לכל חובב NBA יש בראש שחקן שהוצג בערב הדראפט וההצגה שלו זכורה לו יותר מאחרות. עבור חלק זה יהיה מייקל ג'ורדן ב-84', וללא מעט אנשים זה יהיה לברון ב-03', אך אצלי הבחירה מעט שונה.
25.6.2009 היה הערב בו הוצג שחקן אשר גרם לי ולחלק נכבד ממדינה קטנה במזרח התיכון להתרגש במיוחד, ואני לא מדבר על סטפן קרי. בבחירה ה-23 בדראפט 2009 סקרמנטו קינגס בחרה בעומרי כספי, פלוס מדינת ישראל. כספי היה הישראלי הראשון לשחק בליגה הטובה בעולם, ומה שנראה רחוק עד שלב זה הפך למציאות. הפורוורד המוכשר ייצג את עצמו ואת המדינה בכבוד רב במשך 10 עונות, ופתח את הדלת לגל מקל ולעוד בחור מבטיח.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)

18.11.20 יהיה הערב בו יוצג הכדורסלן בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר שנולד בישראל, דני אבדיה. לכאורה, היום הזה אמור להיות פחות מלחיץ עבור דני בשל העובדה שהוא כבר לא הישראלי הראשון ב-NBA, אך ההפך הוא הנכון. אבדיה יגיע ל-NBA עם רמת ציפיות הרבה יותר גבוהה מאשר כספי ומקל, בעיקר בשל העובדה שהוא צפוי להיבחר במקומות 6-2 המחייבים.
דני יהיה חייב להצדיק את מקומו בליגה הטובה בעולם בכל אימון ומשחק, והוא מודע לכך. לאחרונה יצא לי לצפות בו עונה על שאלות של חובבי כדורסל מכל העולם, ושמתי לב למילה בה השחקן השתמש ברוב תשובותיו. אותה מילה הייתה צניעות. אבדיה מודע להתלהבות הגדולה ממנו, אך בשום אופן לא נותן לעובדה הזו לבלבל אותו. על אף מעמדו בכדורסל הישראלי והאירופי, הוא מבין שבליגה של הגדולים באמת הוא מתחיל מאפס. הגישה הזו הובילה אותו לאורך הקריירה עד למעמד הזה, והוא לא הולך לזנוח אותה.
אוטוטו הדראפט יגיע, ובאופן רשמי ישראל תחזור ל-NBA. אחרי כספי, מקל ובלאט, עכשיו זה הזמן של דני.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.