הסיפור של תיאגו אלקנטרה מוכר לכולם. ספרדי ממוצא ברזילאי שנולד באיטליה; בנם של מאזיניו, לשעבר שחקן נבחרת ברזיל, ושל הכדורעפנית ולריה, כמו גם אחיו של ראפיניה מסלטה ויגו ובן דודו של רודריגו, הרכש הטרי של לידס יונייטד.
תיאגו עלה רשמית לבוגרים של ברצלונה ב-2010 ומיצב את עצמו כפליימייקר שיועד להיות היורש של צ'אבי. ב-2013, שהבין כי לא יקבל הזדמנויות רבות כפי שציפה, הוא נשבר והלך לבאיירן מינכן. בעבר הרחוק, ראו מומחי כדורגל ואנשי מקצוע את ההחלטה כרעה ביותר. התברר שהם טעו ובגדול. ככל שעבר הזמן, הפך תיאגו לבורג יותר ויותר מרכזי במכונה הבווארית. מבול התארים שבהם זכה, בראשם ליגת האלופות לא מזמן הוכיחו שהוא ידע לאן הוא מכוון, להוביל קבוצה.

1 צפייה בגלריה
תיאגו אלקנטארה
תיאגו אלקנטארה
תיאגו אלקנטרה
(צילום: AFP)

יש להזכיר כי לא מדובר בסקורר, אלא בפליימייקר שמרבה לבשל. לכן, רבים מהאוהדים לוקחים מישהו כמוהו כמובן מאליו, בטח ביחס לרוברט לבנדובסקי, גנאברי ומולר. האם תיאגו יקבל את הבמה בליברפול, אם אכן יגיע לשם כפי שהשמועות אומרות? אם שאקירי או ויינאלדום יעזבו, יתפנה מקום בעמדת הקשר המרכזי ותיאגו ירוויח מכך. אבל הכל תלוי על בלימה. הכל יכול להשתנות ברגע.
לתיאגו יש גם עוד יעד, להגיע רחוק ברמה הבינלאומית. נבחרת ספרד עומדת להתמודד בשני משחקים בליגת האומות לקראת מונדיאל 2022, מול גרמניה ואוקראינה. בשני המשחקים הוא אמור להיות מאלה שמוליכים את הנבחרת וסוחבים אותה קדימה. לואיס אנריקה המאמן יודע בדיוק שלשם כך הוא זימן אותו - להיות סוג של צ'אבי מודרני ולתת את האקס פקטור ללה רוחה.
כיצד ייזכר תיאגו ברבות השנים? האם עוד שחקן טוב, או סופרסטאר עולמי? משחקי מוקדמות המונדיאל הם הזדמנות להראות שהוא מסוגל להיות דומיננטי ומוצלח לא פחות גם בנבחרת. אולי זו גם חזרה טובה לקראת היורו, שייערך השנה לאחר שנדחה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.