לערן לוי אף פעם לא הייתה בעיה של ביטחון עצמי. גם כשהוא מקרטע בתחתית הליגה הלאומית ומתקשה להתרומם אחרי סדרה של החלטות גרועות, אין לו בעיה להצהיר בלי היסוס: "אני שווה ליגת על, ברור. אי אפשר בכלל לפקפק בכך. אני יודע מה אני שווה".
והערב (20:00), כשהליגה הלאומית תחזור אחרי פגרת קורונה של כחודשיים וחצי, ינסה ערן לוי להזכיר מה הוא שווה במדי הפועל עפולה, קבוצה שתקועה במעמקי הליגה במקום ה־15, מרחק נגיעה מליגה א'. היריבה: הפועל ר"ג.
5 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
"הכדורגל שלנו מאוד נזיל". ערן לוי
(צילום: גיל נחושתן)
רק לפני שנתיים היית בשיאך, כיכבת במכבי נתניה וזומנת לראשונה לנבחרת ישראל. עכשיו אתה מדשדש מתחת לקו האדום בלאומית.
"זה לא נכון להגיד שמהנבחרת ירדתי ללאומית. הייתי בבית"ר והיה לי על הפנים, אז ירדתי ללאומית ועברתי לקטמון. אין שחקן טוב או חלש שיבוא לידי ביטוי מהספסל, בגלל זה היה לי גרוע בבית"ר. אחרי קטמון מצאתי את עצמי יושב בבית, הגעתי לאום אל־פאחם ואז לעפולה. כואב לי על המצב של עפולה, ואנחנו חייבים להישאר בליגה. הכדורגל שלנו מאוד נזיל, היום אתה פה, מחר אתה שם".
אתה מודה שטעית בקבלת ההחלטות בקריירה?
"כשהדברים נעשים טוב, אף אחד לא אומר מילה, אבל פתאום זורקים 'יש לו סוכן, אין לו סוכן', למה עשה ככה, למה עשה אחרת. כשבאתי להפועל חיפה זו הייתה הקבוצה הראשונה בה עשיתי שלוש עונות ברציפות, בנתניה עשיתי חמש עונות מדהימות. נכון שעשיתי טעויות, אבל זה חלק מהחיים. כל דבר בחיים זה ריזיקה, אם הייתי עושה בבית"ר מה שעשיתי בנתניה היו אומרים שזו החלטה בומבה. במקרה של הפרידה ממכבי נתניה זו הייתה החלטה לא טובה בשביל שני הצדדים, כי עשינו טוב האחד לשנייה. טעיתי שעזבתי, וזה כואב ועצוב אבל קורה".
5 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
ערן לוי על הספסל של אום אל פאחם
(צילום: נחום סגל)

ההבדל בין איביץ' לבלבול

כמי שגדל במכבי חיפה, תן לנו את הזווית שלך לכישלון החוזר שלהם ברגעי האמת.
"למכבי חיפה יש את הכלים הכי חזקים בארץ. אני חושב שצריך שם פיגורה עם רקורד הרבה יותר גדול על הקווים, והתוצאות יגיעו בקלילות. עם חומר שחקנים כזה אסור שתואר כזה או אחר יברח להם מהידיים. חסר שם מאמן עם ניסיון, אחד שעושה את הדברים הנכונים. זו קבוצה שתמיד הייתה נלחמת על כל התארים, וכבר שנים הכל נופל להם בין האצבעות. מקום שני או שלישי זה לא מכבי חיפה".
אז מרקו בלבול הוא הבעיה?
"בינינו, כולם מתלהבים ממנו כי בשנים האחרונות חיפה סיימה מקום 5־4, והעונה הם נראו יותר טוב. זה מועדון ענק והגיע הזמן שיהיה להם מאמן חזק. מרקו לא מספיק חזק. מכבי ת"א מאוד חזקה, אבל חיפה לא נופלת ממנה, מה שעושה את ההבדל זה המאמן".
אתה רואה את ההסתבכויות של ירדן שועה. יש לך טיפ בשבילו?
"הייתי במקום שלו. הוא כוכב כדורגל והוא חייב להישאר בשלו, אבל להיות יותר רגוע ולנשום אוויר. הוא נמצא במקום הכי טוב שיש כדי להתקדם הכי רחוק וגבוה שאפשר".
5 צפייה בגלריה
בלבול
בלבול
"מרקו לא מספיק חזק". בלבול
(צילום: עוז מועלם)
אם אני שם אותך במכבי ת"א, אתה מספק מספרים?
"אני חושב שבכל קבוצה שאשחק אני אספק מספרים. הייתה לי עונה כל כך קשה, אבל יצטרכו הרבה יותר כדי לשבור אותי. אני נהנה מכדורגל ואשחק עוד הרבה שנים. להוציא את העונה בקטמון ובית"ר, תמיד עשיתי מספרים מדהימים. נתתי ללא מעט אנשים לאכול את הכובע".
מי לדעתך השחקן הטוב בליגת העל?
"מי שנותן שואו ויודע לתת על המגרש דברים שלא כל אחד מסוגל זה אלירן עטר. גם את עומר אצילי, דור מיכה ואייל גולסה כיף לראות".
גם אתה מרגיש שהכדורגל הישראלי הולך פחות לכישרון נטו ויותר לגרזנים מסוגם של דן גלזר ונטע לביא?
"דן גלזר הוא שחקן של אחד למיליון. אי אפשר לשחק עם עשרה ערן לוי או עשרה אלירן עטר או עשרה ברק יצחקי. אתה חייב שחקנים כמו גלזר על הדשא".
5 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
"יודע לתת שואו". אלירן עטר
(צילום: ראובן שוורץ)

"אני אבא מגונן"

לפני שנה וחצי הפך ערן לוי לאבא, וכששואלים אותו על הבן, ינאי יוסף, אי אפשר שלא לשמוע את השינוי בטון שהופך לרך הרבה יותר. לוי מודה שהאבהות עושה לו טוב: "אני מאוד מאושר בשנה וחצי האחרונות. האמת היא שאני אבא מגונן וקצת לחוץ, אני עוד לומד את העולם הזה וזו חוויה אדירה. קראתי לו על שם אבא שלי, והוא מרגש אותי בכל רגע".
ובכל תקופת הקורונה כולנו היינו מסוגרים בבית. יש איזו חוויה או תובנה שאתה לוקח מהימים האלה?
לוי צוחק: "אני לא מתבייש להגיד שאני לא לוקח כלום מהקורונה. זו לא הייתה חוויה, זה היה קשה. היה לי קשה עם ההורים, ורק שלא נצטרך ימים כאלה כדי לקחת חוויות".
5 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
הוריד 7 ק"ג וחצי. ערן לוי
(צילום: גיל נחושתן)
כשמדברים על ערן לוי, כמעט תמיד עולה עניין המשקל. השבוע סיפרו בעפולה שדווקא בתקופה האחרונה הוא השיל ממשקלו לא מעט קילוגרמים. הוא עצמו סיפר כי התנסה בדיאטה שנקראת "אתגר 90 הימים" וזה עבד לו מצוין: "הורדתי 7 ק"ג וחצי, ואני מרגיש נהדר. אני עובד עם תזונאי צמוד, עושה אימונים אישיים ומרוצה מאוד מהקצב".
אם לא תשאיר את הפועל עפולה בליגה זה ייחשב כישלון מבחינתך?
"זה לא ייחשב כישלון כי הגעתי לקבוצה שהייתה במינוס 12 מחוף מבטחים. היום אנחנו במינוס 3 ממבחנים ויש 9 מחזורים. אין ספק שזה יהיה כתם, אבל אני לא רוצה לחשוב על זה. יש לנו קבוצה טובה שחייבת להישאר בליגה".