הרוכב הקולומביאני דניאל מרטינס מאי-אף פרו סייקלינג ניצח היום (שישי) בקטע ה-13 בטור דה פראנס לאחר שחצה את קו הסיום לאחר 5:01:47 שעות. מרטינס ביצע פיניש מרשים אחרי שהשיג לקראת הסיום את מקס שקמאן ולנארד קמנה, שניהם מקבוצת בורה.
מרטינס הוא הקולומביאני ה-13 בהיסטוריה שמנצח קטע בטור, וזוהי הפעם ה-21 בסך הכל שרוכב מהמדינה עושה זאת. אחריו סיימו קמנה ושקמאן. ולנטין מדואס (גרופאמה) וניקולה אדט (קופידיס) סגרו את החמישייה.
2 צפייה בגלריה
דניאל מרטינס
דניאל מרטינס
פיניש מרשים אחרי יום קשה במיוחד. דניאל מרטינס
(צילום: AFP)
דן מרטין (יזראל סטארט אפ ניישן) סיים במקום ה-11 את הקטע, הראשון מבין הרוכבים של הקבוצה הישראלית.
לא פחות משבע עליות המתינו היום לרוכבים, בקטע שיצא משטל גוייון עד לפויי מארי, לאורך 191.5 קילומטר, כולל טיפוס אחד לפני הסוף על גבי קול דה נרון שאמנם היה רק 3.8 קילומטר, אבל עם שיפוע רצחני של 9.1 אחוז.
גם הפעם, הקבוצה הישראלית ניסתה לתקוף בפתיחה ושלחה את מרטין והבלגי בן הרמנס קדימה, כאשר כל יתר הקבוצה רק ניסו לשרוד את היום הקשה. מי שלקח את היוזמה ובסופו של דבר פרץ קדימה היה האירי, שהיה חלק מ-17 רוכבים שהיו בקבוצת הבריחה ויצרו פער מהפלוטון עד כדי כעשר דקות. גיא ניב רשם דירוג שיא בטור, המקום ה-84, כשסיים 27:05 דקות לאחר המנצח.
בינתיים, פרימוז' רוגליץ' (ג'מבו-ויסמה) ממשיך להראות עליונות והיום אף הגדיל את הפער בפסגה. רוגליץ' סיים במקום ה-12 את הקטע ומוליך ב-44 שניות על בן ארצו, הסלובני טאדיי פוגצ'אר (יו-איי-אי אמירייטס), שסיים מיד אחריו במקום ה-13.
2 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ' בקטע ה-11
פרימוז' רוגליץ' בקטע ה-11
מישהו מסוגל לעצור אותו? פרימוז' רוגליץ'
(צילום: EPA)
אגאן ברנאל (אינאוס), אלוף השנה שעברה, איבד שניות יקרות ומרוחק 59 שניות מרוגליץ'. ריגוברטו אוראן (אי-אף פרו סייקלינג) רביעי (1:10 דקות) ונאירו קינטאנה (ארקאה) במקום החמישי (1:12 דקות).
מחר (שבת) יתנו הרוכבים קצת "מנוחה" לרגליים עם קטע מישורי שיפתח בקלרמון פראן עד ליון, באורך של 194 קילומטר.