אחרי זכייתו המאוד משכנעת באליפות הסבב בסוף החודש הקודם, ניל רוברטסון סומן כאחד הפייבוריטים לזכות באליפות העולם השנה. רוברטסון עשה היום (א') צעד ראשון בדרך הארוכה לתואר עם ניצחון קליל 3:10 על ליאנג וונבו.
רוברטסון הגיע ליום השני ביתרון מבטיח 3:6 וסגר סיפור בלי בעיות הערב כשניצח בארבעה משחקונים ברציפות עם שני סנצ'ריז של 100 ו-110 נקודות. ליאנג מנגד נראה רע מאוד. מי שהיה בעבר השחקן הסיני מס' 2 בסבב, ביצע המון טעויות והחמיץ כדורים שהיה חייב להכניס.
4 צפייה בגלריה
רוברטסון
רוברטסון
יכול לחייך. רוברטסון
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
רוברטסון
רוברטסון
הגיע ליום השני ביתרון מבטיח 3:6 וסגר סיפור בלי בעיות. רוברטסון
(צילום: gettyimages)
בשמינית הגמר תהיה לרוברטסון משימה קשה בהרבה. האוסטרלי שזכה באליפות העולם לפני 11 שנים יפגוש את המנצח במשחק בין ג'ק ליסווסקי, אחד השחקנים הלוהטים העונה, ואלי קארטר, פעמיים סגן אלוף העולם ויריב מאוד עיקש.
"הרגשתי שהגיע לי להוביל יותר מ-3:6 בתום הסשן הראשון", אמר רוברטסון, "הקהל מאוד עזר לי, זה הרגיש כאילו יש יותר צופים ממה שיש באמת (על פי נהלי הקורונה, בשלב זה מותר למלא רק שליש מהאולם, א.ד.). מבחינתי, היריב הכי קשוח שלי הוא אני עצמי, כשאני לא מאפשר לעצמי לשחק את הסנוקר שאני רוצה לשחק". מבין הצופים בקהל אגב היו מספר אוהדים של רוברטסון שחבשו פאה בלונדינית מתולתלת, בסגנון הפריזורה החדשה שהציג רוברטסון לאחרונה.
4 צפייה בגלריה
ג'יימי ג'ונס
ג'יימי ג'ונס
קאמבק נהדר. ג'ונס
(צילום: gettyimages)
ג'יימי ג'ונס הוולשי חווה תקופה קשה מאוד בקריירה שלו כשהורחק לפני שנתיים מהענף לשנה אחרי שהורשע באי דיווח על כוונה של שחקן אחר להטות משחק. ג'ונס חזר העונה לסבב ונראה שהוא נחוש להוכיח כי מקומו שם. היום הוא הביס 4:10 את סטיבן מגווייר והפך ללא-מדורג הראשון שמעפיל לשמינית הגמר.
לג'ונס יש ברקורד ריצה עמוקה אחת באליפות העולם, ב-2012 אז נעצר רק ברבע הגמר – והוא יקווה גם השנה להתברג לפחות בין שמונת האחרונים. ג'ונס ימתין בשמינית הגמר למנצח במשחק בין דינג ג'ונווי וסטיוארט בינגהאם.
יאן בינגטאו, אלוף המאסטרס, שמר על סיכוייו להפוך לאלוף העולם הצעיר בהיסטוריה כשניצח 6:10 את מרטין גולד. אם אכן יזכה בתואר השנה, בינגטאו בן ה-21 וחודשיים יהיה צעיר בחודש ממה שהיה סטיבן הנדרי כשזכה באליפות העולם הראשונה שלו ב-1990.
4 צפייה בגלריה
גם הוא בשלב הבא. בינגטאו
גם הוא בשלב הבא. בינגטאו
גם הוא בשלב הבא. בינגטאו
(צילום: Tai Chengzhe, worldsnooker.com)
"הזכייה במאסטרס העונה שינתה את חיי", אמר בינגטאו, "התכוננתי קשה לאליפות הזו, אבל אולי אני צעיר מדי כדי להיות מועמד לזכייה. אני חושב שלדינג ג'ונווי (השחקן הסיני הבכיר בסבב, א.ד.) יש סיכוי טוב יותר, הוא מבוגר ממני ב-13 שנים".
דייויד גילברט שהעפיל לפני שנתיים לחצי הגמר לא התקשה להביס 4:10 את כריס ווייקלין. גילברט עשוי לפגוש בשמינית הגמר את השחקן הטוב בעולם כיום, ג'אד טראמפ, אם זה ינצח את ליאם הייפילד. "אם זה אכן יהיה טראמפ בסיבוב הבא, אני אחכה מאוד למשחק הזה. המשחק שלו פשוט נפלא ואני מלא בכבוד כלפיו", אמר גילברט.
טיאן פנגיפיי הסיני כבר עלה ליתרון מפתיע 1:4 על ג'ון היגינס, ארבע פעמים אלוף העולם. הסקוטי הצליח לצמק עד לסיום הסשן ל-4:3 והמשחק ביניהם יושלם מחר ב-16:30. המשחק בין אנתוני מקגיל ודייויד גילברט סומן כקרב שקול – והוא אכן כזה עד כה כשמקגיל מוביל 4:5. המשחק יושלם מחר ב-21:00.