באהבתנו לספורט טמונה המשיכה לריגושים, להפתעות ולתקווה שהבלתי צפוי יקרה. סיפורי הסינדרלה הם שגורמים לנו לקפוץ מהספה ולהתרגש. ה־NBA סיפקה לאורך השנים מספר לא מבוטל של סיפורים כאלו שהעצימו אצלנו את האהבה למשחק (בראשם סיפורו המטורף של ג'רמי לין, שבתחילת דרכו בניו יורק ניקס ישן על הספה של חברו לקבוצה משום שלא היה לו חוזה מובטח, אך בזכות פציעה של בארון דייויס קיבל את ההזדמנות והוביל את הניקס לרצף ניצחונות כשהוא מככב בכל משחק עם תצוגות היסטוריות).
גם הקריירה של פרד ואנווליט היא מעין סיפור שכזה. נדמה שאם היו שואלים אותנו לפני כשנתיים לשמו של השחקן רק עכברי כדורסל בודדים היו מזהים אותו. ואנווליט החל את דרכו במכללת ויצ'יטה ואף הוביל אותה בשנתו הראשונה לפיינל פור המכללות בפעם השנייה בתולדותיה. בנוסף הוא מחזיק בשיא המכללה באסיסיטים (637) ובחטיפות (225).
1 צפייה בגלריה
פרד ואנווליט, אוון פורנייה
פרד ואנווליט, אוון פורנייה
פרד ואנווליט בפעולה
(צילום: MCT)
על אף יכולתו הטובה הוא לא נבחר בדראפט 2016, אך לאחר השתתפותו בליגת הקיץ טורונטו העניקה לו חוזה לא מובטח בקבוצה, שבסופו של דבר הפך לקבוע, אך בחוזה מינימום.
בעונתו הראשונה הוא מיעט לקבל דקות (8.9) ותפוקתו הייתה דלה ביותר (2.9 נק'). במקביל הוא שיחק 16 משחקים בקבוצת הבת של טורונטו בג'י ליג ואף סייע לה לזכות באליפות, מה שכבר הראה ניצוץ על הווינריות הרבה שלו. אך עם כל הכבוד לג'י ליג, גם בעונה לאחר מכן ואנווליט לא הרשים יתר על המידה בראפטורס ולא היה כל סימן שיעיד על העתיד לבוא.
אבל המאמן ניק נרס האמין בו. כל כך האמין בו שהקבוצה העניקה לו חוזה לשנתיים עבור 18 מיליון דולר, סכום שלכאורה נראה מופרז דאז. והאמון השתלם, ואפילו בריבית. בעונה שעברה חל שיפור ניכר ביכולתו עם 11 נק' ו־4.8 אס' ב־27.5 דקות, אבל המספרים הם כאין וכאפס לעומת מה שהתרחש בפלייאוף. ואנווליט היה הג'וקר של טורונטו בדרך לזכייה מדהימה באליפות, כשהוא עולה פעם אחר פעם מהספסל ומשתק את יריביו עם הגנת ברזל, ומהצד השני מנפק סלי קלאץ' גדולים לכל אורך הפלייאוף.
הוא זה שאימלל את סטף קרי בסדרת הגמר ובנוסף היה אחראי על כמה מהסלים החשובים ביותר במשחק השישי והאחרון, כשהוא קולע 12 נקודות ברבע האחרון (מתוך 22 במשחק). הוא גם מחזיק בשיא השלשות לשחקן מחליף בסדרת הגמר עם 16 כאלה, מה שמוכיח שוב באיזה ווינר מדובר.
בתחילת העונה הנוכחית אף אחד לא נתן לטורונטו סיכוי להגיע רחוק לאחר עזיבתו של קאווי לאונרד, אבל הוא שוב גרם לכולם לאכול את הכובע כשהפך לשחקן חמישייה, ומוביל את הליגה בהסתות כדור בהגנה (נתון בו בדרך כלל שחקנים גבוהים מובילים - והוא 1.85 בלבד), ומספק 17.6 נקודות, 6.6 אסיסטים ו־1.9 חטיפות בכמעט 36 דקות, מה שמראה עד כמה תפקידו השתדרג פלאים וכך גם יכולתו. ביחד עם סיאקאם ולאורי הוא הוביל את טורונטו למאזן השני בטיבו בליגה, וגם את הפלייאוף הנוכחי הוא פתח בסערה, כשבמשחק הראשון שוב נכנס לדפי ההיסטוריה כשהפך לאחד מארבעה בלבד (יחד עם פול, ליליארד וסטף) עם מעל 30 נקודות, 8 שלשות ו־10 אסיסטים במשחק פלייאוף.
גם במשחק השני הוא היה אחראי לקאמבק של קבוצתו עם 24 נקודות ו־10 אסיסטים. הוא ללא ספק מסתמן כשחקן החשוב ביותר בקבוצה, משפט שכאמור אף חובב כדורסל לא היה מאמין לו לפני שנה.
ככל הנראה יכולתם של הראפטורס תספיק עד להגעה לגמר המזרח לכל היותר, אך כמו שואנווליט כבר לימד אותנו - אותו לא כדאי להספיד, ומי יודע אילו הפתעות הוא מכין לנו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.