הדביק

ורד מטיף, ומסייע לנגיף
הסיפור הזה הבליט כמה מתסמיניה הבולטים של מחלת הכדורגל הישראלי: שכונתיות, צביעות, חוסר אחריות, ואיך לא, קורטוב של טיפשות. לא פלא שהוא גם הפך לסרט אימה: "תראו מי שמדבק". בתפקיד הראשי: קפטן בית"ר ירושלים עידן ורד. שחקני המשנה: ירדן שועה (שכבר כיכב בחאפלת קורונה) ואורן ביטון. צילום: אלירן עטר.
התסריט: בתום משחק בקריית־שמונה, בעיצומו של סגר הדוק, מצטופפים ברכב פרטי ארבעה שחקני בית"ר ירושלים, חציים בלי מסכות. אחד מהם מודע עד כדי כך למצב במדינה, שהוא מעלה לרשת החברתית סלפי קבוצתי של ההפקרות. הנהג – שהתבכיין לאחרונה על השבתת הליגה והטיף לכולם להקפיד על ההנחיות – נמצא למחרת חיובי לנגיף. מאז הוא לא הוציא הגה.
5 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
ורד. תראו מי שמדבק
(צילום: ראובן שוורץ)

5 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד
(איור: אופיר בגון)
בתפקידו ככדורגלן, ורד אף פעם לא הפגין כריזמה יוצאת דופן, בטח לא ברמה הלאומית. הקורונה, מתברר, נתנה לו השראה. "אני מקווה שכולם יקשיבו להוראות ולאט־לאט נצא מזה. אני מאמין בראש הממשלה שלנו יותר מתמיד", אמר כשהליגה הושבתה באפריל, בציטוט שהוא מעין שילוב של פרופ' גבי ברבש וד"ר לק.
באוקטובר, כשהעניינים יצאו משליטה, הוא כבר העביר את כל האחריות לציבור. "סבתא שלי נפטרה שלשום מקורונה", סיפר קפטן בית"ר ירושלים. "אני קורא לכולם – אנשי ימין, אנשי שמאל, אוהדי כדורגל וכלל הציבור – אל תזלזלו בהנחיות, אל תעשו דווקא. הבריאות שלכם ושל משפחתכם חשובה מכל דבר אחר. אל תלמדו מאלה שלא מקשיבים".
5 צפייה בגלריה
עידן ורד, אלירן עטר, ירדן שועה ואורן ביטון
עידן ורד, אלירן עטר, ירדן שועה ואורן ביטון
הסטורי של ההפקרות
(מתוך הסטורי של אלירן עטר)
בתחילת ינואר 2021 החליטה הממשלה על השבתת ליגת העל, ופרויקטור הקורונה מבית וגן כבר באמת לא הבחין בין ימינו לשמאלו. "אני מבואס מאוד ועצוב מההחלטה החשוכה והבזויה", תקף ורד, ששכח מראש הממשלה יותר מתמיד ושאל: "למה? בגלל פוליטיקה? בגלל בחירות?"... כמה חצרנים בתקשורת מאוד התרגשו, והפכו אותו למנהיג המחאה. כעבור שבועיים נחשף פרצופו האמיתי של מרטין לותר ורד. הליגה חזרה, הקפטן המבואס עשה לעצמו הנחות בהנחיות והצטרף לרשימה המשותפת – של שבעה שחקנים חיוביים לנגיף.
סצנת הסיום: בית"ר החולה מפסידה דווקא ליריבה השנואה הפועל ת"א, אבל ורד השיג את מטרתו. אם כבר יש סגר, עדיף שהאוהדים יתביישו לצאת מהבית.

הברדקיסט

אברמוב והצל עושים אבו־עלי
עם העגיל הבוהק, שעון היוקרה והתכשיטים הנוצצים, כשהבעלים של בני יהודה יוצא מהרכב המפואר שלו אפשר לומר שהוא הפנים של הכדורגל הישראלי. לא סתם במינהלת הליגה, שם היה גם הספונסר, עושים לברק אברמוב כבוד. אבל עבור האוהדים האמיתיים, שחגגו פעם אליפות עם יו"ר צנוע שרוכב על אופניים, לא רק הלוק הורס.
את מקומם של האחים סולמי ז"ל תופס היום המסעדן שופוני, שמחרב את אחד המועדונים הכי אותנטיים בארץ. משפיל מאמנים, ממנה במקומם מנכ"ל, מוכר כוכבים, וברקע מתמודד עם כתב אישום חמור, כפוף לשימוע, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ורישום כוזב. במשחק מול הפועל כפר־סבא בבלומפילד הוא עשה שימוע לשופט.
5 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
מחרב את בני יהודה. ברק אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
וכך דיווח שניר לוי על מופע האימים של אברמוב והצל: "בירידה למחצית מר אברמוב ירד מהיציע וליווה אותי עד לכניסה לחדר ההלבשה מלווה במר אלירן עובד. השניים החלו במסע הכפשות שגלשו מהר מאוד לפסים אלימים יותר, תוך כדי שהם חוסמים את כניסתי לחדר ההלבשה". כאן הביא לוי ציטוטים נבחרים של אברמוב ("אתה מפרק לנו קבוצה של 20 מיליון שקל... אתה מניאק, אתה ואבא שלך שני אפסים"), שתובלו בקללות מגעילות של אותו אלירן עובד, שהנייר לא סובל. אפילו אם הוא נייר טואלט.
למחרת התראיין אברמוב ברדיו, והציג בין היתר את הג'ורה שסיפקה לו קולות רקע: "עובד זה ספונסר של בני יהודה והוא התעצבן בתור אוהד הקבוצה ואדם שמשקיע כסף. אני אחראי על הפה שלי. אני בכדורגל חמש שנים ואף פעם לא דיברתי עם שופט".
בבית הדין המשמעתי אתמול אישר הבעלים שאמר ללוי: "אתה שופט אפס ורק בגלל אבא שלך אתה שופט", וגם שם טען: "זו הרשעה ראשונה שלי". הדיין ישראל שמעוני התחשב ב"היעדר הרשעות דומות בעבר", וגזר עליו עונש מגוחך: 7,500 שקל קנס והרחקה לחודשיים על תנאי. מילא הפתיל הקצר של אברמוב, מה עם הזיכרון הקצר של כולם?
ובכן, גם באפריל 2017 שיחקה בני־יהודה מול כפ"ס, וכך דיווח השופט אורן סימניאן: "במחצית המשחק נכנס לחדר ההלבשה של צוות השיפוט איש אבטחה, ושאל אם ניתן לאפשר לבעלי בני יהודה להיכנס. לאחר שהבהרתי שאנו לא מאשרים, התפרץ ברק אברמוב לחדר ופנה במחאה לשופט הרחבה רפעת אלחמולה: 'איך אתה לא רואה ממטר גול, על מה אני משקיע 10 מיליון שקל?'"... כלומר, גם אז, עבור מחצית מהשקעתו, הוא ירד לצרוח על השופט במחצית, הורשע ב"התנהגות בלתי הולמת" ונקנס ב-2,500 שקל. העיקר שאתמול התחשב דיין אחר ב"עברו הנקי", והתעלם מהפה המלוכלך.
ויש עוד משהו שאברמוב לא סיפר על ה"ספונסר", שהסתובב בלי מסכה וקילל בלי חשבון על הדשא. בשנת 2012 שלח בית המשפט העליון את אלירן עובד לשנת מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות חמורות של איסור הימורים והגרלות ובהלבנת הון. נכון, הלבנת הון מופיעה גם בכתב האישום של אברמוב שממתין כאמור לשימוע. אבל בינתיים, מהון להון, בני־יהודה מתרסקת.

ההלצה

גרנט מועמד לעוד מועמדות
2021 נפתחה בסערה עבור אברם גרנט, האיש שהיה מועמד ליותר קבוצות ונבחרות מאשר מספר האנשים שלירן חולצה אפורה נשף בעורפם. ינואר עדיין כאן, ושלוש מועמדויות כבר מאחוריו.
בהתחלה סופר כי "לפי דיווחים בלונדון" מייעד לו רומן אברמוביץ' "תפקיד ניהולי" בצ'לסי. במקביל, ובצירוף מקרים נדיר, העלה מאמן העבר הישראלי שני סרטונים לחשבון האינסטגרם שלו. הוא אישר בהם כי לא קיבל שום פנייה, אך בחר להחמיא לעצמו על מספר הנקודות שהשיג במועדון (איתו לא זכה אפילו בגביע הליגה).
5 צפייה בגלריה
עונה חדשה של "המועמד". גרנט
עונה חדשה של "המועמד". גרנט
עונה חדשה של "המועמד". גרנט
(צילום: Getty Images)
אחר כך התנדב גרנט "לנתח את מצבה של צ’לסי", ואמר: "ליברפול חזקה כתמיד, מנצ'סטר סיטי חזרה, מנצ'סטר יונייטד חזרה, לסטר נראית טוב, טוטנהאם חזקה, לצ'לסי יש המון פוטנציאל"... כלומר, כולן כבר חזרו ונראות טוב, ורק לצ'לסי "יש פוטנציאל". אז למי קראתם המוטציה הבריטית?
בינתיים צ'לסי מינתה מאמן, אבל המועמד לא נח לרגע. כעבור שבוע פורסם כי "לפי דיווח בתקשורת הפולנית, יו"ר ההתאחדות כבר החל במגעים עם גרנט על אימון נבחרת פולין", ויותר מכך: "לפי הדיווח, גרנט מוכר היטב בפולין וגם יש לו אזרחות פולנית". לזקני גדנסק זה בטח הזכיר נשכחות.
כבר ב-2009, אחרי שפוטר מצ'לסי, ניסה סוכן־העל פיני זהבי למכור את גרנט לפולנים. הוא סיפר לתקשורת המקומית על אביו של המאמן, שנולד במולדתם, והוסיף: "גרנט מאוד מחובר רגשית לפולין, החברים שלו מכנים אותו בחיבה 'הפולני'"... מרגש, אבל מבחינתם הוא נשאר "הפלוני".
לא נורא, שלשום כבר נמצא מי שדיווח כאן כי "נבחרת אלבניה היא המועמדת החדשה לקלוט את המאמן הישראלי בן ה־65". יופי של ניסוח. זה לא הוא שמועמד לכל המקומות, אלה הם שפונים אליו, מציעים את מועמדותם, והוא דוחה אותם.
ולמי שהחמיץ את שלושת הפרקים הראשונים של השנה, הנה תזכורת לפרק סיום העונה הקודמת של "המועמד": אחרי שנפלה מועמדותו לנבחרת ישראל, מישהו הפיץ תמונה שלו במחיצת ראשי ההתאחדות באיחוד האמירויות, ודיווח כי "שני הצדדים קבעו תהליך שיתופי של חלוקת רעיונות להעלאת הכדורגל במדינה מהמפרץ". מעניין אם גרנט סיפר להם שהוא נקרא על שם אברהם אבינו, שנולד לא רחוק משם, שהוא מחובר רגשית למפרץ, ושידידיו במלאבס מכנים אותו "הערבי".

מילה זו מילה

"מה זה החילופים האלה? הוא נותן למכבי פ"ת את המשחק על מפית של זהב"
שלמה שרף יורד על רן בן-שמעון, עם כפית של קצף