הוא בירידה. נחזור לדוגמה של גרנט – בשנים שלפני ההגעה למכבי חיפה הוא חווה ירידה. לגרנט היו 7 שנים רצופות (בהפועל פ"ת ובמכבי ת"א) שבהן הוא לא סיים מתחת למקום השני. הוא עזב את מכבי ת"א ב-1995 להפועל חיפה, וסיים במקום הרביעי. הנפילה הגדולה שלו הייתה כשהוא חזר למכבי ת"א, ועברו עליו 4 שנים קטסטרופליות (אולי למעט 1998/1999 בה מכבי ת"א סיימה במקום השני, אבל לא בדיוק איימה על האליפות של הפועל חיפה), ורק כשעבר למכבי חיפה הקריירה שלו שוב טיפסה לשיאים חדשים. אזכיר גם שהמאמן הקודם שזכה בשלוש אליפויות רצופות הוא רוני לוי, שמאז לא הוביל אף קבוצה למאבק האליפות. גם רן בן שמעון, המאמן שהוביל את קריית שמונה לאליפות (ושברק בכר היה העוזר שלו(, לא זכה לשום הצלחה מאז. ייתכן שברק בכר צריך להמציא את עצמו מחדש.
3. התקשורת המקומית עלולה לעשות לו חיים קשים במיוחד. אחרי כל הפסד או תיקו, הבלגן עלול לחגוג שוב במכבי חיפה. גם האוהדים לא הולכים לעשות חיים קלים לבכר. מרקו בלבול הוביל את מכבי חיפה לעונת שיא ולמאבק על האליפות השנה, אחרי שנים בהן מכבי חיפה סיימה את העונה בדצמבר, ועדיין האוהדים שרקו לו בוז. ההתנהגות הזו מזכירה את אוהדי בית"ר ירושלים ב-2000/2001, כששרקו בוז לאלי גוטמן בזמן שהקבוצה שלהם הייתה במקום השני. גוטמן נאלץ לעזוב, ובית"ר הידרדרה מאז. הפסד אחד עלול להתסיס את האוהדים וליצור בלגן בקבוצה. דווקא העובדה שהעונה הבאה אמורה להיפתח ללא קהל ביציעים יכולה להיטיב עם בכר ומכבי חיפה, שלא יסבלו מלחץ מיותר מצד האוהדים.
4. נכון לכתיבת שורות הקבוצה לא עשתה שום רכש מרשים, ויש גם דיבורים שאולי הכוכב הגדול צ'ארון שרי אולי יעזוב. לצד זאת, אל תספידו כ"כ מהר להספיד את היריבות של מכבי חיפה – מכבי ת"א כבר לקחה בשנים האחרונות אליפויות אחרי חילופי מאמנים, ולפחות ע"פ שתי העונות האחרונות הפייר-פליי לא משפיע עליה (ואולי אפילו עושה לה טוב), ויוסי אבוקסיס הוכיח שהוא יודע לעשות קסמים ולהוציא מכל קבוצה את המיטב.
5. ירדן שועה – ואין מה להוסיף.
ומה ההימור שלי? ברק בכר יוביל את מכבי חיפה לאליפות בעונת 2020/2021!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.