יו"ר איגוד הכדורעף, אביתר דותן, סיים היום (שלישי) את כהונתו ובימים הקרובים יבחר מרכז מכבי מועמד חדש במקומו.
דותן, שנכנס לתפקידו בנובמבר 2016, אמר: "בשלוש שנותיי הראשונות בתפקיד בחרתי לנהל את הענף כיו"ר דירקטוריון ולתת מרחב גדול למטה האיגוד וליישם מדיניות עליה החליטה ההנהלה. בתפיסה כזו ויתרתי על לא מעט רעיונות ומחשבות שלי על איך הכדורעף שלנו צריך להיראות.
2 צפייה בגלריה
אביתר דותן
אביתר דותן
אביתר דותן
(צילום: איגוד הכדורעף)
"בשנה האחרונה, בשותפות עם סגני היו"ר יוני אלמוג וחיים קסל, ממלא מקומי יוסי סדבון וחבר ההנהלה אלדד שלם, במסגרת צוות היגוי שהוחלט עליו בהנהלה, שינינו תפיסה ונכנסנו לניהול השוטף כדי לישם באופן מלא את עמדתנו לניהול הענף. בוצעה התאמה לתכנית האסטרטגית בעקבות שינוי דרמטי של רשות הספורט ותמיכתה באיגודי הספורט, מהרחבת והגדלת פעילות למבחן תמיכה חדש ועקרונות מציונות. ההתאמה בתכנית באה לידי ביטוי בסדר עדיפויות תקציבי חדש. אני מאחל הצלחה ליו"ר החדש".
בשבועות האחרונים נעשו מאמצים מטעם השחקנים להחליף את דותן וחברי הנהלה נוספים על מנת להביא אנשים ראויים יותר, לטענתם. אחד השחקנים הבכירים בליגה, שמשחק גם בנבחרת ישראל, סיפר: "חשוב לי לציין שכל אדם שמוכן להשקיע מזמנו הפרטי ובהתנדבות ראוי להערכה. לצד זה, היו"ר היוצא לא דאג לשמור על קשר עם אנשי השטח, שחקנים ומאמנים, ולא הביא את הנהלת האיגוד לקבל החלטות תוך מעורבות של כל אנשי הענף. בנוסף, תחת כהונתו פעילות הענף הצטמצמה ברמה ההישגית/לאומית. לדוגמה, בתחילת דרכו הוגדרנו כענף מועדף והיום כבר לא. יש עוד דוגמאות רבות. לא הרגשנו שהענף הולך ומתפתח אלא להיפך. נהוג לזכור את ההתחלה ואת הסוף, אבל בחלק העיקרי של הקדנציה נעשה נזק רב לענף שיקח שנים והרבה עבודה קשה לתקנו. אני מקווה שהיו"ר הנכנס יידע לקחת את הענף לגבהים הראויים לו. מגיע לנו מנהיג ומגיע לנו עתיד אמיתי".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדורעף
נבחרת ישראל בכדורעף
נבחרת ישראל בכדורעף
(צילום: CEV)
לדברים האלה דותן הגיב: "מביש ששחקן נבחרת ישראל, שבקדנציה שלי לא החסרנו מאום מהתנאים של השחקנים כולל הסכם קיבוצי ייחודי והוגן, מוצא זמן בין אימונים להתבטא ולהכפיש בעילום שם. השחקן אפילו לא יודע שאנחנו ענף מועדף לפחות עד סוף שנת 2021 והדבר תלוי בתוצאות של הנבחרת".
המועמד המוביל להחליף את דותן הוא אשר קאסו, מנהל בית הספר 'מבואות ים'. מי ששמו הוזכר בנוסף הוא לא אחר מיו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אדר הכחיש את הדברים.