שתי האלופות האחרונות של הכדורגל האנגלי נפגשו למשחק בו הביסה מנצ'סטר סיטי 1:4 את ליברפול באנפילד והעבירה מסר ברור לכל הליגה – אנחנו כאן כדי ללכת עד הסוף.
בדקה ה־90 המצלמה הלכה לכיוונו של יורגן קלופ, שידוע באמוציונאליות שאי אפשר להישאר אדישים אליה ובאהבה הבלתי נגמרת שלו למשחק. הגרמני נראה כבוי ונדמה כי גם הוא מבין שלאחר שאיבד סיכוי לזכות בגביע, גם מהאליפות הוא ייפרד כנראה.
1 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
(צילום: רויטרס)
אמנם נשארו עוד הרבה משחקים עד סיום העונה, אך נראה כי שתי הקבוצות צועדות בכיוונים שונים לגמרי. מצד אחד, נמצאת ליברפול במקום הרביעי במרחק 10 נקודות מהחבורה של גווארדיולה עם משחק עודף. מצד שני, מנצ'סטר סיטי שהשיגה את ניצחונה ה-14 ברציפות בכל המסגרות, ביססה את מעמדה במקום הראשון עם פער של 5 נקודות מהמקום השני ומשחק חסר בכיס.
התכולים ניצלו משחק הגנתי חלש מאוד של הקבוצה של קלופ. משריקת הפתיחה הם הגיעו רעבים יותר ובמטרה להשיב לעצמם את התואר, ואיזה סימבולי שזה קורה דווקא מול האלופה הנוכחית, דווקא במגרשה הביתי ודווקא מול המאמן המודרני שמאיים על מאמנה שלה.
כל זה קרה הרבה בזכות אחד השחקנים הטובים שלהם העונה, אילקאיי גונדואן. למרות החמצת פנדל רשלנית במחצית הראשונה, הגרמני כבש צמד, העלה את מאזנו לתשעה שערי ליגה ועומד בדד כמלך השערים של הקבוצה. חוץ ממנו, אפשר היה ליהנות ממשחק מצוין של השחקן הצעיר פיל פודן, עוד אחד מדור העתיד המבטיח של הכדורגל האנגלי, שהולך ומשתפר ככל שהעונה מתקדמת, וקינח בבישול ושער מהסרטים.
אליהם מצטרף ראחים סטרלינג, שכבש את שערו ה־100 תחת פפ גווארדיולה. רק מסי (210) ואגוארו (120) כבשו יותר ממנו כשהמאמן הקטלני עומד על הקווים. מן העבר השני התייצבה האלופה (היוצאת?) במגרשה הביתי שעד לא מזמן היה לה למבצר שלא נפרץ במשך כמעט 4 שנים. היא כאמור הציגה משחק חלש מאוד ברוב שלביו בראשותו של אליסון בקר. השוער הברזילאי אשם באופן ישיר בשער השני והשלישי, כשמסר פעמיים לשחקנים יריבים (שעשו לחץ מושלם על כל המגרש), במשחק שהזכיר את תצוגת הנפל של לוריס קאריוס, שוער העבר של ליברפול, בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד בשנת 2018.
כל מי שקורא שורות אלה ונלחץ יכול להירגע, שכן אם לא יקרה אירוע קיצוני, גורלו של השוער הנהדר יהיה שונה מגורלו של קאריוס, אך נדמה כי בכל זאת יש דמיון בין שני המשחקים הללו. אי שם באותו גמר ליגת אלופות ששוחק מול 70,000 אוהדים נלהבים (אוהדים? מעניין הרעיון הזה), הטעויות של השוער הביאו לכך שליברפול איבדה את התואר לריאל מדריד. היום, שנתיים וחצי לאחר מכן, הטעויות של השוער ייתכן והביאו לאובדן האליפות של המרסיסיידרס לטובת הסיטיזנס.
אם נודה על האמת, לא רק אליסון אחראי על ההפסד הזה. למרות שער השוויון של הנסיך המצרי, ליברפול התקשתה לאיים על השער של אדרסון ונראה היה שהשער השני (והשלישי, והרביעי...) של מוליכת הטבלה הוא רק ענייין של זמן. בנוסף, ככל שמתקדמת העונה חסרונו של הבלם ההולנדי של הקבוצה, וירג'יל ואן דייק, מורגש יותר ויותר, ובשביל לסבר את האוזן נזרוק כאן כמה נתונים:
1. זה היה משחק הבית החמישי ברציפות אותו ליברפול לא מנצחת, הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בעונת 2002/3.
2. לפני רצף שלושת הפסדי הבית, ליברפול לא יצאה מאנפילד כשידה על התתחתונה מאז 23.04.2017.
3. מנצ'סטר סיטי השחילה ארבעה כדורים לרשת של האדומים, הפעם האחרונה שליברפול ספגה ארבעה שערים במשחק ביתי זכורה מאוד לקהל הישראלי. זה קרה ב־4:4 עם ארסנל, כשיוסי בניון ופרננדו טורס כבשו צמדים לזכות המרסיסיידרס מול הרביעייה הבלתי נשכחת של אנדריי ארשאבין.
ייתכן וקיבלנו את טקס העברת, או יותר נכון – החזרת, השרביט לממלכת הסיטיזנס, אך אם למדנו משהו בכל הקשור לספורט בתקופת הקורונה הוא שההפתעות רבות והכל יכול לקרות. מה שבטוח, הליגה הטובה והמעניינת בעולם לא תאכזב אותנו גם הפעם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.