אהבה ללא תנאי לקבוצה שלי – האמנם? ברשותכם, אתחיל דווקא עם ספוילר הנוגע למילים הראשונות – התשובה היא כן! אכן כן! חיובי! ברור! נכון וכל מילת הסכמה אחרת שתבחרו. אין משפט אחר שיטיב לתאר את האהבה שחש אוהד לקבוצתו, זו אהבה מטורפת, קסומה, אומללה, נפלאה, איומה, נצחית, כואבת, משוגעת! כל שמות התואר הללו ורבים אחרים חבויים בתחושות הבלתי הגיוניות שחש אוהד לקבוצה שלו.
רבים ניסו וינסו לחקור את התופעה הכל כך לא נורמלית ובלתי הגיונית הזו. רבים ניסו ונכשלו. עוד רבים אחרים ינסו ויכשלו כי האהבה הזו ללא תנאי אינה חלק ממגוון הרגשות האנושי הקיים בנו וניתן להכרה ולהבנה. האהבה ללא תנאי הזו היא תחושה של תהומות הנפש, היא תחושה החבויה במעמקים הכי אפלים שבנו, היא תחושה שאם נתאר סקאלה של רגשות הנעים משפיות ועד אי שפיות, אז האהבה ללא תנאי נמצאת הרחק מעבר, לא ברור לי אם מעבר לקצה השפיות או לאי שפיות אבל היא שם, אורבת, ממתינה לשעתה וכשמגיע הרגע היא מתפרצת, עולה על גדותיה וסוחפת אותך לפסגות הנוגעות בשערי גן עדן עם תחושות של אושר בלתי אפשרי ומרסקת אותך זמן קצר מאוד לאחר מכן הישר למעמקי שאול בים של תחושות דיכאוניות הגובלות ברמה הקלינית.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
יש לי כלב מסוג גולדן רטריבר בן 15, כל חייו הפגין הכלב כלפי וכלפי משפחתי אהבה אין סופית ללא כל תנאי ותמיד הופתעתי מעוצמת האהבה הבלתי אפשרית הזו שאין כדוגמתה בינינו בני האנוש, אהבה ללא תנאי? אהבה אין סופית? בינינו? לא ייתכן!
אבל ייתכן! בוודאי שייתכן! אך לשם כך עליך להיות אוהד קבוצת ספורט! אוהד עם כל הגוף הלב והנשמה! לאורך השנים כאוהד קבוצת כדורגל בארץ עברתי בזכותה – או לחובתה, תלוי את מי שואלים - את כל מגוון התחושות הבלתי אפשרי שלא האמנתי שחבוי בי החל מתחושות דיכאוניות שעלולות להידרדר לטיפול בתרופות פסיכיאטריות קשות דרך לילות ארוכים ללא שינה ברמות מתח הגובלות במצבים קרדיולוגיים מסוכנים וכלה בתחושות של אושר עילאי הגובל בשיכרון חושים מטורף! כל זה וביחד בסערת רגשות מתסכלת הנעה במהירות גבוהה יותר מרכבת ההרים המסוכנת ביותר בתבל!
ולמרות זאת נשמרה האהבה ללא תנאי לקבוצה כאילו רק אתמול נולדה! ויחד עמה נותרה התקווה כי מחר יהיה טוב יותר, ונרקמו חלומות שמחר יגיעו התארים והגביעים, ונוצרו אגדות שמרפדות ומעצבות את האהבה הזו ללא תנאי כל יום וכל היום!
זו הבדידות הכי חזקה בעולם, אבל תמיד תוכל להתנחם כי תדע שיחד אתך רוכבים על רכבת ההרים הזו מיליוני בני אדם, נשים וגברים בכל רחבי תבל החווים ביקום מקביל וזר לשאר העולם ה"נורמלי" את אותן החוויות שאתה עובר בכל יום ובכל לילה במהלך חייך!
גילוי נאות, אני אוהד של מועדון הכדורגל מכבי חיפה, אני אוהד את הקבוצה עוד בהיותי ילד קטן בן שלוש שאביו נהג לקחת אותו למשחקי הקבוצה בשנות השישים של המאה שעברה. אבי ז"ל סיפר לי שבכל פעם שהקבוצה הבקיעה, נהג להשליך אותי באוויר, לדעתי, היו מספר פעמים שפיספס אותי בדרך חזרה אחרת איך אפשר להסביר את הטירוף שטבוע בי מאז.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.