קרוב לשנה אחורה, בתקופת החגים ולפני ששמענו על נגיף בשם קורונה, יצאה נבחרת ישראל למשחק חשוב באוסטריה. משמעות של הפסד במשחק ההוא הייתה חיסול הסיכוי להעפיל ליורו מהמוקדמות. הנבחרת הפסידה, כמובן, אבל התוצאה ההיא נשכחה מזמן. החשיבות היא בהרכב שפתח באותו משחק. תסתכלו עליו ואז תסתכלו על ההרכב שיפתח (שישי, 21:45) הערב בסקוטלנד - יהיה קשה למצוא את ההבדלים.
הנה ה-11 שעלו בהרכב באותו משחק לפני כשנה: מרציאנו, דסה, אלחמיד, טיבי, טהא, טוואטחה ביטון, נאתכו, סולומון, זהבי, דאבור. זה גם ההרכב שיפתח היום, רק עם שינוי אחד בדמות דור פרץ. קשר מכבי ת"א לא היה זמין אז, אחרת היינו מקבלים שחזור מלא. אין כאן כוונה לומר שההרכב הזה טוב או רע, אלא שבהקשר לבחירת שחקני הסגל וההרכב, לסגנון ולמערך, מדובר באותו קו בדיוק למרות שעל הנייר מדובר במאמן חדש, שהולך לערוך את הבכורה שלו בתפקיד. וילי רוטנשטיינר היה שם קודם, פשוט בכובע אחר ויחד עם אנדי הרצוג. אז כן, יש מאמן חדש, אבל בעצם גם לא. אנחנו לא אמורים לראות הפתעות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
לא אמורים לראות הפתעות במערך. רוטנשטיינר
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
סבע, זהבי, דאבור וכיאל באימון
סבע, זהבי, דאבור וכיאל באימון
סבע, זהבי, דאבור וכיאל. שלד קבוע לנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
זאת הסיבה העיקרית לכך שרוטשטיינר קיבל את האפשרות לאמן את הנבחרת. למרות התוצאות הלא טובות שהושגו בתקופה תחת האוסטרים ההנחה הייתה שלפחות עד לפלייאוף העלייה ליורו עדיף להמשיך עם אותו הדבר. זו הגישה שהביא רוטנשטיינר עצמו. מראש, מהיום שהגיע לישראל, הוא לא רוצה לראות נבחרת של זימונים פתאומיים אלא מאז ותמיד הוא והרצוג דאגו לשמור על שלד קבוע בנבחרת, גם במקרים קיצוניים.
אריאל הרוש, למשל, תמיד היה חלק, גם כשהוא ללא קבוצה, כמו עכשיו. אלי דסה וטאלב טוואטחה הם המגינים הקבועים במערך שלושה בלמים קבוע. ביברס נאתכו ודור פרץ ישחק בקישור אם הם כשירים. אותו דבר ערן זהבי ומונאס דאבור בהתקפה. כמעט הכל קבוע, במטרה לא לבצע שינויים גדולים. מדובר ברעיון כללי שרוטנשטיינר הביא איתו מהיום הראשון - לנסות להשאיר שחקנים שיתחברו אחד עם השני, גם אם הם לא אלה שבכושר הכי טוב כרגע. פה, אגב, נמצא האבסורד לפיו המנהל המקצועי, שהוביל את הקו הזה, הציע להמשיך את אותו קו ולכן הוא גם המאמן.
3 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
רוטנשטיינר ישתמש בו? וייסמן
(צילום: AP)
אז מה כן אפשר לבחון אצל רוטנשטיינר? את הפעולות התגובתיות, כלומר אלה הנעשות תוך כדי משחק ובעקבות מה שמתרחש במשחק. בכל מקרה, חשוב להבין שהתוצאה במשחק הערב אינה קריטית. כן, אנחנו מתחילים ליגת אומות חדשה, אבל הפעם האפשרות להגיע לטורניר גדול, המונדיאל, דרך ליגת האומות, הוא נמוך בהרבה. גם ראשות בית לא מבטיחה פלייאוף.
כן יהיה מעניין לראות כמה ואיך ישתמש רוטנשטיינר בשון וייסמן, שלפי הדיווחים צפוי לפתוח בספסל ואולי מגיע לו מקום דווקא בהרכב. נושא קריטי נוסף הוא הנעת הכדור של שחקני ההגנה. אופיר מרציאנו, ניר ביטון וחאתם אלחמיד משחקים בסקוטלנד, בשבילם מדובר בסוג של בית, והתפקוד שלהם, לא רק מבחינה הגנתית, יהיה משמעותי. בסופו של דבר רק סקוטלנד צריכה להיות מול העיניים. לאו דווקא הערב אלא בחודש הבא, במשחק שניצחון בו יקרב את נבחרת ישראל למרחק נגיעה מאליפות אירופה.