בפעם הרביעית בקריירה, הטניסאי שרגא ויינברג השיג היום (רביעי) את מקומו במשחקים האולימפיים לאחר פרסום הדירוג העולמי הסופי. גם יוסי סעדון יצטרף לטיסה, כששניהם ישתתפו בתחרות הקוואד (הנכות הקשה ביותר) וישחקו ביחידים ובזוגות.
ויינברג בן ה-55, שנולד עם מחלה גנטית נדירה שגורמת לריבוי שברים, הצליח להשיג בבייג'ינג 2008 את מדליית הכסף בטורניר הזוגות ביחד עם בועז קרמר. ארבע שנים מאוחר יותר עבר לשתף פעולה עם איתי ארנליב והשיג את מדליית הארד בלונדון, תוך שהשניים שוברים את השיא למשחק הטניס הארוך ביותר במשחקים הפראלימפיים. "אני מאושר, ממש חלום שהתגשם", אמר וינברג. "כל זה לאחר חמש שנים של עבודה קשה, שנתיים מאתגרות וקורונה. אין בשורה מתוקה מזו".
2 צפייה בגלריה
שרגא ויינברג
שרגא ויינברג
שרגא ויינברג
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
יוסי סעדון
יוסי סעדון
יוסי סעדון
(צילום: קרן איזיקסון)
חברו לנבחרת, סעדון, נכה צה"ל, סווג לראשונה כקוואד רק לפני אליפות העולם 2019 ומאז הוא התקדם בדרוג העולמי כשהיום נמצא במקום ה-22, מה שהספיק כדי להשיג את הכרטיס להופעת הבכורה שלו במשחקים.
משלחת הטניס למשחקים הפראלימפיים מונה ארבעה ספורטאים. בנוסף לסעדון ו-וינברג ישתתפו גם אדם ברדיצ׳בסקי וגיא ששון באופן (הדרגת הנכות הקלה). בסך הכל המשלחת בכל הענפים עומדת כיום על 32 ספורטאים.