מכבי ת"א של עונת היורוליג 2020/21 מצליחה להתחרות בחלק מהטרגדיות היווניות הטובות ביותר. צחוק הגורל הוא שהמאמן עצמו יווני. נראה שככל שיאניס ספרופולוס מנסה להרים את הקבוצה, היא רק שוקעת ושוקעת. הסוף ידוע מראש, כמו תסריט שנכתב ע"י מפיק טרגדיה. הקבוצה מתחילה רע, נכנסת לפיגור, בהמשך מתעשתת , סוגרת את הפיגור ואף עולה ליתרון קטן, אך בשל טעויות מקצועיות/מנטליות, תבחרו מה שמתאים לכם, מפסידה בשניות הסיום על חודן של 4-1 נקודות.
לאן נעלמה הווינריות, אתם שואלים? לאן נעלמו החוסן המנטלי, המנהיגות, הכריזמה של המאמן? לאן נעלמה מכבי? כולנו שואלים ואין תשובות. עוף החול הצהוב, שתמיד ידע להתרומם מהתהום ברגע הנכון, נרדם אי שם בסוף העונה הקודמת ונראה ששכח להתעורר.

1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)

האיש שעונה להגדרה של הגיבור הטראגי הוא ללא ספק סקוטי ווילבקין, שחקן הטופ יורוליג היחיד שיש למכבי העונה. הוא עושה הכל: קולע, מוסר אסיסטים, מחזיק את מכבי לבדו בהתקפה, אפילו שיפר את ההגנה, אבל בסוף זה שחקן אחד - וליבי ליבי איתו, כי ברוב המשחקים, במאני טיים, קבוצות סוגרות אותו הרמטית ואין לו באמת במי להיעזר ועל מי לסמוך. הוא מסיים שוב ושוב כטופ סקורר, עם עוד הפסד מתסכל. קבוצות ומאמנים הבינו שהמפתח לנצח את מכבי הוא שמירה חזקה על ווילבקין ונטרולו (בדגש על דקות הסיום). מכבי כבר תעשה את כל השאר, ולא נדרש הרבה כדי למוטט אותה. הסגל שמכבי הרכיבה השנה הולך ומסתמן כסגל של קבוצת יורוליג בינונית ומטה, בעל חוסן מנטלי ירוד ושברירי.
אין ספק שלא קל להיות אוהד של הצהובים השנה ולראות את ההפסדים הצמודים שלהם, אבל אנחנו ממשיכים להאמין ולקוות. במשחק הקרוב מכבי מארחת את הכוכב האדום בהיכל, מפגש לא פחות קשה והזדמנות אולי אחרונה. אנחנו נעקוב, נצפה ונייחל להתעוררות של עוף החול הצהוב, ולהפיכתו של הגיבור הטראגי העצוב לווינר עם חיוך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.