המחזור החמישי בליגת השחייה הבינלאומית (ISL) בבודפשט הביא איתו היום (שבת) שני נקודות ציון לשחייה הישראלית וגם שני שיאים חדשים (בריכות קצרות). אנדי מורז רשמה ניצחון במשחה ל-200 מטר חופשי, תוך שהיא שוברת את השיא הישראלי שלה ביותר משנייה (1:53:58 דקות) והפכה לישראלית הראשונה שמשיגה ניצחון בליגה הזו.
בנוסף לניצחון, מכיוון שעקפה את שתי השחייניות האחרונות במשחה בפער ניכר, היא אף השיגה נקודות "ג'קפוט" ובסך הכל 12 נקודות לקבוצתה לוס אנג'לס קארנט. בהמשך, שחתה גם את משחה השליחים 4X100 חופשי מיקס, כשהיא הצליחה לשפר את הזמן שלה מאתמול עם זמן ביניים של 51.31 שניות.
2 צפייה בגלריה
אנדי מורז ואנסטסיה גורבנקו
אנדי מורז ואנסטסיה גורבנקו
אנדי מורז ואנסטסיה גורבנקו
(צילום: איגוד השחייה)
גם חברתה לקבוצה אנסטסיה גורבנקו הראתה יכולת גבוהה במיוחד. ב-100 מטר מעורב אישי היא סיימה במקום השני עם 58.43 שניות, רק 37 מאיות משיאה הישראלי והאירופי לנוער אותו קבעה לפני שבוע. ב-100 מטר חזה התקרבה אף יותר לשיא הישראלי כאשר קבעה 1:05.54 דקות, 12 מאיות מהשיא, ומקום חמישי במשחה, אותו היא שוחה לראשונה בליגה. אך אז הגיעה גולת הכותרת מבחינה, משחה ה"סקינס".
סקינס הינו משחה בו מתחילות שמונה שחייניות שמזנקות ל-50 מטר (הפעם זה היה בחזה), ארבע המהירות מעפילות לחצי הגמר שנערך שלוש דקות בלבד לאחר מכן, והשתיים המהירות עולות לגמר, שוב בפער של שלוש דקות בלבד.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
ראש בראש מול שיאנית העולם. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: אורן אהרוני)
גורבנקו הפתיעה את כולן כאשר שחתה מקבץ מדהים - שלוש פעמים מתחת לשיא הישראלי של עמית עברי (30.41 שניות). היא פתחה עם 30.20, המשיכה עם 30.21 וב-50 האחרון כמעט עקפה את שיאנית העולם אליה אטקינסון, כאשר קבעה 30.38, אך סיימה עשירית שנייה בלבד אחריה.