כוכב הסנוקר הסיני דינג ג'ונווי ידע היטב שהגרלת אליפות העולם לא האירה לו פנים כשהתבשר שישחק בסיבוב הראשון מול סטיוארט בינגהאם. אלוף העולם ב-2015 שאיבד השנה את מקומו בין 16 הראשונים בדירוג העולמי היה השחקן שכל המדורגים קיוו שלא להגריל. בהתאם לציפיות, המשחק בין השניים היה צמוד ומורט עצבים עד להכרעה. אחרי 4:5 לדינג בסשן הראשון, השניים לא נתנו אחד לשני לברוח. במצב של 8:8, לדינג הייתה הזדמנות להציב את עצמו במרחק משחקון מניצחון – אבל הוא החמיץ כדור שחור פשוט ובינגהאם הצליח לגנוב את המשחקון.
4 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי ידע שההגרלה מול בינגהאם תהיה קשה
דינג ג'ונווי ידע שההגרלה מול בינגהאם תהיה קשה
דינג ג'ונווי ידע שההגרלה מול בינגהאם תהיה קשה
(צילום: getty images)
דינג התעשת, ועם ברייק של 54 נקודות שלח את המשחק למשחקון מכריע. בגלל אילוצי זמנים – המארגנים נאלצו לעצור את המשחק בנקודה זו ולהחזיר את השניים למשחקון האחרון והמכריע בסשן הערב. אחרי ההפסקה הארוכה, דינג היה הראשון לייצר ברייק משמעותי במשחקון המכריע לאחר שבינגהאם החטיא כדור אדום. למזלו של בינגהאם, דינג נעצר ב-45 נקודות. בינגהאם ניצל את ההזדמנות ובקור רוח השיג רצף של 70 נקודות שהציב אותו בעמדת ניצחון. כשהוא בפיגור של 29 נקודות דינג חזר לשולחן בתקווה להשיג סנוקרים שיאפשרו לו לחולל מהפך – אך הוא נכשל בכך. בינגהאם יפגוש בסיבוב הבא את ג'יימי ג'ונס למשחק בין שני לא מדורגים.
4 צפייה בגלריה
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
ברייק משמעותי במשחקון המכריע. סטיוארט בינגהאם
(צילום: getty images)
עד השנה ג'ק ליסווסקי (29) ניצח רק במשחק אחד בקריירה בקרוסיבל. לא פעם נראה היה שליסווסקי לא מצליח להביא את היכולות המעולות שלו לבמה החשובה מכולן. היום השיג ליסווסקי את הניצחון השני בחייו באליפות העולם, 9:10 על אלי קארטר ומעבר לסיפוק של העלייה לשמינית הגמר – הוא יכול להיות מאוד מרוצה מהאופי שהפגין במשחקון המכריע. למרות הלחץ העצום, דווקא במשחקון האחרון ליסווסקי הטביע כדור אדום רחוק במכה מרהיבה שלבטח תיכנס לסרטוני הסיכום של האליפות. משם הוא סלל לעצמו את הדרך לרצף של 60 נקודות שהספיק לו כדי להבטיח את הניצחון.
4 צפייה בגלריה
 ג'ק ליסווסקי
 ג'ק ליסווסקי
רשם ניצחון שני בחייו באליפות העולם. ג'ק ליסווסקי
(צילום: getty images)
קארטר, פעמיים סגן אלוף העולם, לבטח יכעס על עצמו. הוא הוביל כבר 6:8 ויכול היה לעלות ל-6:9 לפני שהחמיץ כדור אדום קריטי. ליסווסקי ניצל זאת כדי לנקות את השולחן ולצמק ל-8:7. במצב של 8:9 לטובת קארטר, ליסווסקי הפגין קור רוח ועם ברייק של 82 שלח את המשחק למשחקון המכריע – בו כאמור הטביע אדום נהדר והכריע את ההתמודדות. "קארטר היה השחקן שלא רציתי להגריל", הודה ליסווסקי בסיום, "ידעתי שיהיה קשה אבל אתה צריך לנצח את השחקנים הכי טובים אם אתה רוצה לסיכוי להצליח באליפות הזו. בשנה שעברה הפסדתי 10:9, אז לנצח השנה 9:10 זו הקלה גדולה. זה מסוג המשחקים שלפני כמה שנים הייתי מפסיד". ליסווסקי יפגוש בסיבוב הבא את ניל רוברטסון, מהפייבוריטים לזכות באליפות השנה. מארק אלן ניצח בקלות 2:10 את ליו האוטיאן וימתין כעת למנצח במשחק בין מארק סלבי וקורט מאפלין. אחרי שנתיים בהן הודח בסיבוב הראשון, אלן יקווה שהניצחון הנוח השנה יקנה לו מומנטום לקראת המשך האליפות.
4 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
מקווה שהניצחון הקל יכניס אותו למומנטום. מארק אלן
(צילום: getty images)
ג'אד טראמפ, המדורג ראשון בעולם, נמצא בדרך הנכונה לשמינית הגמר לאחר שעלה ל-2:7 מול ליאם הייפילד. טראמפ ברח ל-0:3 מהיר עם סנצ'רי של 116 נקודות ושמר על היתרון עד לסיום הסשן. המשחק יושלם מחר ב-16:30.