אז מה היה לנו בליגה ההולנדית בסוף השבוע האחרון? ערן זהבי השתיק את כולם עם צמד גדול במשחק העונה הראשון שלו במדי איינדהובן, אבל איאקס חזרה והוכיחה את עליונותה במחצית השנייה, השוותה ל־2:2 והשאירה את המצב בצמרת כפי שהיה. למרות התיקו המאכזב מבחינת האורחת, הקבוצה של זהבי לא מיצמצה (גם בלי הכוכב מריו גצה הפצוע) והשאירה את שאיפות האליפות שלה בחיים.
איאקס ביצעה השבוע צעד משמעותי כשרכשה מווסטהאם את החלוץ סבסטיאן האלר בסכום שיא עבורה – 22.5 מליון יורו. בכך היא הצהירה על כוונותיה ללכת שוב עד הסוף, למרות הדיבורים על עונת מעבר. יש לזכור שאיאקס איבדה העונה את חכים זייץ' (לצ'לסי), את דוני ואן דה בייק (ליונייטד) ואת לאסה שונה (לגנואה), ואילו החלוצים דויד נרס, טראורה והונטלאר פצועים. למרות זאת, האינטנסיביות של איאקס במחצית השנייה ומשחק מצוין של הקיצוני הברזילאי אנטוני (כובש שער השוויון) הרשימו והותירו את פ.ס.וו חסרת מענה.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי ודושאן טאדיץ'
ערן זהבי ודושאן טאדיץ'
רצים לאליפות. ערן זהבי ודושאן טאדיץ'
(צילום: getty images)
מהעבר השני, איינדהובן מציגה את הצעירים הנהדרים – דוניאל מאלן (על הכוונת של דורטמונד), קודי חקפו (מועמד לנבחרת הולנד) ומו איאטארן, שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בהולנד. בנוסף זוכה המאמן החדש רוג'ר שמידט להערכה גדולה על הקבוצה שבנה והרכש שביצע, בעיקר זהבי, אבראהים סנגרה – "הגרזן" במרכז המגרש, ומקס, המגן השמאלי שזומן לנבחרת גרמניה.
הגדולה השלישית – פיינורד רוטרדאם – ממשיכה לצבור נקודות תחת שרביטו של דיק אדבוקאט הוותיק. למרות הכדורגל האפור היא ממשיכה לצבור נקודות, והפעם ניצחה בדרבי היוקרתי 0:2 את ספרטה, וצימצמה את הפער מאיאקס ל־3 נקודות ו־2 מאיינדהובן. ביום ראשון הבא יתקיים "הקלאסיקר" האמיתי של הולנד בארנה: איאקס מול פיינורד.
השותפה הרביעית בצמרת היא ויטסה ארנהיים המפתיעה. הקבוצה של אלי דסה (היציב והטוב) שומרת על מרחק סביר מהגדולות ואף יכולה להיכנס לחבורת שלוש המובילות בזכות לוח משחקים נוח יותר בינואר.
הטוענת לשותפות בגדולות של הולנד, א.ז אלקמאר (סיימה את העונה שעברה במקום השני רק בגלל הפרש שערים נחות מזה של איאקס), לא הצליחה לנצח במשחק קל על הנייר, ותיאלץ להוציא, בינואר, נקודות מכל הצמרת אם תרצה באמת להיאבק על האליפות.
מעבר לכך – אריאל הרוש חזר כשוער שני אל הליגה ההולנדית, במדי הירנביין שמדורגת באמצע הטבלה. עילאי אלמקייס המשחק בדן האג פצוע ולא נכלל בסגל הקבוצה שצברה השבוע נקודות חשובות במאבקי התחתית. אז זה מה שהיה בסוף השבוע בליגה המרתקת, וינואר צפוי להיות לא פחות מלהיב.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.