רונלד קומאן - אתה ישן. לא אכפת לך? אתה משדר שפת גוף של ייאוש, תסכול וחוסר אמביציה, שום רצון להיות האיש שמפרק את המשבר ומקנה לעצמו את ההצלחה בתקופה האפלה שמרחפת סביבנו.
1-3-2-4? עזוב, לא מוצלח. מסורבל, אין יציבות, הרכב רעוע ולא קבוע. ובתכל'ס? תראו לי קבוצה יציבה שבכל משחק משנה הרכב, כמעט בכל עמדה במגרש. איפה הקישור? ברצלונה לא יכולה להתקיים ללא הבסיס שלה, בערך כמו שמרק עוף לא יכול להתקיים ללא עוף. איש גדול ממני, ושמו יוהאן קרויף המנוח, אמר בעבר: "המערך הזה הורג את המשחק. הוא מוציא את האיזון מהקבוצה". אין שום קשר, מלשון קישור כמובן, בין ההגנה להתקפה, דבר שיוצר חור עצום במרכז המגרש וחושף אותנו להתקפות מתפרצות. ראו דינמו קייב (ותודה לטר-שטגן).

1 צפייה בגלריה
רונלד קומאן בטורינו
רונלד קומאן בטורינו
רונלד קומאן
(צילום: רויטרס)

בכל משחק, כאשר השחקנים יוצאים קדימה עם הכדור, ניתן לראות חוסר ארגון בהנעת הכדור (סוג של "מה שיוצא אני מרוצה"). ואני? וואלה, לא מרוצה. בהבזק של שנייה מגיעות התקפות מעבר של הקבוצה היריבה, שאינן ניתנות לעצירה בגלל קישור מעורפל ולא מעובה בחולייה יציבה שיודעת את מקומה. ושוב תודה לטר-שטגן, שהימרתי שיספק 6 עצירות פנומנליות מול קבוצה שעלתה ברובה עם מחלקת הנוער שלה. וצדקתי.
קומאן אדוני, צריך פה זעזוע. כן, עוד זעזוע, גם ככה אנחנו כאוהדים כבר מזועזעים. אתה מחויב למועדון ולערכיו ולא לעצמך ולפרינציפ האישי שלך. תשנה מערך, כן, גם אם זה אומר לספסל שחקנים שמרוויחים משכורות עתק. נכון שהמערך "יותר מתאים" כתבנית לסגל הנוכחי מבחינת שיבוצי עמדות ורוטציות מרובות, אבל בואו... זה לא עובד וזאת עובדה. החזקת הכדור נפגעה, אין דיוק במסירה ונוצרה צפיפות בלתי ניתנת להבנה בחלק ההתקפי. ואלה נתונים סטטיסטיים עובדתיים. תרשו לי לומר: "ככה לא בונים מערך!"
פתרון נוסף? גרסיה פימיינטה. מאמן קבוצת המילואים עשה ועושה עבודה נפלאה במועדון, ויכול להיות אופציה טובה ל"צוות מעבר". הרי גם ככה הכל על הגדר כרגע. המצב בקבוצה רעוע והכל מרחף באוויר, ואולי אדם שגדל, התחנך וחינך במערכת, ולשחקנים יש כבוד ואמפתיה כלפיו, יעשה את השינוי הזמני.
לסיכום: קומאן, אם אתה כבר פה, תתאפס. אל תהיה עקשן כמו בעברך בקבוצות השונות ומול השחקנים שאימנת. יש לך חומר שחקנים מעולה שאפשר להוציא ממנו הרבה יותר ממה שהוא מפיק מעצמו כרגע. קוואטרו-טרס-טרס!
צ'אבי, אני מחכה לך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
פורסם לראשונה: 11:22, 06.11.20