4 צפייה בגלריה
 אדאמה טראורה עושה שרירים
 אדאמה טראורה עושה שרירים
אדאמה טראורה עושה שרירים
(צילום: Getty Images)
טקס פיפ"א יצא לדרך ואדאמה טראורה, שישב בשורה הראשונה, היה נרגש. לא, הוא לא עמד לזכות בכדור הזהב של פיפ"א אלא בפרס שקשור לפיפ"א אחר, משחק הווידאו, שיוצריו ארגנו את "טקס הדירוגים הראשון" של הדמויות המצטיינות במשחק. "עם רייטינג מהירות של 96, תואר השחקן המהיר בעולם של פיפ"א 19 הולך לאדאמה טראורה", הכריז המגיש ושחקן הכנף של וולבס עלה לבמה. "אני עוד אשתפר", אמר בנאום. "גם הנתונים האחרים שלי יעלו".
הטקס הנפלא-משונה הזה התרחש בתחילת העונה שעברה ומאז טראורה אכן השתפר. וגם התפרסם. צילומים של מבנה גופו הפכו ויראליים, במיוחד אותה תמונה בה הציג לראווה את הקיבורת, שריר הזרוע שלו. עם גוף של מתאבק או שחקן ראגבי, מהירות מסחררת שבזמנו בברצלונה העניקה לו את הכינוי 'אוסיין בולט עם כדור', ואהבה לדריבל של ילד ברזילאי בפאבלה, טראורה הפך לסנסציית פרמייר ליג בוולבס.
4 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
טים שרווד, המאמן שהביא את טראורה לאנגליה, אמר שיש לו קצת מלאו מסי וקצת מכריסטיאנו רונאלדו. הכוונה אינה לרמת המשחק, כמובן, אלא לסגנון. מצד אחד השליטה בכדור והניסיונות המוצלחים לעבור שחקן כמו מסי. מהצד האחר האתלטיות והיכולת להשתמש בגוף כיתרון עצום כמו רונאלדו. היכולות האלה היו ברורות עוד קודם, אבל טראורה היה יהלום לא מלוטש. עד שפגש את דארן קמבל.
מהירות תמיד הייתה הנשק העיקרי של טראורה, אבל הריצה שלו הייתה מסתיימת פעמים רבות באיבוד כדור. כששיחק במידלסברו פגש את קמבל, אלוף אירופה בריצה ל-100 מטרים בעבר, וזוכה מדליית הכסף במרחק הכפול באולימפיאדת סידני. קמבל עבד עם טראורה והציע לו לרוץ לאט יותר. רגע, מה? לא נשמע הגיוני, נכון? הרי מהירות היא כלי קריטי בכדורגל. קמבל הסביר לטראורה שגם אם יגיע רק ל-60 או 70 אחוזים מהמהירות האפשרית שלו הוא עדיין יעבור את השחקן שמולו, אבל בנוסף יהיה לו גם זמן לחשוב על המהלך הבא, לקבל החלטה נכונה יותר. זה עבד.
4 צפייה בגלריה
שרווד. השוואות מחמיאות למסי ורונאלדו
שרווד. השוואות מחמיאות למסי ורונאלדו
שרווד. השוואות מחמיאות למסי ורונאלדו
(צילום: Gettyimages)
האתלטיות של טראורה, כאמור, קודם כל עוזרת לו לחלוף על פני השומר שמולו. הוא רושם חמישה דריבלים מוצלחים למשחק, שלישי באירופה אחרי ניימאר ולאו מסי. הוא גם מבצע את המהלכים האלה באזורים מסוכנים. לאחרונה משתמשים אנליסטים בנתון הנקרא "נשיאה מקדמת", כשהכוונה לריצה של שחקן עם הכדור לפחות לחמישה מטרים בחצי המגרש של היריבה, ולכיוון השער. התקפות שנרשמת בהן נשיאה מקדמת מביאות, סטטיסטית, לסיכוי גבוה יותר למצב הבקעה ולשערים. רק חמישה שחקנים באירופה – מסי, פאפו גומס (אטאלנטה), לואיס אלברטו (לאציו), וילפריד זאהה (קריסטל פאלאס) וג'ק גריליש (אסטון וילה) – החזיקו את הכדור מרחק גדול יותר מטראורה בנשיאות האלה.
בנוסף, קבלת ההחלטות של טראורה גרמה לדריבלים להפוך גם לבישולים. יש לו תשעה כאלה העונה, שבעה מהם לראול חימנס, כשהקומבינציה היחידה באירופה שהביאה ליותר שערים העונה היא תומאס מולר לרוברט לבנדובסקי. טראורה גם השחקן שמכניס הכי הרבה כדורים לרחבה בפרמיירליג, אפילו לפני טרנט אלכסנדר-ארנולד שבמקום השני, וגם מספר פעולות ההגנה עלה (המאמן נונו מציב אותו בכנף במערך שלושה בלמים). הנה השיפור שטראורה הבטיח.
4 צפייה בגלריה
(צילום: Getty Images)
טראורה בן ה-24 נולד בספרד להורים ממאלי (יכול לייצג את שתי הנבחרות ועדיין לא החליט). הוא הגיע ללה-מסיה של ברצלונה בגיל שמונה, היה חלק מהמועדון עד המעבר לאנגליה 11 שנים מאוחר יותר, הספיק להחליף את ניימאר במשחק ליגה, את ססק פברגאס בליגת האלופות וכן לזכות עם בארסה בליגת האלופות לנוער. כשאסטון וילה רכשה אותו תמורת עשרה מיליון אירו הוכנס לעסקה סעיף המאפשר לברצלונה לרכוש את טראורה חזרה תוך שלוש שנים, שכבר אינו רלוונטי.
הוא מספר שהשרירים המפורסמים בגופו אינם תוצאה של הרמת משקולות. הוא כמובן מתאמן ללא הפסקה, אבל בעיקר בתרגילי כוח, בלי משקולות בכלל. "קשה להאמין, אני יודע, אבל זה עניין גנטי", הסביר טראורה. "אני מעלה מסה במהירות ובקלות". הסוכן שלו, אגב, כבר קיבל הצעה להיבחן בקבוצת פוטבול, אמריקאי.
ההצעות החשובות יותר הן אלה של קבוצות הכדורגל, ויהיו כאלה, מקבוצות גדולות. כבר תקופה שיובנטוס מוזכרת בהקשר של טראורה ולאחרונה גם שמה של ליברפול, זאת לאחר שטימו ורנר, שחקן מהיר בזכות עצמו, החליט ללכת לצ'לסי במקום לאלופת אנגליה. טראורה, יש להניח, ימצא את עצמו בקבוצה חזקה בקרוב. אז אולי גם יזכה בפרסים מעולם הכדורגל האמיתי.
פורסם לראשונה: 11:50, 16.07.20