ב-26.1.2021 התמנה תומאס טוכל למנג'ר צ'לסי במקום פרנק למפארד - ונראה שהחיבור עובד מצוין. אבל למה למפארד הוחלף, ומי אתה תומאס טוכל?
כאשר אנו שומעים את השמות יוהאן קרויף, פפ גווארדיולה או זינדין זידאן, אנחנו חושבים באופן ישיר על שחקנים שהצליחו רבות באותו מועדון, גם כשחקנים וגם כמאמנים, והפכו לאגדות. אך לא כך הדבר כאשר אנו מדברים על למפארד וצ'לסי. ללמפארד הייתה קריירה מפוארת שכוללת תארים רבים עם המועדון (3 אליפויות, ליגת אלופות, גביע אופ"א ועוד), שיאים רבים (מלך השערים של צ'לסי בכל הזמנים) ובעצם הוא היווה חלק משמעותי בהבאת צ'לסי למעמד שהיא נמצאת בו היום.

1 צפייה בגלריה
תומאס טוכל על הקווים
תומאס טוכל על הקווים
תומאס טוכל על הקווים
(צילום: רויטרס)

ולכן, אחרי שעשה עונה מצוינת כמאמנה של דרבי בליגת המשנה באנגליה והגיע איתה עד לפלייאוף העלייה, ומאוריציו סארי פוטר מצ'לסי עקב ריבים עם ההנהלה, היה נראה שלמפארד מתאים לצ'לסי כמו כפפה ליד. בעונתו הראשונה הצליח למפארד לסיים עם קבוצתו במקום הרביעי בליגה ולהבטיח כרטיס לליגת האלופות, ואכן היה נראה שהדרך לקריירה מפוארת כמנג'ר צ'לסי סלולה לפניו.
כולם כבר התחילו לדמיין עתיד מסעיר – במיוחד הבעלים רומן אברמוביץ' – אשר פתח את ארנקו ויצא בקיץ עם למפארד למסע רכש חסר מעצורים אשר שעלה לכחולים מעל ל-200 מיליון אירו. שחקנים עם ניסיון וכישרונות צעירים נחתו בלונדון, והציפיות של אברמוביץ' ושל הנהלת צ'לסי מלמפארד עלו משמעותית.
אך בכדורגל כסף זה לא הדבר היחיד שמדבר, והעונה צ'לסי מצאה את עצמה במקום התשיעי בלבד במחזור ה-20, עם תשעה הפסדים וחמש תוצאות תיקו, והמקום בליגת האלופות בשנה הבאה היה בסכנה. בתגובה, אברמוביץ' הראה ללמפארד את הדלת החוצה, ומינה את טוכל אשר זכה לקבל סגל עמוק ועם המון פוטנציאל (חשוב לציין כי ללמפארד מגיע הרבה קרדיט על כך).
טוכל, עם גביע גרמני ושתי אליפויות צרפת בכיס, פרץ כשלקח את מיינץ ב-2011 למקום החמישי בבונדסליגה ולליגה האירופית. בשנה שעברה הוא הגיע עם פ.ס.ז' לגמר ליגת האלופות, ואחרי שהצרפתים ויתרו עליו, נראה שההתאמה שלו לצ'לסי מושלמת. המושיע רושם עשרה משחקים ללא הפסד, שכללו ניצחונות על ליברפול וטוטנהאם בליגה ועל אתלטיקו מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות. למרות שמוקדם לומר שזה סיפור הצלחה, אפשר לומר שעם התחלה כזאת, זה נראה כמו סיפור אהבה ממבט ראשון.
געגועים של אוהדי הבלוז ללמפארד הם בלתי נמנעים, כי זה פשוט נראה נכון בעין והוא יחסר לנו, אבל יותר חשוב לראות את השחקנים חוזרים לחייך, ואת צ'לסי במקומה הטבעי, בטופ פור.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.