ים מדר

לפני פגרת הקורונה: 8 נקודות, 51 אחוזים ל-2, 78 אחוזים מהקו, 2.2 ריבאונדים, 3.1 אסיסטים, 8.7 במדד ב-21 דקות
אחרי פגרת הקורונה: 12.8 נקודות, 56 אחוזים ל-2, 84 אחוזים מהקו, 2.8 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, 11 במדד ב-30.6 דקות
ההייפ סביב מדר אחרי הזכייה באליפות אירופה עד גיל 20 והתצוגות שלו, הביאו לציפייה גדולה כלפיו בתחילת העונה עם הפועל ת"א. אבל קבוצת בוגרים היא לא נבחרת העתודה, ולפניו ברוטציה היו עוד שחקנים. גם בדקות שקיבל, והוא קיבל לא מעט, הרכז בן ה-19 הראה חוסר יציבות. משחק ההגנה שלו תמיד היה טוב, אבל קבלת ההחלטות בהתקפה טעונת שיפור.
5 צפייה בגלריה
ים מדר בפעולה
ים מדר בפעולה
מדר. הפך לכוכב
(צילום: ראובן שוורץ)
ואז הגיעה פגרת הקורונה. מדר המשיך לעבוד קשה, העלה מאסת שריר ושיפר אלמנטים במשחק שלו. הפועל ת"א עברה שינוי עם עזיבתם בין השאר של מארק ליונס ולנזל סמית' ג'וניור, ומדר מצא את עצמו פותח בחמישייה בכל המשחקים מאז החזרה למגרשים. גם בבית התחתון היו לו עליות וירידות, אבל בשני המשחקים האחרונים הוא בזון מטורף, ושיפר פעמיים את השיא האישי שלו בנקודות (21 ו-28). מדר לקח בשתי ידיים את הצ'אנס שקיבל מיאניס קסטריטיס, וגם העובדה שג'ורדן דייויס נפצע ולא שיחק נתנה לו את הביטחון ואת ההבנה שהוא מנהל את ההצגה.
עכשיו מדר מגיע למבחן הכי גדול שלו בקריירה - סדרת הפלייאוף מול מכבי ת"א, כשכל העיניים יהיו נשואות אל דני אבדיה ואליו, בעיקר אלה של הקבוצות מעבר לים. אם יספק את אותם מספרים גם מול הצהובים, המניה שלו תמשיך לעלות ואז הבחירה בו בדראפט תראה ריאלית.
5 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
(צילום: ראובן שוורץ)

יפתח זיו

לפני פגרת הקורונה: 10.3 נקודות, 47 אחוזים ל-2, 15 אחוזים ל-3, 3.1 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 9.6 במדד ב-26.2 דקות
אחרי פגרת הקורונה: 12.6 נקודות, 54 אחוזים ל-2, 26 אחוזים ל-3, 4.2 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים, 3 חטיפות, 15.9 במדד ב-26.4 דקות
זיו הוא שחקן מיוחד. מבחינה אתלטית הוא ברמה של זר, גם בפן הפיזי, אבל עד גיל 25 כבר הספיק לעבור בחמש קבוצות והקריירה לא ממש המריאה. סימני השאלה הגדולים סביבו היו תמיד בנוגע לקבלת ההחלטות שלו בהתקפה והגישה למשחק. את האמת, עם השנים החששות הללו רק הלכו וגברו.

אבל אז הגיע ליאור ליובין, ששיחק באותה עמדה כמו זיו, והאמין שהוא יכול לעשות לו את הסוויץ' בראש. צריך להגיד את האמת, ההתחלה לא הייתה מבטיחה. זיו לא הצליח להוביל את הקבוצה לצמרת, ובשלב מסוים אף איבד את המקום שלו בחמישייה. בהמשך הצליח לפלס את דרכו חזרה, גם בגלל פציעות של שחקנים אחרים.
השיא מבחינתו הגיע אחרי פגרת הקורונה. אדגר סוסה וג'מאר גאלי עזבו, ולזיו הייתה תחרות למעשה רק עם ג'ו תומאסון, אבל בפועל שניהם פותחים בחמישייה. ברצף שבעת הניצחונות של גלבוע/גליל, זיו הוא אחד השחקנים הכי משמעותיים בקבוצתו, בעיקר במאני טיים. הסלים הגדולים שהוא קולע, וגם ההגנה החזקה שלו על הגארדים היריבים הם מפתחות משמעותיים בכל משחק. סדרת הפלייאוף מול הפועל חולון תהיה הראשונה בקריירה שלו אליה הוא מתייצב כשחקן סופר חשוב, אחרי שבמכבי חיפה (2015) ובבני הרצליה (2016) זה לא היה המצב.
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו בפעולה
זיו. מתחיל לממש את הפוטנציאל
(צילום: עוז מועלם)

אנג'לו קלויארו

לפני פגרת הקורונה: לא נרשם לליגה
אחרי פגרת הקורונה: 12.7 נקודות, 76.2 אחוזים ל-2, 41.7 אחוזים ל-3, 4.6 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, 17.3 במדד ב-24 דקות
כשחקן שמרוויח כ-450 אלף דולר לעונה במכבי תל אביב, קלויארו ציפה שמקומו ברוטציה יהיה מובטח בתחילת 2019/20. אבל הצטרפותו של עומרי כספי באמצע אוגוסט גרמה לצוות המקצועי לשנות את דעתו. בהמשך רצו במכבי להשאילו, אבל זה לא צלח, בעיקר מכיוון ששכרו הוא גבוה מדי לקבוצות אחרות. בפועל, קלויארו מצא את עצמו כשחקן אימונים.

התפנית הגיעה כשכספי נפצע ופתאום קלויארו מצא את עצמו פתאום פותח בחמישייה במשחקי היורוליג ואף סיפק יכולת טובה. ולמרות הכל, הצהובים עדיין בחרו שלא לרשום אותו לליגה כשהמועד לכך הסתיים.
אלא שפגרת הקורונה שינתה את החוקים, ועם החזרה למגרשים לקבוצות ניתנה האפשרות לבצע החתמות נוספות. בשלב הזה במכבי הבינו שלא יפסידו כלום אם הפורוורד ישחק, והוא שוב הוכיח את עצמו בגדול. הפציעות של קווינסי אייסי, אלייז'ה בראיינט ואחרים נתנו לקלויארו יותר זמן מסך והוא החזיר בהתאם. יהיה מעניין לראות מה מכבי תעשה איתו בקיץ, שכן הוא זוכה להתעניינות רבה מספרד.
5 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
(צילום: עוז מועלם)

בר טימור

לפני פגרת הקורונה: 6.2 נקודות, 30 אחוזים ל-3, 2.7 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים, 6.8 במדד ב-18.8 דקות
אחרי פגרת הקורונה: 8 נקודות, 38 אחוזים ל-3, 2.7 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 8.6 במדד ב-17.3 דקות
קפטן הפועל ירושלים ציפה לפתוח את העונה השישית שלו במועדון עם הרבה יותר קרדיט, אבל זה ממש לא קרה, בעיקר באירופה, כשתמיר בלאט הועדף על פניו בצורה ברורה. הביטחון של טימור החל להתערער וראו זאת גם בזירה המקומית.

עם חידוש הליגה ועזיבתו של ג׳ייקובן בראון היה ברור שקטש כבר לא יכול להתעלם ממנו כי הוא היה חייב להוריד את העומס מג'יימס פלדין ובלאט. ספק אם המאמן האמין שהקפטן יוכל לבצע את העבודה בצורה כל כך טובה.
נכון, קשה להשוות בין היכולת של בראון לזו של טימור, אבל אין ספק שהקבוצה מהבירה הרוויחה אותו בחזרה בתקופה האחרונה בעיקר מבחינה מנטלית. מצד שני, צמד המשחקים מול מכבי ת"א צריכים להוות נורת אזהרה לטימור כי הוא לא ממש קיבל בהם צ'אנס (9.5 דקות לעומת 20.4 בשאר המשחקים), מה שמעמיד בסימן שאלה את היכולת של קטש לסמוך עליו במשחקים גדולים.
5 צפייה בגלריה
בר טימור, נמרוד טישמן
בר טימור, נמרוד טישמן
טימור. ימשיך לקבל צ'אנס?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אבל הפלייאוף הזה לא יהיה מבחן רק לטימור, אלא גם להנהלת י-ם, שצריכה גם לחשוב על העונה הבאה. בקונסטלציה הנוכחית, אם קטש ובלאט נשארים לעונה נוספת, לא בטוח שהקפטן ירצה להמשיך. לכן אין ספק שאם הוא לא יקבל דקות בפלייאוף, רוב הסיכויים שלא יהיה שקט בגזרתו בקיץ, מה גם שאצל האוהדים הוא נחשב כבר לסמל, ולא פעם הם הביעו את מורת רוחם מסיפסולו.

ליאור קררה

לפני פגרת הקורונה: 3.3 נקודות, 25 אחוזים ל-3, 56 אחוזים מקו העונשין, 3 ריבאונדים, 5.4 במדד ב-14.9 דקות
אחרי פגרת הקורונה: 8.4 נקודות, 40 אחוזים ל-3, 100 אחוז מהקו, 3.1 ריבאונדים, 6.6 במדד ב-21.8 דקות
קררה הגיע לליגת העל כפוטנציאל גדול מאוד אחרי עונה נהדרת בגליל עליון מהליגה הלאומית ועוד קודם לכן זכייה עם העתודה במדליית הכסף באליפות אירופה בכרתים ב-2017 וקריירת נוער משובחת. בניגוד לשחקנים צעירים אחרים שמתקדמים לליגת העל וצריכים לפלס את דרכם מסוף הספסל, לנדב זילברשטיין היה ברור שהפורוורד בן ב-22 יקבל את הדקות שלו ויצטרך להוכיח את יכולותיו.

אז את הדקות הוא קיבל, אבל תרומה קררה לא ממש נתן. לזה צריך להוסיף פציעה קשה שעבר במניסקוס בברך שהשביתה אותו כבר מהמחזור השישי. הוא עוד הספיק לחזור למשחק אחד לפני הפגרה, אבל עוד לא היה בכושר.
הפגרה עשתה לו רק טוב, זילברשטיין המשיך להאמין בו ופתח איתו בחמישייה בכל המשחקים בבית התחתון, וקררה בהחלט מתחיל לפרוע את השטרות. בארבעה משחקים הוא סיים בדו ספרתי והוכיח שמקומו בליגת העל, אם למישהו היה ספק. על פי ההערכות, נס ציונה תעבור שינוי משמעותי בסגל שלה בעונה הבאה, אבל בכל מקרה אסור לה לוותר על קררה כי הוא חייב להישאר אצלה עוד שנים רבות.