ליגת האלופות חוזרת בגדול וזה הזמן להשתעשע עם ניתוחים, הימורים ושאר ירקות. כבר למדנו שבמפעל הזה הכל אפשרי, ומובטחת לנו עוד עונה מרתקת. נותר רק להתפלל שהקורונה לא תקלקל את החגיגה.

הפייבוריטיות/מדד עוצמה

1. באיירן מינכן: את המקום הראשון מקבלת הקבוצה מבוואריה, שזכתה במפעל בעונה שעברה, והיא גם הפייבוריטית הבכירה לעשות זאת שוב. עם השוער והחלוץ הטובים בעולם, אין סיבה שהקבוצה של הנס דייטר פליק לא תגן על תארה. רוב הסגל נשמר, פרט לקשר הספרדי המצוין, טיאגו אלקנטרה, שעבר לליברפול ולא נמצא לו מחליף ראוי, מה שעשוי להתברר כטעות גדולה, אך למרות זאת באיירן תופסת את הפסגה.
2 צפייה בגלריה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
תגן על תארה? באיירן
(צילום: MCT)
2. ליברפול: את המקום השני תופסת המכונה המשומנת של קלופ. עם סגל שרץ כבר כמה שנים ביחד ועם תוספת הכוח החדשה בדמות טיאגו, ליברפול הוסיפה את האיכות שהייתה חסרה לה, ואין סיבה שלא נראה אותה מגיעה עד הסוף, בטח אחרי ההדחה המאכזבת אשתקד. מה שעשוי להקשות היא פציעתו של הבלם ההולנדי המצוין, ואן דייק.
3. מנצ'סטר סיטי: אל המקום השלישי ברשימה מגיעה החבורה של פפ. כבר שנים שיש שם רצון גדול לזכות במפעל או לפחות להגיע לגמר, אך תמיד ישנה סיבה שבגללה הקבוצה הזאת נכשלת, והיא נובעת בעיקר בגלל החלק האחורי הלא מספיק טוב. כספים רבים נשפכו בשנים האחרונות על שחקני ההגנה, אך סיטי נכשלה כמעט עם כולם, פרט לאמריק לאפורט, שרק היה צריך פרטנר טוב לידו. יש תחושה שהעונה סוף סוף פגעו עם הגעתו של רובן דיאס, הבלם הפורטוגלי המעולה. העונה אמנם נפתחה רע מבחינת סגנית אלופת אנגליה, אך יש תחושה שכשכולם יחזרו לכשירות ואם הקורונה לא תפגע, אז לסיטי יש את היכולת ללכת עד הסוף.
4. פ.ס.ז': את המקום הרביעי והאחרון במדד העוצמה תופסת סגנית אלופת אירופה ואלופת צרפת. בעונה שעברה פריז אמנם הגיעה לגמר הגדול, אך בעיקר בזכות טורניר הגמר שנערך בליסבון ויריבות יחסית נוחות שפגשה בדרך. כשפריז התמודדה בגמר עם באיירן, אז מה שראינו ממנה זה בעיקר משחק שבו הכוכבים ניימאר ואמבפה סומכים רק על עצמם ועל הדריבל שלהם שיביא את הגביע ויציל את המולדת. זה, כמובן, לא קרה.
מדי פעם גם קיבלנו את די מריה ביכולת טובה, אך אם לא יהיה משחק קבוצתי עם תיאום ומאמץ משותף של כולם למען המטרה, אז הפעם לא נראה את הקבוצה של טוכל בגמר.

הקבוצות שעשויות להפתיע

1. בורוסיה דורטמונד: עם קו הגנה מנוסה בהנהגת הומלס ועם צעירים מבטיחים בהתקפה בראשות ארלינג הולאנד האדיר שצפוי לעשות חיים קשים לכל הגנה, סגנית אלופת גרמניה עשויה להפתיע את היבשת.
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
מישהו מוכן להמר נגדו? ארלינג הולאנד
(צילום: AFP)
2. סביליה: השליטה הבלתי מעורערת של הליגה האירופית מגיעה למפעל הבכיר של היבשת במטרה להוכיח את כוחה, ונראה שהעונה, למרות סגל לא נוצץ אך מאוד מאוזן עם חזרתו של ראקיטיץ' שיוסיף איכות, היא תדבר חזק.

המאכזבות

1. ברצלונה: אחרי התבוסה לבאיירן מינכן ברבע גמר האלופות בליסבון, בארסה הייתה חייבת לעבור מהפכה. רונאלד קומאן הגיע ואיתו פילוסופיית משחק חדשה, אך ההגנה החלשה נשארה. להתקפה לא הגיע חיזוק משמעותי, אלא רק ילדים עם עתיד מבטיח שכרגע לא באמת יכולים לתרום ולעזור למסי. גריזמן לא מסתדר ולא פוגע ומסתמן שהמעבר שלו לברצלונה הייתה טעות. מסי הוא היחיד שיכול לתת מספרים, אבל לבד יהיה לו קשה.
2. יובנטוס: אז כן, ראיתם נכון, המאכזבת הנוספת היא מאותו הבית. יובה תעלה לשלב הנוקאאוט, אין בכך ספק, אבל לפחות כרגע נראה שמשהו לא עובד בקבוצה של אנדראה פירלו, שקיבל הזדמנות מפתיעה מאוד לאמן את הבוגרים של יובנטוס למרות שלא אימן מעולם.
יובה פתחה את העונה לא טוב. פירלו אמנם גאון כדורגל, אך מסתמן שההזדמנות שניתנה לו היא מוקדמת מדי והוא היה צריך לצבור ניסיון לפני שהוא מגיע לאמן מועדון גדול כמו יובה. דיבאלה שוב לא מקבל קרדיט, פירלו לא מוצא עדיין את המערך המנצח, ונראה כי יובה בצלמו של קשר העבר האגדי לא תגיע לשלבים המאוחרים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.