האם נמצא היורש לאוסיין בולט? טוב, ברור שזה עוד מוקדם לדעת, אבל נער בן 17 מטמפה עלה ביממה האחרונה לכותרות כשמחק את שיא העולם לנוער של הפנומן הג'מייקני, שהחזיק מעמד 18 שנה.
תזכרו את השם: אריון נייטון, שכלל לא נולד כשבולט קבע 20.13 שנ' בריצה ל-200 מטר אי שם ב-2003, עצר אתמול את השעונים על 20.11 שנ' בתחרות בג'קסונוויל ונכנס לספר השיאים. יש לציין כי שיא עולם לנוער (עד גיל 18) יכול להיחשב רק בשנה הקלנדרית בו אותו רץ חוגג את יום הולדתו. נייטון חגג 17 בינואר האחרון, כך שהשיא כמובן נחשב.
2 צפייה בגלריה
אריון נייטון
אריון נייטון
נייטון בפעולה במהלך הריצה ההיסטורית
(צילום: AP)
נייטון ניצח בתחרות כמה מהרצים המוכרים בעולם כמו טרייבון ברומל (שסיים שני עם 20.20 שנ'), זהרנל יוז (ששבר בצעירותו את השיא הג'מייקני בריצה זו באליפות בתי הספר) ואדם ג'מילי (רביעי באולימפיאדת ריו 2016). בכל מקרה, צריך להזכיר ששיא העולם לגיל 17 שייך לבולט, שקבע 19.93 שנ' באפריל 2004 (לא בשנה הקלנדרית בה חגג את יום הולדתו ה-17).
נייטון הוא באמת סוג של סיפור סינדרלה. האצן הצעיר החל לרוץ ספרינטים בשנת הלימודים הראשונה שלו בתיכון בטמפה, לאחר שמאמן הפוטבול, בקבוצה בה התאמן, ביקש ממנו לנסות את מזלו בנבחרת האתלטיקה של בית הספר. "גדלתי כל חיי סביב הפוטבול, כך שזו הייתה החלטה קשה", סיפר. "על המסלול אני יודע שההצלחה תלויה בי ולא במישהו אחר".
2 צפייה בגלריה
נמצא לו היורש? בולט
נמצא לו היורש? בולט
נמצא לו היורש? בולט
(צילום: AFP)
האמריקאי הצעיר כבר רשם במהלך השנה האחרונה 9.99 שניות בריצה ל-100 מטרים. רק שאת שיא העולם הנוכחי של בולט - 9.58 שניות - לא נראה שהוא הולך לשבור בקרוב. בכל זאת, שווה לעקוב אחריו.