עידן ורד רץ, מתרוצץ, מנהיג, משתדל. אבל זה לא זה. אני לא רוצה לסתום את הגולל על קריירה נפלאה, אולי זה רק משבר קטן וזה חולף, אבל כרגע הוא סובל מתסמונת מאור בוזגלו. שניהם שחקנים נהדרים שעברו פציעה קשה ומתקשים לשחזר את היכולת. הוא לוקח על עצמו, מבקש את הכדור, מוביל התקפות, מנסה לעשות את אותן הפעולות מהעבר, אבל האיכות שלהם כבר לא אותו דבר.
קצת זמן ספסל ודאי לא יזיק לוורד, שאני מאוד מעריך כספורטאי וכאדם, אבל מאוד מאוכזב מיכולתו המקצועית לאחרונה, ואני מאוד עדין עם עידן, ובצדק. יש לו מניות רבות בקבוצה, הוא תרם, ועוד יתרום, אבל לא בטוח שהוא מסוגל לאינטנסיביות הזו. ורד הוא האיש שצריך לעשות חפיפה למנהיג הבא של בית"ר ירושלים במרכז המגרש - אביאל זרגרי הנפלא, שרק משתבח משבת לשבת. אפרופו זרגרי, יחד עם תמיר עדי הם מצליחים לייצר שליטה במרכז המגרש, עם הרבה שקט וחוכמה במשחק.

1 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד
(צילום: ראובן שוורץ)

בחלק ההתקפי, השחקן הכי חם של בית"ר כרגע הוא ירדן שועה, שכבש במחזור השלישי ברציפות בשבת נגד ק"ש, והשתיק את להקת נביאי הזעם שטענו בקיץ שאין לו סיכוי להצליח בבית וגן. שועה נראה בנאדם אחר מאותו צעיר סורר שהתהלך במדים הירוקים אשתקד. עכשיו הוא רגוע וסוף סוף מתרכז בכדורגל, והתוצאות לא מאחרות להגיע. אהבתי את קור הרוח שלו ברחבה שבא לידי ביטוי בשער האלגנטי שכבש. החלוץ הצעיר עם התדמית הפרובלמטית לקח בשתי ידיים את ההזדמנות שקיבל בבית"ר והזניק מחדש את הקריירה המקרטעת. חוגג שלח לו חבל הצלה, ומים רבים עברו מאז בירדן.
שועה הגיע לבית"ר עם הרבה ספקות וסימני שאלה, אבל התמודד עימם בכבוד. במוטיבציית שיא, כאשר חובת ההוכחה עליו, הוא סיפק את הסחורה, בייחוד במשחקים האחרונים כשקיבל את חולצת ההרכב. השאלה היא אם יצליח לייצר המשכיות, להמשיך לככב על המגרש ולא מחוצה לו, לקבע את מעמדו כחלוץ ליגה מוביל ויותר מכך (נבחרת, אירופה) ולהמשיך לחורר רשתות.
אחרי המשחק האחרון, פתאום זה הכה בי. אני מסתכל על ההרכב, ובית"ר עלתה עם זר אחד בלבד. ואני חושב לעצמי, איזו בושה, איזה עלבון. מקבוצה שסיימה את העונה במחזור ה-12 של העונה שעברה היית מצפה למסכת זרים מרשימה יותר. הרי היה להם את כל הזמן שבעולם לראות, לבדוק, ולהחתים. במקום זה הנחיתו כאן חלוץ פציע וחלש להחריד (פלייטר), מגן שנפלט מיובנטוס, אבל יכול לתרום רק לקבוצת הנוער כרגע (אוקמפוס), ועוד אחד שהוחתם ומאז גורם לאנשי בית"ר לתהות - מתאוסיניו, מה אתה עושיניו?
וזה לא הכל, בית"ר תקועה עם כמה עצמות בגרון כמו ורדשקה (בלם ליגה לאומית) וקונט המבריזן (פור קה, קונט?), ובסוף נוצר מצב בו עלי מוחמד הוא הזר היחיד שפותח בהרכב. לפחות הוא פיצה על חסרונם של האחרים בשער נאה לכשעצמו.
אפשר לחשוב שבית"ר מתהדרת בישראלים הטובים ביותר, שהיא יכולה להרשות לעצמה לפתוח עם זר אחד. האמת היא שזה נראה כמו בדיחה אחת גדולה - במקרה הזה עלינו, כשזרים כמו ז'וזואה, שרי ופשיץ' קורעים את הליגה, ולנו נשאר רק להסתכל ולקנא - או פשוט להתלהב מז'וזואה. בכל מקרה, זר לא יבין זאת, ובצדק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.