העונה הראשונה של אדן הזאר בריאל מדריד לא הלכה לפי התוכניות. הבלגי הגיע כמחליף של כריסטיאנו רונאלדו, כך שהציפיות היו בשמיים, אבל הוא לא הצליח אפילו לדגדג אותן. "זו הייתה שנת הסתגלות", הסביר אז, "אני אישפט לפי העונה השנייה". הוא לא האמין, אף אחד לא האמין, שהעונה השנייה תהיה עוד יותר נוראית.
יש שני אדן הזאר. זה של צ'לסי - המוצלח, הכוכב, אחד הטובים בעולם במשך כמה שנים; וזה של ריאל מדריד – המאכזב, החלש מנטלית, הפציע. הערב (22.00) הזאר השני מגיע למגרש בו פרח הראשון, לסטמפורד ברידג', לפגוש בחצי גמר ליגת האלופות את האקסית צ'לסי (1:1 במשחק הראשון).
3 צפייה בגלריה
הזאר מתוסכל
הזאר מתוסכל
סוגר כמעט שנתיים במדריד. הזאר
(צילום: רויטרס)
החלוץ בן ה-30 סוגר כמעט שנתיים במדריד, מתוכן נעדר לא פחות מ־358 ימים בגלל פציעות. הוא מנסה לחזור, וכל פעם נכשל מחדש. לצ'לסי הוא הגיע בגיל 21 ועזב לאחר שבע שנים עם 110 שערים, שתי אליפויות, שתי זכיות בליגה האירופית וארבע פעמים שחקן העונה של הקבוצה. ובריאל? ארבעה שערים בשנתיים.
באותו קיץ שבו הגיע לסנטיאגו ברנבאו, הזאר נחשב לאחד מעשרת שחקני ההתקפה הטובים בעולם. התחושה הייתה שמעבר לקבוצת ענק יקפיץ אותו מדרגה נוספת. בפועל הוא צנח לקרקעית שהיה קשה לדמיין. העונה הזאר פתח בשבעה משחקים בכל המסגרות והוחלף בכולם. מתוך 33 משחקים בהם עלה בהרכב, הוחלף ב־29. כן, השלים 90 דקות רק בארבעה משחקים עם החולצה הלבנה.
3 צפייה בגלריה
אדן הזאר
אדן הזאר
היו זמנים שהוא נחשב לאחד מעשרת שחקני ההתקפה הטובים בעולם. הזאר בצ'לסי
(צילום: getty images)

פציעת ראש

"יש דברים שאני לא יכול להסביר", אמר מאמנו זינדין זידאן. "הוא שחקן שמעולם לא היה פצוע בקריירה. אנחנו מדברים הרבה על הפציעות, כולל מה שיש בתוך הראש, וזה משפיע לא מעט".
לא סתם זידאן אמר את המשפט האחרון. כבר תקופה ארוכה נשמעות טענות על כך שמחסום מנטלי מונע מהבלגי להתגבר על ענייניו הרפואיים. פציעות הן ביש מזל, אבל בהקשר של הזאר נוהגים להצביע על אופיו. במקומות מסוימים האשימו אותו בהיעדר הדרייב שמניע את הכדורגלנים הגדולים באמת, או אפילו שאינו מקפיד על אורח חיים ספורטיבי. אחד מאלה שהעלה טענות בסגנון הוא שחקן צ'לסי בעבר, דמיאן דאף, שאמר כי "הזאר מעולם לא היה מקצוען עד הסוף".
3 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
טוען שיש להזאר מחסום מנטלי. זידאן
(צילום: AFP)
מדובר בהאשמות חמורות, ואם הזאר אכן היה כזה - כנראה לא היה מגיע להישגים הגדולים עם צ'לסי. אבל הוא עצמו התייחס בעבר לנושא המנטלי, ואפילו הודה שיש בעיה: "אני מבין שלעולם לא אהיה סקורר אמיתי. זה פשוט לא מי שאני, בעיקר מסיבה מנטלית".
ריאל חייבת להבקיע הערב כדי להגיע לגמר, ויש לה בעיה חמורה בחלק הקדמי. קארים בנזמה בעונה מדהימה, אבל חוץ ממנו אין שחקן התקפה שאפשר לסמוך עליו. לצורך ההמחשה, קאסמירו, הקשר האחורי, הוא סגן מלך השערים של הקבוצה. ריאל מקבלת בחזרה את הקפטן שלה סרחיו ראמוס, וזו הבשורה הכי חשובה עבורה, אבל יכול להיות שדקות המשחק של הזאר יהיו לא פחות חשובות. הוא כשיר, לפחות על הנייר, ומובן שלמפגש עם הקבוצה שהוא הכי מזוהה איתה יש משמעות מיוחדת.