איגוד הכדוריד פנה למשרד הספורט בבקשה לתמיכה חריגה על הנזקים וההוצאות הכלכליות שנגרמו השבוע לאור ביטול אירוח משחקי מוקדמות אליפות אירופה בתל אביב נגד ליטא ואיסלנד בעקבות מדיניות הנחיתות לנתב"ג.
האיגוד נאלץ להוציא סכום של כ-110 אלף שקל עבור הזמנת היכל קבוצת שלמה בת"א לצמד המשחקים, ובנוסף לתשלומים למלונות, הטסת השחקנים הישראלים שמשחקים בליגות אירופיות לארץ, יחד עם הוצאות נוספות עבור קיום האימונים, והפקות שנעשו.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
בנוסף, עקב מדיניות השמיים הסגורים - ופתיחת חמישה יעדים בלבד באירופה, בוטלה בתחילת השבוע הטיסה של הנבחרת למשחק בוולינה מול ליטא, ובאיגוד נאלצו לשכור מטוס חכור כדי להגיע למשחק שייערך ביום ראשון. מי שנרתם לעזרה ולתמיכה כלכלית הוא יו"ר האיגוד לשעבר מני ויצמן יחד עם איש עסקים מלונדון. באיגוד מתקשים גם למצוא טיסה שתאפשר את הגעת נבחרת הנשים ללוקסמבורג לטורניר מוקדמות אליפות העולם.
באיגוד הדגישו כי ללא עזרה מיידית של משרד הספורט והממשלה יתקשו לממן את העלויות העצומות, גם בעקבות דחיית המשחקים השבוע של נבחרת הגברים, וכאשר בעוד חודשיים נבחרת הנשים תשתתף בטורניר נוסף במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. אם לא תתקבל תמיכה, מסתמנת החלטה לוותר על ההשתתפות בטורניר מוקדמות אליפות העולם ולהתמקד בטורניר מוקדמות אליפות אירופה.
יו"ר האיגוד דורון גלפנד: "אנחנו מלאי ההערכה ותודה להירתמות של מר מני ויצמן, שתורם רבות לכדוריד הישראלי, וביוזמה שלו מנע אי הופעה של נבחרת ישראל ביום ראשון בליטא והרחקה מהטורניר. לצערנו, מלבד ויצמן - פילנתרופים לא עומדים בתור לסייע בתקופה הזו, כך שאם משרד הספורט לא יסייע במציאת פתרון מהיר והולם לאפשר ייצוג של נבחרות ישראל - קיים חשש גדול שנאלץ לוותר על טורניר מוקדמות אליפות העולם לנשים בלוקסמבורג בסוף השבוע הבא, ולהתמקד רק במשימה השנייה - בתקווה שהיא תתאפשר ותתקיים".