כשמשה חוגג מינה את דראפיץ' וברדה לאחר פיטוריו של רוני לוי הוא ציפה לשדרוג רציני ביכולת, בוודאי להפוך לגורם משמעותי בקרב על האליפות, אך מסתבר שחלומות לחוד ומציאות לחוד. דראפיץ' וברדה הגיעו לבית וגן עם שיטת המשחק האהובה עליהם, 2-2-4 יהלום, רק שהסגל שיש להם בבית וגן לא מתאים לשיטה הזאת, שבנויה על לחץ אינטנסיבי ומשחק הצטרפות של המגינים שהופכים לשחקני כנף ומשאירים את ההגנה חשופה. כמו שכתבתי כאן בעבר, ללא קשר אחורי בכיר קשה מאוד להצליח בשיטה הזאת.
אביאל זרגרי הצעיר הוא שחקן שעוד יתפתח בעתיד להיות שם מוביל בכדורגל הישראלי, אך להטיל עליו להיות הגורם המאזן והמייצב בקישור הבית"רי זה קצת לא פייר עבורו, הוא צריך להתפתח בקצב שלו וללא שום לחץ. גם סיפור כשירותו של מיכאל אוחנה מציב את בית"ר בבעיה קשה. מלבדו אין לבית"ר שחקן שיכול להיות הגורם היצירתי והמוביל למקומות בהם רוצה הקבוצה להיות. ורד, אדרי ורוטמן לא יכולים למלא את מקומו של אוחנה, וזה ניכר במצבים המעטים שהם מייצרים לחלוצים, וממשיך במשחקי החשק של קונט וכמובן במשחק הגנה נרפה במיוחד וביכולת חלשה מאוד של עלי מוחמד.

1 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)

הסיפור של ורד די עגום. רואים על הקפטן הבית"רי כמה הוא מתאמץ וכואב את מצבה של הקבוצה - אבל זה לא מספיק. תרומתו בשערים ובישולים דלה עד לא קיימת, ונראה ששיאו נמצא הרחק ממנו. טוב יהיה אם יבינו בצוות המקצועי שממנו לא תבוא הישועה.
10 מתוך 30 נקודות - זה המאזן העלוב של דראפיץ' וברדה. אפשר לדבר בלי סוף על כדורגל התקפי, סוחף, לוחץ ואטרקטיבי, אך בפועל, מה מקבלים? שחקנים שבחלקם שלא ראויים למדי הקבוצה, ומשחקים קשים מאוד לצפייה ממש כמו בימי רוני לוי. צמד המאמנים צריך להגדיל את קצב צבירת הנקודות, אחרת השניים ימצאו את עצמם בבית.
חודש ינואר מתקרב ובא, וכדי לנסות להציל את העונה הזאת, יהיו חייבים חוגג את בן ח'ליפה להנחית פה 4-3 שחקנים בכירים: קשר אחורי איכותי, בלם נוסף (עידן נחמיאס) ושניים מהישראלים הבכירים שיש כיום - עומר אצילי שהוא שחקן שובר שוויון במונחים ישראלים, ודור מיכה שיוכל למלא את חסרונו של אוחנה ולהוסיף את ממד היצירתיות שכה חסר בקבוצה הכבויה מהבירה.
אם חוגג באמת רוצה לצאת עם טעם טוב מהעונה הזאת, שזה אומר זכייה בגביע המדינה ולפחות טופ 4 בליגה המאוד פתוחה, הוא יהיה חייב לבצע שינויים מהותיים בסגל ולהנחית פה שחקנים איכותיים שישדרגו את הקבוצה, אחרת עונה שנפתחה עם ציפיות גבוהות במיוחד תיגמר עם מאבקי תחתית שלאף אחד אין מושג איך ייגמרו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.