ליגת הכדורגל הראשונה בישראל הוקמה בשנת 1930. ליגת הכדורגל היפנית הוקמה רק ב־1993, כלומר 33 שנה אחרי – ותראו איזה הבדל! השאלה היא מה עשו היפנים כדי לקדם את הכדורגל שלהם, ומה נעשה במחוזותינו. אז בואו נלמד משהו מהיפנים ומנבחרת הכדורגל שלהם המכונה "הסמוראים הכחולים". ראשית, נקבעו שם שלוש מטרות על: טיפוח וטיפול אינטנסיבי בשחקנים ובשחקניות על חשבון המנהלים והעסקנים. שנית, שיפור מתמיד של הנבחרת הבוגרת והצעירה ושל נבחרת הנשים וכמובן של המאמנים. שלישית, שיפן תהיה בין 10 הנבחרות הטובות בעולם. ומהי הדרך להשגת המטרות הללו?
היפנים הקימו אקדמיה לכדורגל עם המתקנים, האימונים והתרגילים המשתווים לאלה של הנבחרות הטובות בעולם. אקדמיה זו היוותה דוגמה להקמת מסגרות כדורגל בכל רחבי המדינה ובבתי הספר. הם דרשו ויישמו אימונים ברמה הגבוהה ביותר עם סטנדרטים בינלאומיים תוך בדיקה מתמדת של הישגי הספורטאים. כך למשל נבדקו לעיתים קרובות השיפור בכושר הגופני, המהירות, השליטה בכדור, המסירות, הבעיטות לשער. האימונים נהיו עצימים יותר.
1 צפייה בגלריה
נבחרת יפן מונדיאל נשים
נבחרת יפן מונדיאל נשים
אימפריה! נבחרת יפן במונדיאל הנשים
(צילום: AFP)
"אנחנו יכולים להיות אלופי העולם בכדורגל אם נעשה מאמץ יותר גדול מכולם", אומרים היפנים. ואכן, נבחרת הנשים המקומית זכתה בעבר באליפות העולם. נבחרת הנוער הגיעה לגמר אליפות העולם, והנבחרת הבוגרת הגיעה שש פעמים לשלב הבתים האחרון במונדיאל.
כיום יפן שוב עומדת בראש הבית האסייתי והדרך להישגים מובטחת. נלמד גם אנחנו מהסמוראים הכחולים?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.